Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887423 alkalommal)

0 Felhasználó és 25 vendég van a témában

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10545 Dátum: 2013.08.15 15:57:06 »
Elolvastam!
Részvét! ;)
Thx!  ::)

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10546 Dátum: 2013.08.16 15:17:46 »
Szerintem igen...

Mostanság nagyon sok motor ill. váltó hibás kocsi van (mindenféle kocsi)...
Fogyasztói társadalom...régen a láncos motorhoz nem kellett hozzányúlni..most meg, sokszor elszakad, megnyúlik, hogy a vezérlés is elmegy...műanyagból minden...turbó, pörgetés...mind-mind élettartam csökkenés...ezek az új fejlesztések nem fognak millió kilométert elmenni...

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/08/16/sorozatos_hibak_a_suzukik_valtojaban/

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10547 Dátum: 2013.08.16 17:11:50 »
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/08/16/sorozatos_hibak_a_suzukik_valtojaban/
Apám 1,3-as Iginisében jelenleg 154 ezer km van, 135 ezerrel vettük, végig vezetett szervizkönyvvel (és számlákkal), de egyelőre nem akar tönkremenni, jól kapcsolható a váltója (talán a 4-est picit nehezebben veszi), semmi rendellenes zörej. Az előző tulaj kicsit jobban hajtotta, ja és először 135 ezernél lett kicserélve a váltóolaj...
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.16 17:15:32 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10548 Dátum: 2013.08.16 19:20:27 »
Apám 1,3-as Iginisében jelenleg 154 ezer km van, 135 ezerrel vettük, végig vezetett szervizkönyvvel (és számlákkal), de egyelőre nem akar tönkremenni, jól kapcsolható a váltója (talán a 4-est picit nehezebben veszi), semmi rendellenes zörej. Az előző tulaj kicsit jobban hajtotta, ja és először 135 ezernél lett kicserélve a váltóolaj...
Mikori gép? Megmondom, miért kérdezem:
Apám 1.3 Ignise 2005-ös, most van benne olyan 43.000 km (!), 400 km-rel vette, bemutató autó volt. Mentek vele pár próbakört...ennyi.
Mikor megvette, többet vezettem, de 2009-ben vettem a Marutit, azóta nem nagyon mentem az Ignissel.
Jó idő múlva beültem, mondom nem hallja, milyen váltóhangja van? Ő nem, mivel szép lassan megszokta. Na, nézzük a könyvét, ha jól emlékszem, az első  25.000 km után kell váltóolajat cserélni. Akkor már 30.000 km fölött volt. Gyorsan lecseréltük Q8 T65-re (elég sötét volt az olaj), de kb. egy évvel később lecseréltük Castrolra (egész korrekt volt az olaj színe), mivel ahogy kivettem, inkább GL4 kell bele, mint GL5. Nem mondom, hogy megszűnt, de sokkal kisebb lett a hang. De legalább leírták, más kérdés, hogy el kell(ene) olvasni.
Ezen kívül pár hónapja megint mentem vele, nagyon fennt fogott a kuplungja, azt gyorsan be lehetett állítani, a bovdenen az anyával (nem nagyon volt már holtjáték).

De annak idején Wartburg 353-ban senki sem cserélt váltóolajat, elmentek 100-200.000 km-t, nem volt a váltóval semmi nekünk (jó, csak 90.000 km-t ment kb., de az is több 30.000-nél). Biztos sántít a példa valamennyire, de eszembe jutott, mi volt régebben :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.16 19:25:46 írta vd1234 »

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10549 Dátum: 2013.08.16 20:46:14 »
Mikori gép? Megmondom, miért kérdezem:
2004-es. 45 ezrenként kell váltóolajat cserélni. Ha benyomod kuplungot, akkor megszűnik a hang? Mihez hasonlítható egyébként az a hang?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10550 Dátum: 2013.08.16 21:21:04 »
2004-es. 45 ezrenként kell váltóolajat cserélni. Ha benyomod kuplungot, akkor megszűnik a hang? Mihez hasonlítható egyébként az a hang?
Én biztos vagyok benne, hogy ennek a kezelési könyve az első váltóolajcserét 30.000 km alatt írja elő. De 2004-es kiadás kezelésijét nem láttam. Mondjuk lehet, hogy utána 45.000-enként kell cserélni, ezt még nem néztem  :hmmmm: Suzukinál szerintem ez megszokott, Marutinál is az első csere kb. fele időnél kell, mint utána a többi.

