Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684310 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7215 Dátum: 2012.08.14 16:15:15 »
...
Egyébként amire célzott azt az érdekeltekkel összegyűlve is megvalósítható. Ki tudja kinek milyen cucc lapul a műhelyében. Egyesítsük erőinket :)

Azért érthető b.c. gondolatmenete, gyors számolással érdekes dolgok derülnek ki nálam is. Kb. 60-70.000 pénz az a szerszám meg a billentő, ami egy gyűrűcseréhez (meg a hengerfejhez) kellett, ha nem kér az ember valakitől ezt-azt. Mondjuk alapból nem is szívesen kérek, mert ha elbénázok valamit (ilyenkor pedig hatványozottan előfordul ez nálam...), nincs képem azt mondani, hogy "így jártál, bocs", akkor vehetek vissza egyet neki. Akkor meg már magamnak is vehettem volna, ez a véleményem. Meg vannak furcsa tapasztalataim, egyszer adtam kölcsön valakinek egy önindítót egy hónapra, amíg talál magának. Visszaküldte, csak a postaköltséget felejtette el kifizetni már egy éve.
De ha van jó ötlet, hogyan lehet korrekt módon egyesíteni az erőinket, én szívesen támogatom  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.14 16:17:52 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7216 Dátum: 2012.08.14 16:16:42 »
nézem én, de a 20 ezer az 20 ezer akárhogy nézem.  :D

Megjegyzem, ha ez egy igazi fórum lenne, vagy közösség akkor inkább ilyen dolgokra kellene költeni a tagdíjat. Mert egy embernek megvenni elég hülyeség ilyesmit. Viszont egy ilyen közösség vehetne pár dolgot hibakód kiolvasót, oszcilloszkópot, stb, ami megbízható tagok elkérhetnek, elérhetnek.
Ha így haladunk egy fűthető ultrahangos mosó is jól jönne. Így lenne ennek értelme, szerintem.
Nem lehetetlen helyekre szervezett találkozókra kellene költeni, ahova nem elég elutazni 500 km-t, még belépőt is fizettetnek. Aztán ott lehet állni, bámészkodni a semmi közepén.
Bocsánat az őszinteségért, de ez a véleményem, a klubb főleg a pestiekről szól.

üdv!
Meglepő amit irsz, ezt te sem gondolhatod komolyan, [rohog] a Klub vegyen szerszámokat, eszközöket?
Nem szerviz ez kéremszépen, hanem fórum, elméleti síkon folynak a dolgok, a kisebb-nagyobb találkozók, személyes ismeretségek meg csak pluszok.
Remélem csak rossz napod volt amikor irtad e sorokat!  :)

Amúgy nem hinném, hogy földhözvág egy ilyen találkozó+az odaút, akit meg igen, az ne menjen!

Általában pest környékére szervezik a találkákat  :censored:, én rendszerint 360-400km-t megyek, de szívesen, mert szeretek autózni, egy évben ennyit megengedek magamnak! ( Bár lehetne néha errefelé is)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7217 Dátum: 2012.08.14 16:30:04 »
Ami a talikat illeti, csak a mikrotalik és a nyári vannak Pesten és környékén, jellemzően igyekszünk mindig úgy szervezni, hogy a nagybüdösvárostól távolabb lakóknak is kedvezzünk, ne mindig ti utazzatok. Ám mivel négy éve csak Zénóka mozgolódik szervezés szempontjából, így ezért van Balcsin a tavaszi tali. Őszi pedig - amióta fórumozok - kétszer volt Pécsen, ebből az egyiket biztos, hogy Palaczk szervezte, egyszer elmaradt érdeklődés hiányában, egyszer pedig külföldre mentünk inkább hasonló okokból. Szóval ha valaki megszervezi máshol, akkor ott lesz! Ez csak rajtatok múlik! ;)
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7218 Dátum: 2012.08.14 17:25:07 »
OFF
Kamikazee, Te merre laksz?

