Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2698163 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8160 Dátum: 2013.01.06 16:42:13 »
ezek nem hidrotőkés motorok? Mintha hallanék némi szelephangot az enyémben...a kipufogónál a rezgéscsillapító gömböt jó kicserélni,heggeszteni szövetes csillapítóra? talán nem is lehet az eredetit javítani,tömíteni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8161 Dátum: 2013.01.06 17:49:00 »
ezek nem hidrotőkés motorok? Mintha hallanék némi szelephangot az enyémben...
A 4A-FE 1.6-os motor nem hidrotőkés, hanem hézagállító-lapkás.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8162 Dátum: 2013.01.06 18:37:12 »
ezek nem hidrotőkés motorok? Mintha hallanék némi szelephangot az enyémben...a kipufogónál a rezgéscsillapító gömböt jó kicserélni,heggeszteni szövetes csillapítóra? talán nem is lehet az eredetit javítani,tömíteni.
Ha zörög a kipufogó csukló, "gömb", ahogy írod, érdemes csere előtt a gömb oldalán lévő kis tégelyeket, mely a mozgás tengelyvonalát adja, egy erős csőfogóval megpróbálni összenyomni. Ha sikerül a kopásból eredő hézag csökkenthető, a zörgés abbamarad.
Ami ettől fontosabb, hogy gáz sehol sem fújjon ki, mert a lamdaszondát meghülyíti.

Gál Pál Endre

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8163 Dátum: 2013.01.06 18:44:45 »
Saját magam csináltam....Elméletileg autószerelőként végeztem(+ technikus is vagyok)..
Új csavarok ajusa h.fej tömítés..A hengerfejet 30 ezerért csinálták..
Nem is érdekelt volna hogy ennyi volt,de hogy nem is jó ez bosszantónak tartom!!! :?:
Üdv mindenkinek....

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8164 Dátum: 2013.01.06 18:54:34 »
Saját magam csináltam....Elméletileg autószerelőként végeztem(+ technikus is vagyok)..
Új csavarok ajusa h.fej tömítés..A hengerfejet 30 ezerért csinálták..
Nem is érdekelt volna hogy ennyi volt,de hogy nem is jó ez bosszantónak tartom!!! :?:
Üdv mindenkinek....
Hát igen, ez tényleg az  :wacko:
B*kker, megint az Ajusa  :censored:
Ráadásul emlékeim szerint nem is olcsóbb igazán, mint az Elring, sőt...
Nekem Marutin Ajusa átégett, belefolyt a hűtővíz a hengerbe, reggel nem fordult át a motor. Kipufogófüst nem fehér mondjuk állandó jelleggel?
30.000 volt a síkolás, meg a szelepcsere és a szelephézagállítás? Síkolnak ha kell ha nem, pedig sokszor nem kellene  :nono:
Ha a hengerfej rendben van, akkor "csak hengerfejtömítés-csere kell szerintem. Nézd meg akár a Haynes javításiban a húzási sorrendet, fordított sorrendben lazíts, aztán húzás elvileg első körben 29Nm, aztán még kétszer 90o Bár gondolom így csináltad  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.06 19:11:24 írta vd1234 »

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8165 Dátum: 2013.01.06 20:24:40 »
az a baj,hogy nem zörög a gömb.Már hangosan kifúj.Tehát kevés lesz a meghúzás.Szerintem már csak cserével javítható.Csak még nem jutottam aknához.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8166 Dátum: 2013.01.07 06:31:23 »
Akkor tedd azt. Én előbb összenyomnám. Utána még mindig lehet vásárolni cserélni.

Gál Pál Endre

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8167 Dátum: 2013.01.07 09:16:30 »
Hát igen, ez tényleg az  :wacko:
B*kker, megint az Ajusa  :censored:
Ráadásul emlékeim szerint nem is olcsóbb igazán, mint az Elring, sőt...
Nekem Marutin Ajusa átégett, belefolyt a hűtővíz a hengerbe, reggel nem fordult át a motor. Kipufogófüst nem fehér mondjuk állandó jelleggel?
30.000 volt a síkolás, meg a szelepcsere és a szelephézagállítás? Síkolnak ha kell ha nem, pedig sokszor nem kellene  :nono:
Ha a hengerfej rendben van, akkor "csak hengerfejtömítés-csere kell szerintem. Nézd meg akár a Haynes javításiban a húzási sorrendet, fordított sorrendben lazíts, aztán húzás elvileg első körben 29Nm, aztán még kétszer 90o Bár gondolom így csináltad  ;)

