Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2370186 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #285 Dátum: 2004.05.18 22:36:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Benéztem ide is, mint topicindító. Látom, minden rendben van, Palaczk Nagymester tartja a frontot, Nagggyon helyes!! :lol:

Üdv mindenkinek!


Ugyan ... Ezzel a váltó-sztorival pl. jól beégtem , mert szegény haveromat halálra rémítettem azzal , hogy ez tutira váltócsere lesz , vagy valami egyéb igen költséges beavatkozás  :oops:  ... Aztán ugye kiderült , ami kiderült . Mondjuk , még mindig jobb ebbe az irányba tévedni , apám pl. következetesen vészmadárnak hív autókkal kapcsolatos kérdésekben  :?  

Pedig ez nincs is mindig így , Kavarcot pl. hónapok óta próbálom meggy?zni arról , hogy nincs akkora baja a kocsijának , mint gondolja  :)

 :D Ez így van! Mostanra már sikerült meggyöznöd! Köszi, hogy ilyen következetes voltál! :)
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #286 Dátum: 2004.05.19 08:00:40 »
Profy:
Ha már bontóban jársz meg tudnád kérdezni, hogy mennyiért vesztegetnének Carina E-hez első lámpabúrákat?

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #287 Dátum: 2004.05.19 08:26:13 »
Idézetet írta: "squiddy"
Profy:
Ha már bontóban jársz meg tudnád kérdezni, hogy mennyiért vesztegetnének Carina E-hez első lámpabúrákat?


1 db ép búra van az egész kocsin viszont azon is eltört a tartó fülecske.
Bal első búra kompletten kb olyan 10-12 E pénzre saccolom de megkérdezem neked.  :riding:
Ja a kocsi borult csúnyán! :(
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #288 Dátum: 2004.05.19 13:44:44 »
Idézetet írta: "squiddy"
Profy:
Ha már bontóban jársz meg tudnád kérdezni, hogy mennyiért vesztegetnének Carina E-hez első lámpabúrákat?


Búra ? Szerintem csak komplett fényszórót lehet cserélni rajta ... Talán emlékszel , vmikor korábban érdeklődtem neked , akkor 15 ezret mondtak egy komplett , új (utángyártott) fényszóróra . A bontott biztosan olcsóbb valamivel ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #289 Dátum: 2004.05.19 14:16:01 »
Idézetet írta: "Profy"
Idézetet írta: "squiddy"
Profy:
Ha már bontóban jársz meg tudnád kérdezni, hogy mennyiért vesztegetnének Carina E-hez első lámpabúrákat?


1 db ép búra van az egész kocsin viszont azon is eltört a tartó fülecske.
Bal első búra kompletten kb olyan 10-12 E pénzre saccolom de megkérdezem neked.  :riding:
Ja a kocsi borult csúnyán! :(


Koplett bal lámpatest kicsi műanyag fül töréssel. 6E pénz.
Köszönet Flint mesternek az árérdeklődésért! :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #290 Dátum: 2004.05.19 14:24:25 »
Idézetet írta: "Profy"
Koplett bal lámpatest kicsi műanyag fül töréssel. 6E pénz.
Köszönet Flint mesternek az árérdeklődésért! :D


Hohó , ez NAGYON jó ár  :D  !!! A kis törést talán meg is lehet ragasztani , vagy ha nem , egy műanyagos szaki ezresért megcsinálja  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #291 Dátum: 2004.05.19 15:21:34 »
Idézetet írta: "Profy"
Idézetet írta: "Profy"
Idézetet írta: "squiddy"
Profy:
Ha már bontóban jársz meg tudnád kérdezni, hogy mennyiért vesztegetnének Carina E-hez első lámpabúrákat?


1 db ép búra van az egész kocsin viszont azon is eltört a tartó fülecske.
Bal első búra kompletten kb olyan 10-12 E pénzre saccolom de megkérdezem neked.  :riding:
Ja a kocsi borult csúnyán! :(


Koplett bal lámpatest kicsi műanyag fül töréssel. 6E pénz.
Köszönet Flint mesternek az árérdeklődésért! :D

Igazán nincs mit, csak sikerüljön lealkudni a fojtószelep-állás érzékelő brutálra belőtt árát [smilie=sm03.gif]
Toyotáról csak jót vagy semmit...

