Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684366 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7365 Dátum: 2012.08.23 15:21:54 »
üdv
Csak az alapjárati levegöt lehet szabályozni kis mértékben.
Fals levegöt alapjáraton kell keresni, légtömegmérö nincs, helyette szivócsönyomás abszolút érték szenzor a tüzfalon.
A +/- 20 rpm ingadozás még belefér, élöadatot nézni sosem árt.

Neked mi is a gond rokafiu77?
A rángatás és hogy picit füstöl a gép, magas a CO. Sötét kormos a kipufogóvég, de a füst inkább világos színű, úgymond mindig látom a füstöt.
A vizem nem fogy, marad az olaj és a túl dús benzin (vagy kevés levegő a keverékben), de az olajfogyást nem tudom pontosan mérni mert egy picit az olajteknő tömítés ereszt.
Azon kívül picit erőtlen a gép minden fordulatszám tartományban.
2 hét múlva viszem ultrahangos injektor tisztításra után kiváncsi leszek a változásra. Gyújtás rendben, kábelek, gyertya ok, hibakód nincs.
Ennek ellenére alapjárattól 2200 fordulatig gyorsításkor és egyenletes tempó mellett MINDEN fokozatban rángat. Ezt akarom megszüntetni.
Remélem az ultrahangos tisztítás segít.
Fals levegőre VAGY a nem megfelelő benzin-levegő keverékre gyanakszok. Úgy gondolom a kettő közül szivathat valamelyik.

Azon kivül, alapjárati motor és foJtószelep tisztítás után kell a Toyotán alapjáratot programozni? Mitsubishi Carismán kell, egy ottani volt szerelőtől tudom.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7366 Dátum: 2012.08.23 16:00:49 »
A rángatás és hogy picit füstöl a gép, magas a CO. Sötét kormos a kipufogóvég, de a füst inkább világos színű, úgymond mindig látom a füstöt.
A vizem nem fogy, marad az olaj és a túl dús benzin (vagy kevés levegő a keverékben), de az olajfogyást nem tudom pontosan mérni mert egy picit az olajteknő tömítés ereszt.
Azon kívül picit erőtlen a gép minden fordulatszám tartományban.
Nekem is látszott egy világosabb színű füst, mikor ette az olajat (>1l/1000km), főleg a vége felé. A tökéletlen égés gyújtás miatt is lehet, de a tiéd már kopogásérzékelős lesz. Állítani nem nagyon lehet rajta, esetleg a gyertyákon, vagy a jeladó hézagokat lehet megnézni, már ha van benne, mert a Denso-ban van. De ha jól értem, rendes, nem régi gyertyákat használsz, jó hézagokkal, és gyújtókábelekkel. Persze új gyertya is lehet hibás...ha ritkán is. Így folyással együtt mennyi olajad fogy?
2 hét múlva viszem ultrahangos injektor tisztításra után kiváncsi leszek a változásra. Gyújtás rendben, kábelek, gyertya ok, hibakód nincs.
Ennek ellenére alapjárattól 2200 fordulatig gyorsításkor és egyenletes tempó mellett MINDEN fokozatban rángat. Ezt akarom megszüntetni.
Remélem az ultrahangos tisztítás segít.
Fals levegőre VAGY a nem megfelelő benzin-levegő keverékre gyanakszok. Úgy gondolom a kettő közül szivathat valamelyik.

Azon kivül, alapjárati motor és foJtószelep tisztítás után kell a Toyotán alapjáratot programozni? Mitsubishi Carismán kell, egy ottani volt szerelőtől tudom.
Lambdaszonda esetleg? Ha már méregettek, megérné ránézni. Többek ellenzik, de néha jó meghajtani: nekem volt kezdődő rángatás, legalább 4000-es fordulattal mentem egy darabig, aztán elmúlt  ;)
Carinát szétszedve, összerakva rendesen beállt az alapjárat 800-ra, nem kellett programozni semmit sem. Fojtószelepnél is szétszedtem, levettem az alapjárati léptetőmotort is.

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7367 Dátum: 2012.08.23 16:39:29 »
Csak ezt pucolta ki, mást nem csináltattál akkor? Mennyibe kerül egy ilyen?
Volt két alkatrész csere a hátsó futóműben és ez a tisztítás. Együtt volt 24 pénz. Alkatrészekkel együtt természetesen
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7368 Dátum: 2012.08.23 18:18:55 »
Nekem is látszott egy világosabb színű füst, mikor ette az olajat (>1l/1000km), főleg a vége felé. A tökéletlen égés gyújtás miatt is lehet, de a tiéd már kopogásérzékelős lesz. Állítani nem nagyon lehet rajta, esetleg a gyertyákon, vagy a jeladó hézagokat lehet megnézni, már ha van benne, mert a Denso-ban van. De ha jól értem, rendes, nem régi gyertyákat használsz, jó hézagokkal, és gyújtókábelekkel. Persze új gyertya is lehet hibás...ha ritkán is. Így folyással együtt mennyi olajad fogy?