H.fej elküldve megint átnézésre..Megrendeltem a gyári tömítést..
Ha szarakodik megint eladom....Jön a másik...
Köszönök minden segítséget...
Összerakás után jelentkezem az eredményekkel...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8168 Dátum: 2013.01.07 12:04:28 »
H.fej elküldve megint átnézésre..Megrendeltem a gyári tömítést..
Ha szarakodik megint eladom....Jön a másik...
Köszönök minden segítséget...
Összerakás után jelentkezem az eredményekkel...
Itt már legalább ketten vettük le a hengerfejet a 4A-FEről, és raktuk vissza, eddig probléma nélkül.
Szerelők mondják néha, hogy japán motor nem szereti a hengerfej levételét, szerintem ez nem így van.
Ha valami kérdésed van, nyugodtan kérdezz, mert van pár apró buktató. Pl. hf csavarok meneteire és a fejek alá olajat kell tenni, 3 menetben húzni, inkább új csavarokkal, mint használtakkal. Én kérdeztem csomót, mielőtt dolgoztam  ;) De van úgyis gyakorlatod gondolom.

Egyébként nézd meg az eladás kapcsán lp aláírását  :yes:
Kíváncsi vagyok az eredményre! Meg arra is, hogy ráírják-e a márkát a gyárira, vagy a jelet legalább?
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.07 12:06:21 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8169 Dátum: 2013.01.07 15:09:27 »
Az LPG és a szelepek örök téma. Úgy tűnik a régebbi gépek még jobban is bírják a gázt mint az újabbak.
Az egyik fórumtársunk töb mint 900˙000-et ment gázzal szelepkenés nélkül. Igaz használ minden olajcsere alkalmával prolongot.
Ha szegény a gázkeverék magasabb az égéshője. Ezért fontos, hogy meg legyen az 1,2-1,3 szoros fogyasztás a benzinhez képest.
Ráadásul, ha valaki megteheti, h vizsga után beállítja a lambdát 1,1-1,2-re akkor fog a legkevesebbet fogyasztani és a szelepeknek sem árt.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8170 Dátum: 2013.01.07 16:15:03 »
Az LPG és a szelepek örök téma. Úgy tűnik a régebbi gépek még jobban is bírják a gázt mint az újabbak.
Az egyik fórumtársunk töb mint 900˙000-et ment gázzal szelepkenés nélkül. Igaz használ minden olajcsere alkalmával prolongot.
Ha szegény a gázkeverék magasabb az égéshője. Ezért fontos, hogy meg legyen az 1,2-1,3 szoros fogyasztás a benzinhez képest.
Ráadásul, ha valaki megteheti, h vizsga után beállítja a lambdát 1,1-1,2-re akkor fog a legkevesebbet fogyasztani és a szelepeknek sem árt.
Itt meg lehet tenni ezt a lambdaállítást??  :eek:

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8171 Dátum: 2013.01.07 19:57:00 »
Nekem elősször régi jettában volt gáz.Az előző tulaja is csak azzal használta.A benzincsöveket le is kötötték.Néha mentem vele benyával,de mivel kopott volt a karbi,szarul ment.Sokat kibirt,semmi baja nem volt a szelepeknek.Az utánna levő 120 as skoda viszont nem birta.5 ezer km enként szelepet kellett állani.Mindig beverődtek.De talán ott a szelepfészek nem volt szuper kemény anyagból.Sosem égett el,pedig pár km et mentem vele Volt hogy bécsig 120-130 at gurultam.bár hazafelé már teáztunk...

koko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8172 Dátum: 2013.01.07 22:16:46 »
A Skoda,126-os Polski és a Dacia nem szerette a gázt,sőt az ólommentes benzint sem,mert a szelepekhez kellett az ólom a kenéshez!!!
Adj Istenem türelmet,de azonnal!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8173 Dátum: 2013.01.08 10:55:54 »
OFF. Csak azért írom, mert Danit érdekli.
A gáznál lehet állítani a lambdát. Ugyanis a gáz ecu azt csinálja, h lemásolja, ill. a beállítás alatt a szerelő lemásoltatja a benzines ecu adatait különböző fordulaton és terhelésen. Legalábbis így csinálják a jobb szerelők. Ezen utána lehet kézi úton állítani. A továbbiakban a gáz ECU statikus, nem állít. Ennek eredménye persze az, hogy a benzines ECU érzékeli a lambdaszonda jelét, érzi, h sok ezért szegényít. Ha visszaállunk benzinre szegényített keveréket fog kapni. Ha keveset járunk benzinnel, nem is tud visszatanulni. Én csak beindítom benzinnel aztán átvált gázra. Presze nekem nincs sok tapasztalatom mert még csak egy éve van meg.
Nekem sajnos nincs meg ez a precíz beállítás, mert a gáz ecu tud automata felprogramozást, ami hasonló de nyilván nincs olyan pontos és részletes, mint a kézi.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8174 Dátum: 2013.01.11 21:36:50 »
Köszönöm az infót Peti!