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #292 Dátum: 2004.05.20 08:43:46 »
Gyerekek, tegnap piszok vélelenül igen nagy mákom volt! Egy karosszériás srácnál  voltam, aki kikalapálta a kocsim bal első sárvédőjén a horpadást (részleteket lásd a Carinás topicban) és rákérdeztem nincs-e neki egész véletlenül lámpája a kocsimhoz. Egész véletlenül volt neki egy pár eredeti japó lámpája szép foncsorral -egyiken a fülecske mondjuk majdnem teljesen le van törve- mindennel együtt. Igaz nem állítható magasságú, de azt mondta, hogy a sajátomról át lehet applikálni a motort. Megkérdezte mennyit ér nekem, én meg mondtam hogy mivel bazira nem sürgős a dolog, így nem is gondoltam még ezen. Végül megegyeztünk 3000FT-ban(!!!!!) a 2 darab eredeti Toyota lámpáért és grátisz kaptam egy ráncfelvarrás utáni sötötkék színű hűtőmaszkot is. Szerintetek megérte, vagy esetleg kellett volna még alkudnom? ;)
A szerelés meg majd csak jövő év végén a műszaki lejárata környékén lesz aktuális, addig a jelenlegit amortizálom.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #293 Dátum: 2004.05.20 12:40:25 »
Idézetet írta: "squiddy"
Gyerekek, tegnap piszok vélelenül igen nagy mákom volt! Egy karosszériás srácnál  voltam, aki kikalapálta a kocsim bal első sárvédőjén a horpadást (részleteket lásd a Carinás topicban) és rákérdeztem nincs-e neki egész véletlenül lámpája a kocsimhoz. Egész véletlenül volt neki egy pár eredeti japó lámpája szép foncsorral -egyiken a fülecske mondjuk majdnem teljesen le van törve- mindennel együtt. Igaz nem állítható magasságú, de azt mondta, hogy a sajátomról át lehet applikálni a motort. Megkérdezte mennyit ér nekem, én meg mondtam hogy mivel bazira nem sürgős a dolog, így nem is gondoltam még ezen. Végül megegyeztünk 3000FT-ban(!!!!!) a 2 darab eredeti Toyota lámpáért és grátisz kaptam egy ráncfelvarrás utáni sötötkék színű hűtőmaszkot is. Szerintetek megérte, vagy esetleg kellett volna még alkudnom? ;)
A szerelés meg majd csak jövő év végén a műszaki lejárata környékén lesz aktuális, addig a jelenlegit amortizálom.


3000 ? A két darabért összesen ? Ez már a "vicc" kategória , gratulálok  :D

(Abban , mondjuk , nem vagyok biztos , hogy az állítómotorhoz tényleg hozzá lehet majd biggyeszteni őket ... Dehát ennyiért akár tekergetheted is manuálisan  :wink:  ... Meg aztán lehet , hogy tényleg hozzáigazítható)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #294 Dátum: 2004.05.20 12:48:49 »
Palaczk:
Én is így gondolom, 3000-ért nem hagyhattam ott!  Asszem nem csináltam rossz bizniszt :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #295 Dátum: 2004.05.20 13:06:43 »
Idézetet írta: "squiddy"
Palaczk:
Én is így gondolom, 3000-ért nem hagyhattam ott!  Asszem nem csináltam rossz bizniszt :D


Nem . Nem csináltál . Egy vacak oldalindex kerül ennyibe  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #296 Dátum: 2004.05.20 13:47:06 »
Idézetet írta: "squiddy"
Én is így gondolom, 3000-ért nem hagyhattam ott!  Asszem nem csináltam rossz bizniszt :D

Ennél olcsóbban csak a kínain kaptál volna, vállalva azt, hogy nem jó rá, és 10 perc alatt szétesik...
music     

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
'94-es corolla 1,3b Hatchback
« Válasz #297 Dátum: 2004.05.20 14:12:01 »
Helló Skacok!

S-E-G-Í-T-S-É-G

Egy hete olajcserén voltam szervízben és szóltak, hogy szivárog az olaj kicsit a vezérlés tömítésein. "Oks, akkor cseréljünk tömítést." Mondtam nyugodtan. Pár napja megjött a motyó és tegnap megbontották az amúgy 10 éves 180e KM-t mutató órájú szerelmemet. Mikor levették a (nem vagyok szakértő, bocs a kifejezésekért) a bütyköstengelyek felül a fedelet, akkor derült fény arra, hogy a bütykök szélei szabályosan ki vannak csorbulva. A kipfogó oldalon volt olyan bütyök, aminek a fele hiányzott. Mintha a kukac rágta volna meg. Nem egyértelmű törés volt. Olyan anyag hiány féleség. A legérdekesebb az volt, hogy a felkeményített, edzett rész meg volt és alatta nem volt anyag egy kis részen. Igazi kukac járat. :((( A bütykök 60 %-án pedig kis kopások voltak, de nem a felületen, hanem az éleken, ahol nem is érintkezik igazán semmivel. ???? Durván 80e KM-t hajtottam én bele és mindig figyeltem rá, minden szervízt tartottam, persze szakiknál, de megbízhatóak voltak. Kicsit a vízpumpa is zenél leállításkor már és az egyik csapágynak is van hangja így szíj nélkül hallani. A mostani szerelőm Toyota szervízben dolgozik, de ő azt mondta, hogy még soha nem látott ilyet és gondolkodjak el az eladáson, mert tuti, hogy sok km van benne és megpiszkálták az óráját. Ezek ellenére én szeretem, mert nagyon egybe van ránézésre, de segítsetek, ha tudtok

