Kicsit tanácstalan vagyok. két szálon fut a dolog, nem tudom, mi mivel függ(het) össze.
Hibajelenség 1. Voltunk vidéken, autópályát (M7) is használva - utoljára még nyári gumikkal voltam autópályán, ez fontos, legalábbis remélem... - két érdekes és kevéssé örvendetes dolog történt. Az egyik, hogy (óra szerinti) 125 környékén enyhén el kezdett rázni a kormány, de tk. az egész autó, és érzésem szerint a jobb első kerék felől jött a reszketés. A sebesség növelésével kb. 135-ig erősödött reszketés, ott csökkenni kezdett, majd 140-nél ismét érezhető volt, annyira, hogy a belső visszapillantóból nem tudtam megállapítani a mögöttem jövő autó típusát.
Emiatt visszavettem a tempót 120-ra, ehhez képest az autópályán 8,3-as(!) átlagot produkált. Ami érdekes, hogy kizárólag autópályán, mert utána mentem még kb.55km-et országúton, és ezalatt (odáig kb. 575 km alatt jött ki a 8,3-as átlag, az autópálya előtt is annyi volt, és az autópályán sem változott) visszament 8,1-re. Tehát ott hozta a szokásos 6 liter körüli átlagot a szokásos körülmények közt.
Hazafelé sokkal kevésbé, de érezhető volt a rázás, és a 120-125-ös tempó mellett már csak 7,5 liter körülit evett ótópályán. Egyetlen különbség volt az oda-, és visszaút között: a +2-3 fok helyett -2-3 fok volt.
Hibajelenség 2. Kanyarban, illetve erős fékezéskor kigyullad az olajkannás piktogram, ami az alacsony olajnyomásra figyelmeztet. Bevallom, nyár óta nem néztem olajszintet...
, majd holnap pótlom.
A kérdések. A rázás, feltételezem, hogy centírozással orvosolható, vagy rosszul centírozták, vagy leesett egy ólomsúly. Csak ez lehet ok, vagy esetleg egy kátyú miatt deformálódott futómű is okozhat ilyet?
A rázó kerék miatt fogyaszthat többet az autó?
Avagy a kevés olaj miatt fogyaszthat többet?
Egyáltalán a kevés olaj lehet ok a lámpa felgyulladásához?