Hali,
Szeretnek ellentmondani, bar a biztositasi koltsegek nagyobbak az 1.6-os motornal, mivel az 1.5-os lelektani hatar folott van a hengerurtartalom, de azt kell hogy mondjam, hogy az 1.4-es 97LE teljesitmenye es az 1.6-os 110LE teljesitmeny kozott drasztikus kulonbseg van. Az elobbit porgetni kell hogy igazan menjen, mig az utobbi siman huz erolkodes nelkul. Nekem forszirozott tempoban a varosi fogyasztasom 7.5L az utobbi 6 honapban, es tenyleg sportosan megyek az 1.6L-al. Csereauto miatt volt alkalmam azonos autot 1.4L-es motorral is hajtani es annak ellenere, hogy az autopalyan ki tudtam egetni a korabbi csereautos borzadalmakat es erezhetoen feleledt a kocsi, de akkor is csak kozelitette a korabbi erzest.
Technikai adatok:
1.4L:
97LE @ 6000 ford/perc
130Nm @ 4400 ford/perc
1.6L:
110LE @ 6000 ford/perc
150Nm @ 3800 ford/perc
Mindket autoban 100%-ra azonos a valto (az 1.6L-nel ez gond, mert tul hamar leporog autopalyan, pedig a motor birna tovabb is foleg 180-200km/h korul). Porgetve az 1.6L kb. 15%-os elonyt elvez autopalyan (LE-ben merve), de varosi gyorsitasban, ahol nincs porgetve a motor, csak a nyomatek szamit, szinten 15% az elonye (130Nm vs 150Nm), azonban a fordultszam, ahol a maximalis nyomatek rendelkezesre all szinten tovabbi 15%-al az 1.6L javara szol (4400 vs 3800) es ez a donto...
Azonos valtoval, ha az 1.6L-nel lepadlozod 4-esben varosban, akkor megindul a kocsi es minden 1.6-os motorral szerelt masik autot letol az utrol, de az azonos valtoval szerelt 1.4L-es csak akkor eled ha "kinyomod a szemet" es uveghanging porgeted.
Nem vezetek idiotan, nem jarok gyorsulasi versenyekre, de az 1.6-os nyomatekbeli es a nyomatek rendelkezesre allasi fordulatszam beli (4400 vs 3800) kulonbsege szamomra egyertelmuve tette, hogy az 1.6-os mellett szavazzak.
Annak ellenere, hogy a biztositasi es "sulyado" miatt kedvezotlenebb az 1.6L, viszont mindenhol jobban fogyasztott az 1.4L-hez kepest, ha hasonlo dimanizmusra vagytam.
En nem vennek 1.4L-t. A tobblettkoltsegek ellenere az 1.6L kepesegei es fajlagos fogyasztasa visszahozza az extra kiadasokat. Az a helyzet, hogy ha hasonlo dimanizmust varsz a ket motortol, akkor az 1.6-os mindig kevesebbet fog fogyasztani es ez hosszutavon behozza az extra kiadasokat, rovid tavon meg a mosoly faktort emeli.