Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2358240 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:VVTi motor felújjítás
« Válasz #8400 Dátum: 2012.08.03 13:27:19 »
...
A gyári gyűrűszettre mondtak 50.000-et, viszont, ez az ajánlott, mert ez tuti pontos méretű. Az utángyártott, meg lehet, hogy 20-assal olcsóbb, de lutri.. mint, ahogy az eredmény és az élettartama is.
A munkadíj SZERINTEM 30-40.000Ft közötti lehet, nem gondolom, hogy többet elkérnek érte.
A szívás abban rejlik, hogy mennyit kell szobrászkodni a dugókkal (értsd: koromletakarítás, amit a legtöbb esetben csak fúrógéppel és kemény faragó munkával lehet elérni).
Kolléganőd Rollája az elmondottak szerint elég gatya állapotban van, nála valószínűleg gyűrűzni is kellhet majd.
Meg értelem szerűen az összes érintett tömítés csere (szelepfedél, szelepszár szimering, stb.), ami ilyenkor érintett a szétszedés által.
Egy ilyen művelet szerintem megáll 100.000-ban. De kérni kell ajánlatot erre is és arra is, és közelebb kerül az ember a valósághoz.  ;)
Két autó gyűrűzésében vettem részt. Nem sok, de valami tapasztalat van már. Mindkettő autóba utángyártott gyűrű ment, eddig semmi jele nincs problémának. Normális (!) minőségű gyűrűről (pl. Mahle) nem gondolom, hogy kockázatot jelent a gyárihoz képest (lásd 1994-es Carinák gyűrűhibája), és jóval olcsóbb. Persze lehet venni gyárit, ha valaki csak abban bízik.
A dugókkal nálam nem volt baj, egy kivételével, azon kicsit többet kellett dolgozni, de meglepően gyorsan le lehetett pucolni mindent (tört gyűrűvel dolgoztam, de van, aki vasfűrészlappal...), és mehettek rá az új gyűrűk.
Nekem másfél éve mondtak csak szelepszárszimmering-csere munkadíjra 8 óra x óradíj (ott majdnem 50.000 lett volna csak a munkadíj), illetve gyűrűzésre 150.000-et (nem márkaszervíz egyik sem). Most, amikor kérdeztem fórumon, mennyibe lenne az a munka, amit pár hsz-szel feljebb javasoltam, senki nem mondott rá árat azóta sem, így engem is érdekelne  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.03 13:29:55 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8401 Dátum: 2012.08.03 14:11:38 »
Bocs, de most jutott eszembe, hogy valószínűleg az OFF Nexiába gyári gyűrű ment (nem én intéztem a vételt), és 20 alatt volt az ára.
Az olajvisszavezető furatok bővítésén én is gondolkodtam, de nem mertem bevállalni, maradt a 2mm-es átmérő.
Szerintem hozzávetőleg 10-15 munkaóra legalább, ha mindent lelkiismeretesen megcsinálnak, de ha csak 10, akkor is olyan 50.000 a munkadíj. 50.000 a dugó, felső tömítéskészlet kedvezménnyel is legalább 20.000, tehát 120.000 alatt semmiképpen nem tudnék elképzelni egy gyűrűcserét és szelepszárszimering-cserét (az elsőt sem egyedül)... :no:
De a hozzáértő Fórumtársak remélem felvilágosítanak ebben (is)  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.03 14:13:56 írta vd1234 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:VVTi motor felújjítás
« Válasz #8402 Dátum: 2012.08.03 14:20:35 »
Érdekelne, jöhet priviben is.
PÜ megy.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:VVTi motor felújjítás
« Válasz #8403 Dátum: 2012.08.03 14:26:19 »
MEnnyi olajat eszik? És mióta van nálad? Mennyi km van benne? Hogy volt használva a motor?(kímélve, kihúzatva város/országút?)
Amúgy sztem cseréld a gyűrűket is, a dugattyún a lukakat meg esetleg kicsit bővítsétek fel, amennyiben lehetséges(az új dugattyúkon 8 luk van a 4 helyett)
Most töltöm majd bele a 4. liter olajat ~10e km után. 3 éve vettem 180e km-rel, most kb 210e van benne. Az előző tulaj vezetési szokásait nem ismerem, de Solymárról járt át vele Pestre és külföldi céges utak voltak sok autópályával. Végig márkaszervízbe volt hordva és 5W-40-es olajat kapott. Nálunk szerintem kimélve van, se sok a rövid út, hogy a motor még bemelegedni se tud.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:VVTi motor felújjítás
« Válasz #8404 Dátum: 2012.08.03 15:34:12 »
Most töltöm majd bele a 4. liter olajat ~10e km után. 3 éve vettem 180e km-rel, most kb 210e van benne. Az előző tulaj vezetési szokásait nem ismerem, de Solymárról járt át vele Pestre és külföldi céges utak voltak sok autópályával. Végig márkaszervízbe volt hordva és 5W-40-es olajat kapott. Nálunk szerintem kimélve van, se sok a rövid út, hogy a motor még bemelegedni se tud.