Menet közben zúgott, egyszerűen hangos volt, ahhoz képest, amit megszoktam 2-3 évvel azelőtt. Nem is tudom pontosan, amolyan morajlás. Kuplungnál nem tudom, nem figyeltem, mert nem gondoltam erre, amúgy nem is én vezettem. De pár hónapja vezettem, és elég korrekt hangja volt, kapcsolhatósága is könnyű volt hála Istennek  :yes: Reméljük megúszta  :)
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.16 21:23:01 írta vd1234 »

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10551 Dátum: 2013.08.17 06:10:27 »
Menet közben zúgott, egyszerűen hangos volt, ahhoz képest, amit megszoktam 2-3 évvel azelőtt. Nem is tudom pontosan, amolyan morajlás. Kuplungnál nem tudom, nem figyeltem, mert nem gondoltam erre, amúgy nem is én vezettem. De pár hónapja vezettem, és elég korrekt hangja volt, kapcsolhatósága is könnyű volt hála Istennek  :yes: Reméljük megúszta  :)
Azért kérdeztem, mert a nyelestengely csapágyával szoktak gondok lenne, persze más is okozhatta a zajt. Az apumé csendesnek mondható, alig hangosabb, mint a Corollám.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10552 Dátum: 2013.08.17 08:16:52 »
Én 2 hete cseréltem a váltóolajat(részletek a szervíz topikban :) ). Az első 1-200 km tapasztalatai alapján mintha nagyon picit jobb lenne a kapcsolhatóság :) Bár előtte sem volt gond vele. De most mintha picit könnyebben becuppanna a fokozatokba. De lehet hogy csak bebeszélem :) Ami viszont tuti: rosszabb nem lett :) Még ami feltűnt, hogy a karon felül levő fokozatokat (3as, 5ös) szebben veszi, jobban kapcsolhatók  :hmmmm:  4esbe is simán be lehet tenni, csak határozottabb az akadópontja. Ez nem rémlik csere előttről, de lehet hogy így volt :)
Na remélem nem lesz semmi hiba a váltómban.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10553 Dátum: 2013.08.17 08:31:31 »
Ez jó hír!  :yes:

Milyen ment bele, 75w90, vagy 75w?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10554 Dátum: 2013.08.17 08:41:49 »
Azért kérdeztem, mert a nyelestengely csapágyával szoktak gondok lenne, persze más is okozhatta a zajt. Az apumé csendesnek mondható, alig hangosabb, mint a Corollám.
Igen, elolvastam a cikket, de nem tűnt fel ez a jelenség. Majd megnézem, ha egyszer vezetem. Marutin viszont van ilyen, nem csoda, mikor megvettem, 2l helyett 1l váltóolaj volt benne... lecseréltem persze, egész jól megy vele szegénykém  :D

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10555 Dátum: 2013.08.17 09:39:46 »
Ez jó hír!  :yes:

Milyen ment bele, 75w90, vagy 75w?

http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg543135#msg543135

Remélem hosszabb távon sem lesz gond

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10556 Dátum: 2013.08.17 10:01:51 »
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg543135#msg543135

Remélem hosszabb távon sem lesz gond
Ja, még reagáltam is rá  :wacko: Azt hiszem, hogy jöhet a Cavinton  :otlet:
A régi eléggé sötét volt, az új mennyire volt világos?
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.17 10:23:58 írta vd1234 »

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10557 Dátum: 2013.08.17 10:53:58 »
Ja, még reagáltam is rá  :wacko: Azt hiszem, hogy jöhet a Cavinton  :otlet:
A régi eléggé sötét volt, az új mennyire volt világos?

Határozottan világos volt ha jól emléxem :) Viszont nem rémlik, hogy lett volna mágnes a leeresztőcsavaron, fémkopadékokkal  :hmmmm:

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10558 Dátum: 2013.08.20 11:52:32 »
Sziasztok!

Volt egy injektortisztítós, majd egy Cataclean folyadékos katalizátor tisztításom, de mégis jött megint a "szokásos", havi 0420-as hibakód. Gyanítom, hogy a lamdba szondákkal lehet a probléma, elvégre már 220e km van az autóban.
Mindenképpen univerzálisban gondolkozom, mert a gyárinak horror az ára.
Tud valaki esetleg konkrét típust ajánlani? Azt tudom, hogy 4 vezetékes kell, de mire kell még figyelni? Ahogy láttam, az ellenállás értékekben van eltérés közöttük.
Esetleg hidegen nem lehet valahogy műszerrel kimérni, hogy melyik lehet a rossz? A hibajelzés mindig menet közben jön, általában autópályán, amikor már eléggé felmelegszik a kipufogórendszer.
Ilyen esetekben mind a kettő szondát ki szokták cserélni?

Köszönöm!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10559 Dátum: 2013.08.20 12:50:23 »
bárdi honlapon nézve nem horror árúak.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки