...De még mindig változik a kuplung 'holtjátéka' Nem emel ki.Vagy túl fönt fog.Beállitom a pedált nagyon jól dolgozik,szépen lehet váltani.Egyszer csak kicsit bentebb esik a pedál és szenvedés lessz a vezettés az olaj nem fogy,nem szivárog sehol.Ilyenkor megint állítanom kell a pedálon hogy lehessen váltani(ilyenkor szinte ki kell tépni sebességből és a 2. 3. reccsen oda vissza 5.ben meg lehetne számolni a fogakat)Ha nem teszem rögtön 3.-ba ,várok olyan mintha kuplung nélkül akarnám berakni.
Kezdem unni.Szerelöhöz még nem akarom vinni inkább keresek 1 garázst és én veszem le a váltót
ui.:a mukahenger rudjának a hosszát nem mindig növelni valamikor rövidíteni kell.Ez benne a bosszantó.
Ötlet?
Üdv!
Mielőtt szétkapnád, érdemes az egyéb hibaforrásokat kizárni.
Ha vezetés közben jelentkezik a fogáspont változása, az valóban utalhat a munkahenger hibájára.
Először is nézd meg, hogy van-e holtjátéka az alsó munkahenger rúdjának. Ha igen, akkor légtelenítsd úgy, hogy a kiemelővillával visszanyomod.
Alapesetben a rúdnak nem szabad visszanyomhatónak lennie. Ezen nem szokás változtatni. Ehhez állítsd be a megfelelő kuplungszár hosszot. (A kuplungtárcsa kopásából adódó - természetes - fogáspont elmászást a pedál hosszjátékkal kezelik.) Ha rövid idő múlva ismét jelentkezik holtjáték, akkor a gumikarmantyú mellet átereszt,
ami használat során felmelegedett, hígabbá vált folyadék miatt történhet. Ez okozhat változó kiemeléspontú kuplungot. Ezen stabilan nem segíthetsz a kuplungpedál kinyomórúdjának hosszbeállításával.
Előfordulhat az is, hogy a főmunkahenger ereszt át, akár úgy is, hogy nem szivárog el folyadék,
mint az itteni esetben.
(tárcsacsere után kérdeztem a szerelőt állítottak a munkahengeren?"mi olyat nem szoktunk" De hát vastagabb a tárcsa...)
Nálam detto így történt, én toltam vissza a rudat alappozícióba - a túl rövid rúd okozta, hogy a kemelővilla és a kinyomócsapágy állandó terhelés alatt volt, ami cicergő zajt okozott (ez a kuplungszerkezet tányérrugóinak folyamatos csiszatolása lehetett...).