Lambdaszonda esetleg? Ha már méregettek, megérné ránézni. Többek ellenzik, de néha jó meghajtani: nekem volt kezdődő rángatás, legalább 4000-es fordulattal mentem egy darabig, aztán elmúlt  ;)
Carinát szétszedve, összerakva rendesen beállt az alapjárat 800-ra, nem kellett programozni semmit sem. Fojtószelepnél is szétszedtem, levettem az alapjárati léptetőmotort is.
Az alapjárati motorhoz még nem nyúltunk, annak a tisztítása, szétszedése hátravan. Meg akkor elmeire bontjuk és kitakarítjuk a szívótér-fojtószelep környékét is!
Bosch adagolós, elektronikás az autó, angliai szerelésű. Kopogásérzékelőm tavaly elromlott, kicseréltettem. Kapott új NGK BKR6E 1,1mm hézagú gyetyákat.
Legalább 5000 km-t mentem vele olajcsere óta és 7 deci olaj fogyott, a múlt héten öntöttem utána.

Előző tulajnál rossz volt a katalizátor mikor megvettem, persze ez utólag derült ki... Amikor kicseréltettem Bosalra a ***ondát megnézték, jó.
Eltelt kb másfél év, újra műszakiztattam és megkapta a zöldkártyát. Pár hónapja átnézettem, ott derült ki, hogy a katalizátor valószínű tönkrement, mert magas a CO érték, de azt mondták nézték a lambdaszonda mit mutat és azt mondták hogy semmi baja.
Autóvillamosságis azt mondta, hogy a gyújtásés gyújtókábel oké, kompjúterben hibakód nincs.
Azon kivül amíg Székesfehérvárról jártam haza a szüleimhez 2 évig az autópályán - ez 300 km-t jelent egyirányban - 3600 vagy afeletti fordulattal haladtam vele. Az érdi emelkedőn vissza kellett tenni 4-be 110-nél mert 5-ben nem bírt gyorsulni.
Réges régen elmúlt volna a dolog ha a "kikormolás" megszüntetné a gondot.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7369 Dátum: 2012.08.23 20:21:14 »
Kísértetiesen hasonlít az én tapasztalataimra. Ha még a környéken lennél, megnézhetnénk  :yes:

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7370 Dátum: 2012.08.23 20:39:42 »
Kísértetiesen hasonlít az én tapasztalataimra. Ha még a környéken lennél, megnézhetnénk  :yes:
oké, akkor a kipucolás után kap Pro-tec adalékot az autó. Normál üzemmenetben kell hajtani vagy meg kell kergetni 4000 felé is?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7371 Dátum: 2012.08.23 20:40:34 »
Az alapjárati motorhoz még nem nyúltunk, annak a tisztítása, szétszedése hátravan. Meg akkor elmeire bontjuk és kitakarítjuk a szívótér-fojtószelep környékét is!
Bosch adagolós, elektronikás az autó, angliai szerelésű. Kopogásérzékelőm tavaly elromlott, kicseréltettem. Kapott új NGK BKR6E 1,1mm hézagú gyetyákat.
Legalább 5000 km-t mentem vele olajcsere óta és 7 deci olaj fogyott, a múlt héten öntöttem utána.

Előző tulajnál rossz volt a katalizátor mikor megvettem, persze ez utólag derült ki... Amikor kicseréltettem Bosalra a ***ondát megnézték, jó.
Eltelt kb másfél év, újra műszakiztattam és megkapta a zöldkártyát. Pár hónapja átnézettem, ott derült ki, hogy a katalizátor valószínű tönkrement, mert magas a CO érték, de azt mondták nézték a lambdaszonda mit mutat és azt mondták hogy semmi baja.
Autóvillamosságis azt mondta, hogy a gyújtásés gyújtókábel oké, kompjúterben hibakód nincs.
Azon kivül amíg Székesfehérvárról jártam haza a szüleimhez 2 évig az autópályán - ez 300 km-t jelent egyirányban - 3600 vagy afeletti fordulattal haladtam vele. Az érdi emelkedőn vissza kellett tenni 4-be 110-nél mert 5-ben nem bírt gyorsulni.
Réges régen elmúlt volna a dolog ha a "kikormolás" megszüntetné a gondot.
Ez a tipikus "Minden jó és mégse' jó" jelenség :hmmmm:
Vezérlésszinkron/szelephézag ellenőrzés volt már?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7372 Dátum: 2012.08.23 20:44:18 »
oké, akkor a kipucolás után kap Pro-tec adalékot az autó. Normál üzemmenetben kell hajtani vagy meg kell kergetni 4000 felé is?

