Helló Skacok!
S-E-G-Í-T-S-É-G
Egy hete olajcserén voltam szervízben és szóltak, hogy szivárog az olaj kicsit a vezérlés tömítésein. "Oks, akkor cseréljünk tömítést." Mondtam nyugodtan. Pár napja megjött a motyó és tegnap megbontották az amúgy 10 éves 180e KM-t mutató órájú szerelmemet. Mikor levették a (nem vagyok szakértő, bocs a kifejezésekért) a bütyköstengelyek felül a fedelet, akkor derült fény arra, hogy a bütykök szélei szabályosan ki vannak csorbulva. A kipfogó oldalon volt olyan bütyök, aminek a fele hiányzott. Mintha a kukac rágta volna meg. Nem egyértelmű törés volt. Olyan anyag hiány féleség. A legérdekesebb az volt, hogy a felkeményített, edzett rész meg volt és alatta nem volt anyag egy kis részen. Igazi kukac járat.
(( A bütykök 60 %-án pedig kis kopások voltak, de nem a felületen, hanem az éleken, ahol nem is érintkezik igazán semmivel.
? Durván 80e KM-t hajtottam én bele és mindig figyeltem rá, minden szervízt tartottam, persze szakiknál, de megbízhatóak voltak. Kicsit a vízpumpa is zenél leállításkor már és az egyik csapágynak is van hangja így szíj nélkül hallani. A mostani szerelőm Toyota szervízben dolgozik, de ő azt mondta, hogy még soha nem látott ilyet és gondolkodjak el az eladáson, mert tuti, hogy sok km van benne és megpiszkálták az óráját. Ezek ellenére én szeretem, mert nagyon egybe van ránézésre, de segítsetek, ha tudtok
Kérdések: Mi történhetett a bütykökkel? Meddig járhatok így vele? Járhatok vele? Szerintetek is 180e KM lehet benne, vagy ezek a bajok csak magasabb km-nél jönnek ki? Esetleg nem is a kor okozta? Ha veszek bontott tengelyeket mi az áruk kb és mi a garancia, hogy azok nem lesznek ilyenek kis idő után?
Sokat segítenétek a gyors válaszokkal, mert már az eladás is eszembe jutott. Egy Toyota márkakereskedésben vettem és azok így is megvennék. Naná, nekik nem kerül sokba, hogy rendbe tegyék.
Előre köszi!