Ami a Carina leírt problémáját illeti, el kell vinni autószerelőhöz, ha otthon nem sikerül pl szerszám hiány miatt orvosolni az autót.
Az, hogy valakinek nincs szerszáma, arról nem egy egyesület tehet, azt ne egy egyesület szerezze már be, keziccsókolom...  :otlet:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7219 Dátum: 2012.08.14 18:08:55 »
b.c., én nem is értelek... ugye csak be voltál ba**va, amikor ezeket a sorokat írtad. Kb egyedül vagy ezzel a véleményeddel, Veled ellentétben igen sokan ott voltunk már a többedik klubtalálkozón és szerintem senkinek nem okozott gondot sem a beugró, sem az oda-, illetve hazaút. Ezek a rendezvények erről szólnak, hogy találkozzunk, együtt legyünk. Aki meg ott állt, mint f*sz a lakodalomban, az csakis magára vethet...  :nonono: :flowers:
Bocs a OFF-ért, de nagyon igazságtalannak érzem a véleményedet, pláne, annak fényében, hogy Kakucs majdnem az ország közepén van. A többi családi hétvégés találkozó, pedig szándékosan változó helyszíneken van, hogy bejárjuk az ország szép helyeit...  :yes: :surrender:

...arról nem beszélve, hogy a moderátorok egész nap a tűző napon állnak, irányítanak, reggeltől pályát építenek, igen, belépőt is szednek, hogy nekünk, Neked legyen pisilő-, meg kakilóhelyünk, meg mentő, ha kell, meg büfé, és úgy kompletten jól érezzük magunkat, mi Klubtagok. Ettől jó egy klub!  :excl:
A szerszámokkal kapcsolatban, pedig egyetértek trotterrel...
rendben akkor én vagyok a hülye, megértettem.
Azt még meséld már el, hogy a tagdíjat minek fizetitek ha még a nagyon jutányos belépődíjra sem futja belőle?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7220 Dátum: 2012.08.14 18:10:40 »
Szerintem b.c. kollega csak hirtelen felindulásból írta a tehetetlenség viharában, enyhe túlzásokkal. Semmiképp sem megkövezendő, főként, hogy rengeteg bőven kifejtett szakhozzászólást kaptunk már tőle. Annyiból megértem, hogy egy pár speciális segédszerszám mellett sokkal könnyebb lenne kideríteni a különböző rejtélyes hibajelenségek okát. Mert ugye azzal nem vagyunk előrébb, hogy állunk a motortér felett nézegetjük és tippelgetünk. Persze senki nem mondta, hogy ez a célja egy Toyota talinak. Sőőt az másról szól. Pl. egy tapasztalatcsere nagyon értékes lehet.
Egyébként amire célzott azt az érdekeltekkel összegyűlve is megvalósítható. Ki tudja kinek milyen cucc lapul a műhelyében. Egyesítsük erőinket :)
Értem én trotter-t is, sok barátja van, akik rendelkeznek ilyen cuccokal, meg van emelőjük. Mit lehet erre mondani? Remek. Jó neki. És a többiek, akinek nincs? Ezek szerint annak meg nem az.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.14 18:20:06 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7221 Dátum: 2012.08.14 18:18:04 »
Azért érthető b.c. gondolatmenete, gyors számolással érdekes dolgok derülnek ki nálam is. Kb. 60-70.000 pénz az a szerszám meg a billentő, ami egy gyűrűcseréhez (meg a hengerfejhez) kellett, ha nem kér az ember valakitől ezt-azt. Mondjuk alapból nem is szívesen kérek, mert ha elbénázok valamit (ilyenkor pedig hatványozottan előfordul ez nálam...), nincs képem azt mondani, hogy "így jártál, bocs", akkor vehetek vissza egyet neki. Akkor meg már magamnak is vehettem volna, ez a véleményem. Meg vannak furcsa tapasztalataim, egyszer adtam kölcsön valakinek egy önindítót egy hónapra, amíg talál magának. Visszaküldte, csak a postaköltséget felejtette el kifizetni már egy éve.
De ha van jó ötlet, hogyan lehet korrekt módon egyesíteni az erőinket, én szívesen támogatom  :yes:
Ezért kell a klubnak rendelkeznie a szerszámmal és mindenki úgy használja, mint a sajátját. Ma neki kell, de lehet, hogy holnap nekem. Ennyi. De igazatok van, ez Magyarország... Itt ezt egyszerűen nem lehet megcsinálni. már itt is látszik, egyből az megy hogy miért nem jó. nincs ezzel, gond, történetesen én is az vagyok aki meg tudja oldani a gondjait. Csak azért rontom itt a levegőt, hogy ha kell és tudok hátha segíthetek azon, aki csak akarja, de nem tudja.
Na, mindegy, hosszú ez..... nem mondtam semmit.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7222 Dátum: 2012.08.14 18:25:03 »
No, akkor most, hogy lefürödtem a sok ....tól, amit rám raktatok (legalább volt egy kis élet  :D ) talán arról sem árt megemlékezni, hogy úgy fest, hogy ez a hülye (én), csak eltalált valamit (legalább is azzal a kocsival amivel dolgozott), mert most már határozottan mondom, hogy jól megy.

