Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887087 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3030 Dátum: 2009.03.23 19:52:20 »
Ma voltam a márkaszervizbe. Nem sikerült megmondaniuk, mi az a rezonálós-motorhang gyorsításkor bizonyos fordulatokon. Azt mondta a szerelő, hogy ez nem szívócső, mert azt jobban kattog, már akár alapjáraton is. Szerinte várjak, amig esetleg jobban kijön a hiba (köszi szépen).
Holnap viszem egy másik helyre (Mobil autó), remélem előbbre jutunk a dologgal.

Szomorú :?:

Amúgy próbáltad már hogy a motort megszabadítod a sok műanyag bizb.asztól, nem lehet hogy motortakaró rezonál, vagy a légszűrőnél valami? Csak tippelek :hmmmm:

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3031 Dátum: 2009.03.23 19:55:34 »
Ezt, amennyire sejtem, maga a motor adja ki - becsörög a gyújtás a pillanatnyi túlerőltetéstől, meg ugyanabban a pillanatban be is rángl csúnyán az egész hajtáslánc, amitől berezonálhat pl. a kipufogó hővédő lemezétől kezdve sokminden.

Így van, 1xű "üzemzaj"...

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3032 Dátum: 2009.03.23 20:00:08 »
motortartó bakok? azzal még várni se kell :ph34r:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3033 Dátum: 2009.03.23 20:07:55 »
Ez normális, sok különféle autónál hallottam már. Elinduláskor, ha túl alacsonyra esik a fordulat: rövid időre ocsmány, hangos kerregés, csörgés. Ezt, amennyire sejtem, maga a motor adja ki - becsörög a gyújtás a pillanatnyi túlerőltetéstől, meg ugyanabban a pillanatban be is rángl csúnyán az egész hajtáslánc, amitől berezonálhat pl. a kipufogó hővédő lemezétől kezdve sokminden.


Nemnemnemnem. Tudom, melyik hangra gondolsz, VW-csoport benzines motorjai hallatják előszeretettel ezt a hangot, Toyotából alig lehet kicsalni. Az enyémen még nem is igen hallottam, nem kínoznám az autót ennyire alacsony fordulaton.

Ez nem motorhang, hanem a motor pillanatnyi megnövekedett rezonanciája izgat be valami lemezt, amitől az dalolni kezd (a jó édes anyját...). Csak gondoltam, hátha valaki ösmeri, találkozott már vele...

Na a pénteki mikrotalin asszem lesz mit hallgatni....

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3034 Dátum: 2009.03.23 20:10:15 »
Ma voltam a márkaszervizbe. Nem sikerült megmondaniuk, mi az a rezonálós-motorhang gyorsításkor bizonyos fordulatokon. Azt mondta a szerelő, hogy ez nem szívócső, mert azt jobban kattog, már akár alapjáraton is. Szerinte várjak, amig esetleg jobban kijön a hiba (köszi szépen).
Holnap viszem egy másik helyre (Mobil autó), remélem előbbre jutunk a dologgal.

Ez a gyorsítás+bizonyos fordulat ez pedig lehet az is, csak még alapjáraton nem rezonál, kezdődő gyíkság állapotában leledz a szívósor. Üresben is hallod, ha felpörgeted, vagy inkább sebességben, kicsi erőltetéskor, gyorsításkor?

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3035 Dátum: 2009.03.23 20:12:41 »
Ma voltam a márkaszervizbe. Nem sikerült megmondaniuk, mi az a rezonálós-motorhang gyorsításkor bizonyos fordulatokon. Azt mondta a szerelő, hogy ez nem szívócső, mert azt jobban kattog, már akár alapjáraton is. Szerinte várjak, amig esetleg jobban kijön a hiba (köszi szépen).
Holnap viszem egy másik helyre (Mobil autó), remélem előbbre jutunk a dologgal.

