üdv tom164!
Valahol kifúj a kipufogód, ez veszélyes, mert a kipufogógázban szén-monoxid is van, amit gondolom ismersz, hogy mérgező!!
Járó motornál valaki befogja a kipufogó végét, te pedig leginkább aknából meg fogod találni, hol szelel! Sanszos, hogy a motortér környékén lesz a hiba!
A szervonak lehet több oka is:
- régi az olaj
- folyamatos nehezen járás esetén lehet valamelyik futóműelem hibája, pl. kiszakadt porvédő miatti gömbfejszorulás
- kormányoszlop külső kardánkereszt, ennek jelensége, hogy csak bizonyos fordulatonként akad meg, pl. negyed/fél, kettő közt könnyebb
- szervoszivattyú kopása, olaj habzik-e?
Uraim, csak hogy tanuljak: mit jelent a hibakód kivillogtatás?A Carina E is már eléggé összetett rendszer ahhoz, hogy a sok elektromos jeladó (levegő, vízhőfok, főtengely, Hall, lambdaszonda, sebesség, abs, szívótér abszolútnyomás stb-stb) által szolgáltatott információkat rábízzák egy motorvezérlő egység (ECU) nevezetű elektronikára. Ebben el vannak tárolva minden jeladóra vonatkozóan megadott "tól-ig" értékek, jellegmezők (pl. előgyújtás szabályozáshoz), amelyeket az ECU a működés során folyamatosan figyel, visszajelzéseket kap a jeladóktól, milyen tartományban teszik a dolgukat.
Az ECU nem csak megfigyeli ezen értékeket, hanem folyamatosan szabályozza, vezérli a beavatkozó szerveket az előbb említett értékeknek megfelelően.
Viszont idővel elromolhatnak, elfáradnak, lelassulnak ezen jeladók, amelyek hibájának kiszűrésének megkönnyítésére az ECU rendelkezik olyan funkcióval már a régebbi konstrukcióknál is, hogy ha érzékeli, ha egy adott jeladó által szolgáltatott érték jelentősen eltér az ECU-ba táplált értékektől, akkor erről információt küld a vezetőnek a motorkontroll lámpa felgyújtásával.
Vannak időszakos és állandó hibák. Ezért fordul elő, hogy sokszor csak bizonyos ideig világít a lámpa, majd látszólag megjavul. Ez azért van, mert arra az időre jelentős az eltérés a betáplált értékekhez képest!
Az ECU-t rá lehet bírni, hogy ezen információkat ossza meg velünk is, legtöbb autón csak számítógépes hibakód olvasással lehet hozzáférni az adatokhoz a diagnosztikai csatlakozón keresztül. Bizonyos konstrukcióknál viszont lehetőség nyílik a hibák olyan módú kiolvasására, amikor az autó diagnosztikai csatlakozójában a megadott lábakat összezárva és a megfelelő utasításokat végrehajtva (pl gyújtás be, motor áll) az ECU közli velünk az addig eltárolt hibákat, amelyek az addigi működés során felmerültek, vagy még mindig fennállnak. Erre az egyetlen felülete a műszerfalon a hibakód lámpa, (sárga jelzőfény) amely elkezd villogni meghatározott ütemben.
Ez csak látszólag értelmetlen, meg van adva, hogy egy-egy villanás közt mennyi szünet telik el, és ezen villanások-szünetek kiadnak egy-egy 1 vagy több jegyű számot.
Ezen számokhoz tartozik egy hibakód táblázat, amelyből ki tudjuk olvasni, mi a fennálló hiba.
https://www.youtube.com/watch?v=zPjaeXOp0qg