11 év/111e km.
Én csak azért kenegettem a mechanikát, hátha javul a kapcsolási érzet
Am nincs kapcsolási gondom, nem akadozik, bár tényleg koppig ki kell nyomni a kuplungot h rendesen kapcsolható legyen. A kapcsolási érzettel nem vagyok kibékülve, kicsit megmelegszik akkor már nagyon karcos mechanikus érzete van meg hangos is. Hidegen meg egész jó 1-2 kmig. Ezért cseréltem csak le, hátha már elfáradt, elnyírodott az olaj benne. Egyébként olyan hígnak tűnt mint1 motorolaj ![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Az olajra én is kiváncsi leszek. HA xarabb, akkor le kell cseréljem, de épp éztem, nem valami olcsóak a márkásabb olajok, LM, Motul 5-10e literje a Bárdinál. Bár hátha van olcsóbb vmi webshopon. Vagy Eneos.
Akkor tényleg ráfért a csere, Carinán 4 év vagy 60.000km, ha jól emlékszem
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Annyit néztem adatlapon, hogy viszonylag alacsony a viszkozitási indexe: 160, míg a 75w90 Eneos Premium Multi Gear-é 192, a kapcsolódó viszkozitások így 40 ill. 100 fokon sorban 90 és 14 (Meguin) ; 79,9 és 14,6 (Eneos). A dermedés, lobbanás kb. ugyanolyan. Nem is sokkal drágább, ez olyan 1500 egy liter, az meg 2100. Nekem pl. Carinán a Q8 T65 75w90 nem vált be, 1 év után cserélni kellett, most éppen Castrol Syntrans Transaxle 75w90 van benne, eddig jó. De Marutiban nagyon tetszik az Eneos, Carinába is azt tervezem majd. Lehet, hogy melegen a kicsit vastagabb Eneos jobb lett volna (bár ez elég kevés különbség ám), dehát ki kell próbálni.
Lehet, hogy a nyomórúd hosszán ha növelsz kicsit, az használna. Egy fordulat kiteker, ha nem jobb, akkor tudod, hogy mennyit kell visszatekerni
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Ha meg jobb, akkor nyert ügy
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Megnyugodtam, köszi, akkor nem hibáztam nagyot
![Hááát ::)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/rolleyes.gif)