Szomorú :?:

Amúgy próbáltad már hogy a motort megszabadítod a sok műanyag bizb.asztól, nem lehet hogy motortakaró rezonál, vagy a légszűrőnél valami? Csak tippelek :hmmmm:

Holnap futunk egy másik kört, most abban bízom. Egyébként kizárólag rendesen üzemmeleg motornál kezdődik a "zene", ami azt jelenti, hogy 15km-t minimum kell szaggatni elötte a gépet, hogy ezt a valóban üzemmeleg szintet elérje, és ne csak a vízhőfokmérő álljon vizszintesen.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3036 Dátum: 2009.03.23 20:17:06 »
Ez a gyorsítás+bizonyos fordulat ez pedig lehet az is, csak még alapjáraton nem rezonál, kezdődő gyíkság állapotában leledz a szívósor. Üresben is hallod, ha felpörgeted, vagy inkább sebességben, kicsi erőltetéskor, gyorsításkor?
Kizárólag gyorsításkor. Én azért még bízom benne, hogy nem szívóoldali valami, hanem egy egyszerűbb problémáról lehet szó (akár ékszíj, vagy valami feszítőakármi stb). 2004-ben, a ráncfelvarrás elött gyártották a kocsit, 75ezer van benne, normálisan karban volt tartva, nem volt idióta amatőr versenyzői álmokat dédelgető tulajdonában sosem, szóval elvileg nem kellene rosszalkodnia.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3037 Dátum: 2009.03.23 20:19:33 »
Nemnemnemnem. Tudom, melyik hangra gondolsz, VW-csoport benzines motorjai hallatják előszeretettel ezt a hangot, Toyotából alig lehet kicsalni. Az enyémen még nem is igen hallottam, nem kínoznám az autót ennyire alacsony fordulaton.

Ez nem motorhang, hanem a motor pillanatnyi megnövekedett rezonanciája izgat be valami lemezt, amitől az dalolni kezd (a jó édes anyját...). Csak gondoltam, hátha valaki ösmeri, találkozott már vele...

Hümm... Akkor én a kipufogórendszerhez tartozó valamire tippelnék.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vkrysz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 102
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3038 Dátum: 2009.03.23 20:47:28 »
Nekem is volt régebben egy furcsa hang gyorsításkor.
Lehet h neked nem ilyen de érdemes megnézni ha már minden kötél szakad:

http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.990
2004 Corolla 1.4 HB

GinoBB

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3039 Dátum: 2009.03.24 02:55:10 »
Én ma voltam Kistarcsán a Szilas autójavítónál!! Persze, most csak meghallgatáson voltam..tovább is jutottam a köv körre, uhogy jövő héten viszem a kocsit..Remélem megtalálják a srácok a hibát..De hang alapján ők sem mondtak semmit, h "na ennek ez a baja"!!
Bízom bennük!!
Úgyhogy pénteken még meg tudom mutatni a hangot!! Wolfman, Ákos szeretetettel várlak titeket egy hangpróbára:)))


wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3040 Dátum: 2009.03.24 11:34:19 »
Kizárólag gyorsításkor. Én azért még bízom benne, hogy nem szívóoldali valami, hanem egy egyszerűbb problémáról lehet szó (akár ékszíj, vagy valami feszítőakármi stb). 2004-ben, a ráncfelvarrás elött gyártották a kocsit, 75ezer van benne, normálisan karban volt tartva, nem volt idióta amatőr versenyzői álmokat dédelgető tulajdonában sosem, szóval elvileg nem kellene rosszalkodnia.

Nekem se volt küldve úgy tudom. Egy öreg fószer volt, aki visszaadta az autót a kereskedésbe, beszéltem is vele. Mondta, hogy hajtotta, de mindig megkapta, ami kellett neki. Mégis ott tutul a szívósor vígan elöl...

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3041 Dátum: 2009.03.24 11:35:33 »
na látom, alakul a zajos tücsök kereső különítmény....  ::)

fortworth

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Sziasztok!

Végeztem némi nyomozást, de a lenti problémát nem találtam. Ha mégis szóba került már, mindenkitől elnézést kérek, meg azt, hogy linkeljétek be a vonatkozó hozzászólásokat.

