Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2698330 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8280 Dátum: 2013.03.05 16:50:34 »
Nagy gond van az öreg lánnyal. Tegnap óta hirtelen gázadásra (2000 fordulat felett), valami kopog a motorban.  :no:  Általában alacsony motor fordulatszámon járok, de a tegnap kicsit felpörgettem 5000 fele, hadd lám hogyan viselkedik a motor. De meglepetésemre azt észleltem h. 5000 fordulat fölött mindtha kezdene elfogyni az erő, elmaradt a lendületes továbbpörgés. Utána megmaradt egy diszkrét kalapálás.  :wacko:  Most voltam a szerelő havernél egy pár perc erejéig(sajnos nem volt rám több ideje). Levettük a szelepház fedelet de a sok olajkokszon kívűl nem láttunk más rendellenességet. Csütörtökre vagyok programálva, addig itthon találgatom az esetleges hibákat. Gyertyák nem kormosak, olajosak,motor nem füstöl. Mi lehet a gond, mire tippeltek?  :helpsmilie: Lassú gázadásra nem jön elö a kopogás.
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8281 Dátum: 2013.03.05 18:43:14 »
akkor kellett volna megjavítani az oldalsó fóliát,míg nem raktam fel a lökhárítót.Vegyem le újra? Nem nagy humorom van hozzá.De a technológia miatt csak kintről lehet felrakni,azt a külső fóliát

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8282 Dátum: 2013.03.05 23:20:30 »
Nagy gond van az öreg lánnyal. Tegnap óta hirtelen gázadásra (2000 fordulat felett), valami kopog a motorban.  :no:  Általában alacsony motor fordulatszámon járok, de a tegnap kicsit felpörgettem 5000 fele, hadd lám hogyan viselkedik a motor. De meglepetésemre azt észleltem h. 5000 fordulat fölött mindtha kezdene elfogyni az erő, elmaradt a lendületes továbbpörgés. Utána megmaradt egy diszkrét kalapálás:wacko:  Most voltam a szerelő havernél egy pár perc erejéig(sajnos nem volt rám több ideje). Levettük a szelepház fedelet de a sok olajkokszon kívűl nem láttunk más rendellenességet. Csütörtökre vagyok programálva, addig itthon találgatom az esetleges hibákat. Gyertyák nem kormosak, olajosak,motor nem füstöl. Mi lehet a gond, mire tippeltek?  :helpsmilie: Lassú gázadásra nem jön elö a kopogás.

 :hmmmm: :hmmmm: :hmmmm:
Akkor most mi van?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8283 Dátum: 2013.03.06 06:09:30 »
Én gyújtás ellenőrzéssel kezdeném. Tipikusan olyan hibának látszik, mintha terhelésre nagyobb előgyujtást adna. De egy ilyen koru autónál a dugattyúcsapszeg kopása sem kizárt. Az kellemetlenebb, lenne erről ne is beszéljünk egyelőre.  :) :)

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8284 Dátum: 2013.03.06 09:49:38 »
Vagy három fokot levettem az előgyujtásbó de nem változott semmi.  :no:  A szerelőm még a hidrotőkét ellenőrizné, esetleges szelepleragadás miatt. Hogyan lehet a gyujtáshibát kizárni?  :helpsmilie: 
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8285 Dátum: 2013.03.06 10:05:03 »
A Toyota motorjai nem hidrotőkések.
         

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8286 Dátum: 2013.03.06 11:33:24 »
Ezt én is hallottam, de a szerelő hidrotőkéről beszélt, miközben látta a kifödött motort. Gondoltam, h. akkor az enyémnek mégis van.  ::) Akkor mi van helyette?
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8287 Dátum: 2013.03.06 11:43:23 »
Lapka! Ugyan úgy néz ki felülről, mint a hidro, de a belseje más!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8288 Dátum: 2013.03.06 11:46:13 »
Ezt én is hallottam, de a szerelő hidrotőkéről beszélt, miközben látta a kifödött motort. Gondoltam, h. akkor az enyémnek mégis van.  ::) Akkor mi van helyette?
Én úgy tudom, hogy kb. '90 óta nincs hidrotőke a Toyota motorokban és ha jól rémlik, a Tied mintha idősebb lenne. Szóval, az is lehet, hogy tényleg van benne, vagy a szerelő valóban csak rosszul nevezte meg.
Azt tudom biztosan, hogy a modern (vvt-i) motoroknak csak ún. szelepemelőjük van, ami nagyjából ugyanazt a feladatot látja el, csak kicsit másképpen.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8289 Dátum: 2013.03.06 12:15:13 »
'88-'92 között gyártott típus. Az enyém '90-es évjáratú.  TCCS/AFS, TDCL  rendszer, mond-e ez valamit?
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.06 12:17:02 írta favágó »
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8290 Dátum: 2013.03.06 12:18:39 »
Toyodiy szerint, Carina II-ben csak lapkás szelephézagkiegyenlités létezett!

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8291 Dátum: 2013.03.06 12:24:06 »
Köszi h, megnézted! Akkor a lapkás szelepvezérlés meghibásodhat? Okozhat-e csattogó hangot rágázolásra?
(elnézést ha nem fogalmazok pontosan)
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8292 Dátum: 2013.03.06 12:34:45 »
Esetleg ha kimozdul a lapka, bár ez kevésbé elképzelhető.
Valami elfáradthatott a motorban, esetleges gyújtás ellenőrzés után érdemes lehuzkodni a gyertyapipákat járó motornál fordulaton, hátha kiadja, melyik hengernél van ***.

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8293 Dátum: 2013.03.06 12:48:03 »
Ezt a lehúzigálos ki is próbálom.
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8294 Dátum: 2013.03.06 13:10:13 »
Ahol nem történik robbanás (lehúzott kábel) ott nincsen terhelés a csapszegen, csapágyon, el kellene csendesülnie.