Apám 1,3-as Iginisében jelenleg 154 ezer km van, 135 ezerrel vettük, végig vezetett szervizkönyvvel (és számlákkal), de egyelőre nem akar tönkremenni, jól kapcsolható a váltója (talán a 4-est picit nehezebben veszi), semmi rendellenes zörej. Az előző tulaj kicsit jobban hajtotta, ja és először 135 ezernél lett kicserélve a váltóolaj...
Mikori gép? Megmondom, miért kérdezem:
Apám 1.3 Ignise 2005-ös, most van benne olyan 43.000 km (!), 400 km-rel vette, bemutató autó volt. Mentek vele pár próbakört...ennyi.
Mikor megvette, többet vezettem, de 2009-ben vettem a Marutit, azóta nem nagyon mentem az Ignissel.
Jó idő múlva beültem, mondom nem hallja, milyen váltóhangja van? Ő nem, mivel szép lassan megszokta. Na, nézzük a könyvét, ha jól emlékszem, az első 25.000 km után kell váltóolajat cserélni. Akkor már 30.000 km fölött volt. Gyorsan lecseréltük Q8 T65-re (elég sötét volt az olaj), de kb. egy évvel később lecseréltük Castrolra (egész korrekt volt az olaj színe), mivel ahogy kivettem, inkább GL4 kell bele, mint GL5. Nem mondom, hogy megszűnt, de sokkal kisebb lett a hang. De legalább leírták, más kérdés, hogy el kell(ene) olvasni.
Ezen kívül pár hónapja megint mentem vele, nagyon fennt fogott a kuplungja, azt gyorsan be lehetett állítani, a bovdenen az anyával (nem nagyon volt már holtjáték).
De annak idején Wartburg 353-ban senki sem cserélt váltóolajat, elmentek 100-200.000 km-t, nem volt a váltóval semmi nekünk (jó, csak 90.000 km-t ment kb., de az is több 30.000-nél). Biztos sántít a példa valamennyire, de eszembe jutott, mi volt régebben