Az autóm (2004, Corolla Wagon) egyike volt az első Corolláknak, amelyek az 1,4-es D-4D-s motort megkapták. Mivel az első két évben intenzíven használtam az autót, ezért az egyik első is volt, aminél előjött az alapjáraton (üresben és sebességben, kinyomott kuplunggal is) hallható súrlódó hang (gázadásra gyorsult az üteme, aztán feljebb a motor hangja valszeg elnyomja).
Ezt először talán 30.000-nél fedeztem fel, és sorra jártam vele a márkaszervizeket 2005-2006-ban. Cseréltek rajta generátorszíjat, sőt turbót is gariban (meg ha már ott voltak, akkor új dugattyúgyűrűket is kapott, mert állítólag ezekre visszahívás is volt), de mindez nem oldotta meg a helyzetet. Végül a Toyota Mayernél kötöttem ki, már 55.000 km-nél, akik röviddel előttem találkoztak először ezzel a hibával, és a láncfeszítő ív cseréjével orvosolták. Nálam is megszüntették a hibát, viszont 70.000 km környékén megint előjött, így a 75.000 km-es szervizt ismét náluk csináltattam, ahol egyben ismét nekiestek a problémának, és immár több minden mást is cseréltek a láncfeszítő íven kívül. Nagyjából 95-100.000 km-ig megint eltűnt a hang, de azóta visszajött.

Tehát a kérdésem tulajdonképpen 2 részből áll:
a. A fentiek ismeretében van-e megbízható és tartós módja a fenti jelenség kijavításának? A Toyota Mayer elmondása szerint a hang károsodást nem okoz a motorban. Én ezt vonatkodva elhiszem, de elég kellemetlen, nem ezt várná az ember egy Toyotától (korábban volt egy 1994-es 1.6-os Corollám az USÁ-ban, de hát az benzines volt).
b. Ha az előbbire megnyugtató igennel lehet felelni, akkor milyen költséggel számoljak? Ha valóban csak kellemetlen hatásról van szó és motorkárosodást nem okoz, akkor valószínűleg van egy olyan összeghatár, amikor inkább elviselem a hangot, semmint mélyen a pénztárcámba kelljen nyúlnom.

Az autó egyébként így 105.000 km-nél is tökéletesen muzsikál, menetteljesítménye és fogyasztása nem változott. Amúgy nem hajtom szét, és vigyázok a turbóra (nagy terhelés után bőségesen engedem alapjáraton lehűlni).

Segítségeteket előre is köszönöm, üdv:

Varga Zsolt
Érd
fortworth@freemail.hu

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3043 Dátum: 2009.03.24 17:56:07 »
Na voltam ma a mobil-autónál a rezonálós hanggal kapcsolatban.
A hang 'meg lett hallva ' szakember által is végre, viszont itt is azt mondták, hogy nem szívócső meg stb, hanem valószínű valami lemez vagy kábeltartó vagy fémalkatrész adja ki ezt a hangot. Esetleg, ha egy napra otthagynám, talán talán szerencsével rá lehetne jönni mi ez a valami. Abban maradtunk, hogy járok vele így, aztán majd egyszer visszatérünk rá.
A másik "pozitív" élményem az autóval kapcsolatban a következő: a mobil autónál ma észrevették, hogy ereszt a hűtőm. Eddig (szerintem) nem volt cserélve a víz benne, meg teljesen normális szinten van, viszont a műanyagtartály szélén végig ki van csapódva valami fehéres por, nyilván a kifolyt elpárolgott vízből megmaradó vegyi és ásványi anyagok.
Van néhány lehetőségem:
- nem foglalkozom vele, így akár 5év múlva sem lesz semmi baja, de lehet nyáron elfolyik a hűtővíz vagy akármi
- kicseréltetem bontottra, ami 30 000Ft+díj, de esélytelen a bontóban ilyen szerezni
- veszek újat, ami 65ezer Ft+díj, ez nem lesz olcsó
- elviszem autóhűtő szerelőhöz, hátha meg tudja csinálni, és nem kell cserélni.
Első körben az utolsót választom.
Toyota vagy nem Toyota, a használt autó az használt autó sajna.


TZoli

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3044 Dátum: 2009.03.24 18:47:41 »
Takarítsd le azt a fehér port és figyeld hogy keletkezik-e újabban, ha nem kellett utántölteni soha akkor lehet hogy nem is az.
Autóhűtő javító, komplett tömböt tud gyártani és szekrényt (két műanyag oldala) javítani, ha oda kerül a sor úgyis vízzel teli kádba helyezi, ledugózza a vízcsőnyílásokat és megnyomatja levegővel.
Valamint kapsz jó minőségű utángyártott hűtőt olcsóbban, mint 65k. (Valeo, Nissens stb..)