...
A gyári gyűrűszettre mondtak 50.000-et, viszont, ez az ajánlott, mert ez tuti pontos méretű. Az utángyártott, meg lehet, hogy 20-assal olcsóbb, de lutri.. mint, ahogy az eredmény és az élettartama is.
A munkadíj SZERINTEM 30-40.000Ft közötti lehet, nem gondolom, hogy többet elkérnek érte.
A szívás abban rejlik, hogy mennyit kell szobrászkodni a dugókkal (értsd: koromletakarítás, amit a legtöbb esetben csak fúrógéppel és kemény faragó munkával lehet elérni).
Kolléganőd Rollája az elmondottak szerint elég gatya állapotban van, nála valószínűleg gyűrűzni is kellhet majd.
Meg értelem szerűen az összes érintett tömítés csere (szelepfedél, szelepszár szimering, stb.), ami ilyenkor érintett a szétszedés által.
Egy ilyen művelet szerintem megáll 100.000-ban. De kérni kell ajánlatot erre is és arra is, és közelebb kerül az ember a valósághoz.
Két autó gyűrűzésében vettem részt. Nem sok, de valami tapasztalat van már. Mindkettő autóba utángyártott gyűrű ment, eddig semmi jele nincs problémának. Normális (!) minőségű gyűrűről (pl. Mahle) nem gondolom, hogy kockázatot jelent a gyárihoz képest (lásd 1994-es Carinák gyűrűhibája), és jóval olcsóbb. Persze lehet venni gyárit, ha valaki csak abban bízik.
A dugókkal nálam nem volt baj, egy kivételével, azon kicsit többet kellett dolgozni, de meglepően gyorsan le lehetett pucolni mindent (tört gyűrűvel dolgoztam, de van, aki vasfűrészlappal...), és mehettek rá az új gyűrűk.
Nekem másfél éve mondtak csak szelepszárszimmering-csere munkadíjra 8 óra x óradíj (ott majdnem 50.000 lett volna csak a munkadíj), illetve gyűrűzésre 150.000-et (nem márkaszervíz egyik sem). Most, amikor kérdeztem fórumon, mennyibe lenne az a munka, amit pár hsz-szel feljebb javasoltam, senki nem mondott rá árat azóta sem, így engem is érdekelne