Akkor az 4deci/1000km, az enyém is kb megeszik ennyit(1.6vvti).  Nekem nem sürgős a gyűrűzés, egyelőre nincs napirenden, mivel keveset megyek az autóval(7-8e/év), ezt is főleg városban/elővárosban, és itt nem nagyon fogy. Országúton inkább.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8405 Dátum: 2012.08.03 15:35:53 »
Kolleganő most töltött egy liter olajat a Coriba. 5 liter/2000 km.  :1eye: :devil:
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8406 Dátum: 2012.08.03 15:37:35 »
Kolleganő most töltött egy liter olajat a Coriba. 5 liter/2000 km.  :1eye: :devil:
Rémálom.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8407 Dátum: 2012.08.03 15:44:01 »
Kolleganő most töltött egy liter olajat a Coriba. 5 liter/2000 km.  :1eye: :devil:
Azigen,az a motor lassan kuka.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8408 Dátum: 2012.08.03 15:54:04 »
Azigen,az a motor lassan kuka.
3. éve mondjuk ezt neki és még mindig megy. Nem hisz nekünk (mármint abban, hogy egyszer tényleg megáll alatta).  :D ::)
         

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8409 Dátum: 2012.08.03 15:55:23 »
Lassan???!! Az ilyen autókat azonnal kivonnám a forgalomból, talán még környezetkárosítási birságot is kiszabnék a tulajra!

Gondoljunk már bele mit szennyez egy ilyen sz*r!

Nem hinném, hogy a tulajdonos önhibáján kivül lett ilyen (ha igen akkor sry), hanem a "csakhasználom amígmegy nem kell rákölteni..." felfogás miatt!

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8410 Dátum: 2012.08.03 15:55:43 »
Kolleganő most töltött egy liter olajat a Coriba. 5 liter/2000 km.  :1eye: :devil:
Remélem előtte valami szintén olajevős kocsija volt és most nem zavarja. Nekem egy ilyen után valaki be akarná adni hogy a Toyota egy jó autó ..  :box: :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8411 Dátum: 2012.08.03 16:08:55 »
Nem hinném, hogy a tulajdonos önhibáján kivül lett ilyen (ha igen akkor sry), hanem a "csakhasználom amígmegy nem kell rákölteni..." felfogás miatt!
Sajnos így vette. Igen, tuti hogy egyáltalán nem volt előtte gondos gazdája. Neki meg erre nincs pénze (100 ezer motorfelújításra, mikor egyedül neveli a gyerekét. Addig megy vele így, amíg még jár a motor...)
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8412 Dátum: 2012.08.03 16:09:55 »
3. éve mondjuk ezt neki és még mindig megy. Nem hisz nekünk (mármint abban, hogy egyszer tényleg megáll alatta).  :D ::)
Ha nálam egy henger tetején tócsában állt az olaj, és még csak ki sem hagyott, hát nem fog az megállni mostanában...
...
Nem hinném, hogy a tulajdonos önhibáján kivül lett ilyen (ha igen akkor sry), hanem a "csakhasználom amígmegy nem kell rákölteni..." felfogás miatt!
Ha csak 10.000-et megy évente, 25 liter olaj, még olcsó olajból sem kevés pénz...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8413 Dátum: 2012.08.03 16:11:36 »
Sajnos így vette. Igen, tuti hogy egyáltalán nem volt előtte gondos gazdája. Neki meg erre nincs pénze (100 ezer motorfelújításra, mikor egyedül neveli a gyerekét. Addig megy vele így, amíg még jár a motor...)

Megértem.., de utána?
3 éve mondjátok neki, az havi mennyi is?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8414 Dátum: 2012.08.03 16:12:35 »
Ha nálam egy henger tetején tócsában állt az olaj, és még csak ki sem hagyott, hát nem fog az megállni mostanában...Ha csak 10.000-et megy évente, 25 liter olaj, még olcsó olajból sem kevés pénz...
Éve 20 ezret megy. De nincs olajcsere.  [rohog]

Megértem.., de utána?
3 éve mondjátok neki, az havi mennyi is?
Utána? Ő sem tudja... Kuka.