Nem nagyon hiszek az adalékokban, próbáltam már a Pro-tec-et is de nekem nem vált be.
Én megkergetném 4000 felé adalék nélkül is, nekem az a normál üzem!  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7373 Dátum: 2012.08.23 20:45:50 »
oké, akkor a kipucolás után kap Pro-tec adalékot az autó. Normál üzemmenetben kell hajtani vagy meg kell kergetni 4000 felé is?
Normál használat elég. Én fél tankhoz tettem, így töményebb. A vízözönt már 5 km után tapasztaltam. Sokan nem értik, hogy mire ez a pucolás mániám, de az eredmények igazolták, hogy a katalizátort is vissza lehet hozni.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7374 Dátum: 2012.08.23 20:49:59 »
Kísértetiesen hasonlít az én tapasztalataimra. Ha még a környéken lennél, megnézhetnénk  :yes:
ja, a 60-100 4-ben és 80-120 5-ben nálam is kb 20 másodpercig tart!

vd1234, szokott a fordulat 6000-ig is pörögni néha kihúzatom és van hogy 4-ben megyek vele 110-el, tehát ez a 4000 körüli járatás nálam nem segít.
Inkább az alapos pucolásban hiszek, de kipróbálom az adalékot is.
Szelephézag jó, gyári tűrésen belül van! assszem 0,3mm körül pontosan meg nem mondom. Akkor a kompresszió 11,5 - 12,5 közt van.
Vezérlés jelet nem néztünk, de volt 15ezer km-el ezelőtt vezérlés cserélve, és ugyanúgy ment előtte is mint utána, szóval nem hiszem hogy a vezérlés el lenne rakva.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7375 Dátum: 2012.08.23 20:52:20 »
Nem nagyon hiszek az adalékokban, próbáltam már a Pro-tec-et is de nekem nem vált be.
Én megkergetném 4000 felé adalék nélkül is, nekem az a normál üzem!  :D
Én pedig próbáltam tartósan 5000-en (25 km 3.-ban), és nem vált be  :no: Kinek a papné, kinek a paplan :hug:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7376 Dátum: 2012.08.23 20:52:55 »
Normál használat elég. Én fél tankhoz tettem, így töményebb. A vízözönt már 5 km után tapasztaltam. Sokan nem értik, hogy mire ez a pucolás mániám, de az eredmények igazolták, hogy a katalizátort is vissza lehet hozni.
Na most kezdem nézni, mert nem teljesen értem.
Ha nem jó a katalizátor, akkor nem jön a kipufogócsövön víz, ha meg jó, akkor igen?
Mennyi víz kellene jöjjön, vagy hogy van ez?
Pontosan melyik ez a protec adalék? Esetleg ez?
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.23 20:57:15 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7377 Dátum: 2012.08.23 20:58:42 »
Nem nagyon hiszek az adalékokban, próbáltam már a Pro-tec-et is de nekem nem vált be.
Én megkergetném 4000 felé adalék nélkül is, nekem az a normál üzem!  :D
Ott már kezd ereje lenni rendesen, de múltkor valaki azt írta, hogy (próbálom idézni) "5000 fölött jön meg a jedi"  :lol:

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7378 Dátum: 2012.08.23 20:59:01 »
Én pedig próbáltam tartósan 5000-en (25 km 3.-ban), és nem vált be  :no: Kinek a papné, kinek a paplan :hug:
Hm. Én is ezzel kezdtem. Az M0-on nyomtam neki 2x20 km-et 3-ban. Nekem sem vált be. A spuri adalék és a takarítás viszont megtette a hatást.
A minap írtam, hogy kínomban benyomtam wd40-et az alapjárati szelephez.  Jelentem még tart a hatás. :)
Az egy dolog, hogy nem rángat úgy, viszont sokkal jobban megy a gépezet.  :clap:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7379 Dátum: 2012.08.23 21:00:09 »
A mi katalizátorunknak elvileg vízzé és széndioxiddá kell bontania az égéstermékeket. Előtte nálam csak korom volt, a pro-tec beadása után meg ömlött kifelé a víz. Most már csak csöpög  :)