Kérdések: Mi történhetett a bütykökkel? Meddig járhatok így vele? Járhatok vele? Szerintetek is 180e KM lehet benne, vagy ezek a bajok csak magasabb km-nél jönnek ki? Esetleg nem is a kor okozta? Ha veszek bontott tengelyeket mi az áruk kb és mi a garancia, hogy azok nem lesznek ilyenek kis idő után?

Sokat segítenétek a gyors válaszokkal, mert már az eladás is eszembe jutott. Egy Toyota márkakereskedésben vettem és azok így is megvennék. Naná, nekik nem kerül sokba, hogy rendbe tegyék.

Előre köszi!
Üdv: Kishaver 74

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
Re: '94-es corolla 1,3b Hatchback
« Válasz #298 Dátum: 2004.05.20 15:09:36 »
Idézetet írta: "kishaver"
Helló Skacok!

S-E-G-Í-T-S-É-G

Kérdések: Mi történhetett a bütykökkel? Meddig járhatok így vele? Járhatok vele? Szerintetek is 180e KM lehet benne, vagy ezek a bajok csak magasabb km-nél jönnek ki? Esetleg nem is a kor okozta? Ha veszek bontott tengelyeket mi az áruk kb és mi a garancia, hogy azok nem lesznek ilyenek kis idő után?

Sokat segítenétek a gyors válaszokkal, mert már az eladás is eszembe jutott. Egy Toyota márkakereskedésben vettem és azok így is megvennék. Naná, nekik nem kerül sokba, hogy rendbe tegyék.

Előre köszi!


Bár nem vagyok autó szerelő, de jónéhány bütyköstengelyt láttam már. A magas futásteljesítmény -szerintem- nem ilyen jellegű meghibásodásokat okoz. Valamilyen gyártás-technológiai hibát követhettek el, vagy még a gyártás során, vagy (ha erre más alkatrészekből is lehet következtetni) egy esetleges felújítás során. Autószerelő ismerősöm szerint roppant kicsi az esélye annak, hogy gyári hiba legyen (JAPÁN!). Igy inkább a felújításbkor elkövetett baklövésre szavazok.
Remélem nincs igazam és a Többiek majd még biztosan adnak megnyugtatóbb választ.
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Re: '94-es corolla 1,3b Hatchback
« Válasz #299 Dátum: 2004.05.20 16:13:23 »
Idézetet írta: "Rozsomák"


.....Valamilyen gyártás-technológiai hibát követhettek el, vagy még a gyártás során, vagy (ha erre más alkatrészekből is lehet következtetni) egy esetleges felújítás során. Autószerelő ismerősöm szerint roppant kicsi az esélye annak, hogy gyári hiba legyen (JAPÁN!). Igy inkább a felújításbkor elkövetett baklövésre szavazok.
Remélem nincs igazam és a Többiek majd még biztosan adnak megnyugtatóbb választ.


Persze, hogy ez nem volt megnyugtató!! Van egy ismerősöm, aki a győri audinál dolgozik (valami művez) és főtengelyeket esztergálnak. 6 év alatt 3 esetben találkozott zárványos vagy üreges alapanyagú tengellyel. Ez annyit jelent, hogy nem minden esetben sikerül jól az öntvény és levegős lesz, vagy szennyezett. Ha az ilyen bajok előjönnek további megmunkálások során az jó (és kuka), ha viszont rejtve maradnak, akkor tehelés, használat során károsodnak, mivel ezek az alkatrészek rendesen méretezve vannak és abban a keresztmetszetben ahol gond van ott azért gyenge. Azt azért nem akarom elhinni, hogy egy ilyen látványosan sz...r alkatrész bekerülhet autóba. Japán!!! Azt szintén nehezen hihető, hogy feljavított alkatrész, mivel edzett felületekről beszélünk. A javítások helyein pont a kemény felület lenne lemunkálva?? Így nincs értelme javítani nem?  . Bár manapság semmit nem lehet tudni a használtautó piacon. Van fotóm is a helyzetről!! Ha kő kűdöm bárkinek.

Várom a többi hozzászólást! Tényleg fontos lenne, mert sok emlék fűződik a szekréhez és pénzt sem akarok most szakítani a büdzséből egy autóvásárlásra. Na meg a kényszerből vásárlástól nincs rosszabb. Csak rosszul járhatok.
Üdv: Kishaver 74