Neked k.b. mennyi olajat fogyaszt a vvt-i motor? mert ha ilyen keveset mész vele, szerintem csak extrém nagy olajfogyasztás(1liter/1000 km fölött) esetén érdemes gyűrűzni.. ha egyébként jól működik.
Olvastad az egész sztorimat a fenti linktől? Ezekről értekeztünk a sorstársakkal...
Köszi, végigolvastam.
Ez biztató, ezek szerint a gyűrűzés beválhat. Az olajfogyasztásra nincs egzakt értékem. Szeptemberben utántöltöttem majdnem maximumig, mentem vele 500 km-t, és kb. 5-6 deci olaj ment bele. Amúgy az a fura, hogy nem füstöl, míg az utcán sok olyan kocsit látok (régi Mitsubishik, Suzuki Wagon R+-ek, vagy legutóbb egy ráncfelvarrott I-es Avensis), amelyek látható kék füstöt produkálnak minden gázadásra. Azok vajon mennyi olajat ehetnek?
Én meglennék az olajtöltögetéssel tulajdonképp, de a folytonos figyelés mellett két dolog zavar: Egyesek szerint legálisan nem megy át majd a vizsgán így. (bár ezen az aggodalmon tompít, hogy nemrég kiüttettem az előkatalizátort, mert a szervíz szerint mállani kezdett, és jelenleg rossz az egyik szondám fűtése, így úgyis ég a check engine lámpa. Vettem ugyan bontott szondát hozzá, de kérdés, hogy ha a szonda jó is lesz, nem jelez-e majd be a pre-cat hiánya miatt. Ha pedig bejelez, úgyis ügyeskedni kellhet, mégha van OBD olvasóm, amivel a kódot vizsga előtt ki lehet ütni.) Persze ha átmenne a vizsgán, és a rendes katalizátort az olajfogyasztás (amúgy Castrol 5W30 van benne) nem tenné tönkre, ellennék így is.
A másik gond, hogy a júliusban betett Denso gyertyáimat 2000 km alatt csúnyára koptatta az olajfogyasztás, bár amúgy még jól működnek. Mivel gyertyát cserélni én nem tudok ezen, így macerássá teszi, ha fél évente gyertyacserére is kell vinnem. Így jó lenne mindenkorra letudni a macerát, ahogy te tetted. Végülis ez a kocsi értékét is növelné, mégha eladni nem is akarom. Amúgy Charlie így látatlanban 200e körüli árat mondott ma rá nekem a telefonban. Ez még épp beleférne, ezzel lenne nekem 2 millióban a kocsi.