Ezzel együtt, évi 8-10 ezer km-es, jellemzően városi használat esetén nem kérdés szerintem sem, hogy a benzines a jobb választás. Lévén ekkora futásnál a fogyasztás nem fogja kompenzálni a magasabb vételárat, nomeg a városi rövidtávú használat nem is ideális a dízelnek (és a sofőrjének sem) - lassabban melegszik föl, kopik a motor stb. Szóval: nektek a benzines a jó
Eladasnal is tobbert adod el a kis dizelt, szoval azzal ne szamolj.
Amugy 1.6-os benzines fogyijat varosban igencsak fel lehet tornaszni. Nem akarom senki feleseget/kedveset megbantani, de holgy eseten meg plane. 10 folott lesz az tuti, mig a kis olajkalyha 5,5-ben allna meg, ami nagy kulonbseg.
Ettol fuggetlenul a lassu melegesedes es az ez okozta kellemetlenseg igaz
Nézd, engem arról nem kell meggyőzni, hogy a kisdízel milyen jó
... Gyakorlatilag szerelmes vagyok ebbe a remek kis motorba
! Most is, mentünk haza BP-ről tegnapelőtt este az M7-esen: 140-145, motorhang kvázi nulla, pill. fogyimérő ilyen 5.5-6.0 között mászkál, és ha gázt adtam, belehúzott a kis motor, picit se gyengébben, mint ahogy a 2.0 benzin Avénk tette volna ugyanilyen tempónál
... Szóval ez egy állat jó kis gép.
De a szinte csak városi, évi 8-10 ezer km-es használat szvsz tényleg nem neki való elsősorban. És olyan sofőrrel, aki 10 fölött nyeletne be az 1.6 benzinessel, a kisdízel sem menne el 5.5-el - ez is tuti. Inkább 6.5-7.0 körül enne ugyanott/ugyanúgy vezetve, ahol az 1.6 benzin 10 fölött. Petesejt Cartársnak 1.4 dízel E12-ese van, itt Pécsett használja - korábban arról számolt be nekem, hogy ha csak a városban, rövid úton, hideg motorral megy a kocsival, akkor 7 litert is meg tud enni. Na persze, ez továbbra is bő 3 liter különbség a benzineshez képest, ami hatalmas! De azért 5.5 vs. -mondjuk- 10.5-ös különbséget nem lehet kihozni. Megfordítva: ha valaki úgy vezeti a kisdízelt, hogy 5.5-öt egyen városban, annak a benzines sem fog, mondjuk, 8 liternél többet kajálni.