A frissítés kész, ahogy látjátok a kinézet "alaphelyzetbe" állt, de szépen átalakítjuk
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Sziasztok!Új tag vagyok, nemrég, pontosan 3,5 hónapja lettem egy t25 Ave 1.8 benzines autó tulajdonosa!Érdekes dologgal kapcsolatban kérdeznék, hogy ez baj e vagy nem, de amikor sebességben van az autó és haladok vele , gáz elengedés és nyomás ,valamint motorfék esetében(mindez főként 1500as fordulaton venni legjobban észre) nyíg a motor( hasonlítani a hangot tolókerekes lada váltók hangjához tudnám / ). Na most ezt senki ne olyannak képzelje el hogy ilyen hangos.. Iszonyat halk és csak beltérben lehet észrevenni! Szval mégis mi lehet ez, ill. baj e?! Köszi az infókat előre is!
Én kezdődő váltócsapágyasságra gyanakszom. Nekem is fordulatfüggő volt. Ugyanakkor 2000 fordulat alatt nemigen használatos a benzines autó , lehet hogy csak tiltakozik az alacsony fordulatszám miatt.
ha elveszed a gézt,akkor megszűnik? Nem a szívósor hangját hallod?Annak van egy elég kellemetlen tónusa az én fülemnek.Azt kizárólag jó úton hallom,mikor csend van és csak egyenletes tempónál.Ha elveszem a gázt,vagy nyomom neki,akkor nem hallom.
Hi.Ami furát tapasztalok a váltónál, az csak 4.ben kereken 3000es fordulatnal jelentkezik. Halk remegés hallatszik, és ha a vátógombra teszem a kezem, minimalisan rezonál....ez mitől lehet, ill mekkora baj ez?
Nemrég volt hasonló élményem, kb hasonló tartományban. Jobb talpközépen is éreztem rezonanciát, meg tenyérrel is a váltón. Rögtön néztem egy olajszintet. Megevett a motor 2-3 decit. Rátöltöttem, azonnal megszűnt a jelenség.
Megnéztem az olajat, max on van!...Motortartó bakra gondolok...Nem mindig csinálja...10ből vagy 5x .Minimalis a remegés, először csak a hangra lettem figyelmes, utána tettem a kezem a váltóra!Alig hogy 3000 fölé megy a fordulat, el is csendesedik.
Ha van megfelelő szerszámod otthon megoldható a feszítő patron cseréje kb 15 perc alatt:A folyamat dióhéjban:1. Jobb oldali motor burkolat eltávolítása (3 db műanyag patent fogja)2. Ékszíj levétele: 19-es dugókulccsal és egy megfelelő hosszabítóval visszatolni a feszítő kart, közben a szíjat le kell emelni (csak a generátor szíjtárcsájáról kell a szíjat levenni, mert a visszarakásnál kevés hely van a szíj visszafűzésére, a többi szíjtárcsán célszerű fent hagyni)3. Szíjfeszítő patron leszerelése motorblokk felől 12-es csillag villás kulccsal az anya levételével (felső rögzítés) a feszítő kar felől 13-as csillag-villás kulccsal a csavar kivételével( alsó rögzítés).Összeszerelés fordított sorrendben a csavarokat keményen meg kell húzni.Az ékszíj visszahelyezése előtt az új feszítőt légteleníteni kell: Kb. 5-ször a 19-es dugókulcs segítségével - még ékszíj nélkül - ütközéstől-ütközésig átmozgatni. Érezni fogod, hogy a légtelenítés után a teljes berugózási löketnél egyenletes ellánállása van, míg kirugózásnál szinte alig van ellenállása a feszítő patronnak.A légtelenítés után mehet vissza az ékszíj, majd a burkolat. Sok sikert....
Neked hogyan fért ki a feszítőkar csavarja a motor megemelése nélkül?Nekem sehogy sem fér ki.Fogja még egy két menet,de elfogyott a hely.Meg kellene emelni a motort és leszerelné a tartóbakot,hogy kiférjen.
Csörög a láncod?Lehet, hogy nem csak a patron "hibája". Nekem akkor szűnt meg, amikor a vvti szelepet (+ főtengely jeladót)ki kellett cserélni.