Ma is próbáltam a kocsit nekem rendben. Remekül megy, gyönyörűen veszi a váltások után a fordulatot, egész lentről is húz magas fokozatban is, alapjárat után szépen visszaáll a normál üzemre, onnan lassan nyitva a fojtószelepet normálisan adja vissza az üzemanyagot, szóval ahhoz képest, hogy egy min. 200 ekm-t futott 16 éves autó nekem így már megfelel.

(egyébként igaz, így visszagondolva, tényleg nem a klub kellett hozzá, hogy megcsináljam  :whistling: , már bocsánat, ez csak az ötletem miatti kis pity-puty miatt kellett hozzátennem)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7223 Dátum: 2012.08.14 18:38:28 »
rendben akkor én vagyok a hülye, megértettem.
Azt még meséld már el, hogy a tagdíjat minek fizetitek ha még a nagyon jutányos belépődíjra sem futja belőle?
Mi vagyok én, Rémusz bácsi???  :lol:
Nézd, egyrészt senki nem mondta Rád, hogy hülye lennél, saját magadon kívül.  :flowers:
Másrészt, ha valamiért nem tudod, vagy nem akarod megérteni, hogy a pályahasználat, az időmérőkapu rendszer, a mentők, és minden egyéb szolgáltatás, ami a rendelkezésünkre áll(t) Kakucson annyi pénzbe kerülnek, hogy erre az egyesületnek nem futja, de ezek mégis szükségesek oda, arra a rendezvényre és ezért sajnálsz 1000Ft-ot még bedobni a közösbe, akkor azt gondolom, van baj, nem kicsi (hogy más jelzővel ne illessem).
Még egyszer leszögezem, mindössze arról van szó, hogy az általad leírt dolgokkal nem értek egyet, viszont azzal nagyon nem.
Az egyesület nem szervíz. Oda el kell vinni a kocsit, ha baja van. Az egyesületben ötletelnek mindössze... 

 :flowers: :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7224 Dátum: 2012.08.14 18:44:46 »
Ma is próbáltam a kocsit nekem rendben. Remekül megy, gyönyörűen veszi a váltások után a fordulatot, egész lentről is húz magas fokozatban is, alapjárat után szépen visszaáll a normál üzemre, onnan lassan nyitva a fojtószelepet normálisan adja vissza az üzemanyagot, szóval ahhoz képest, hogy egy min. 200 ekm-t futott 16 éves autó nekem így már megfelel.
Injektort tisztíttattad ki ultrahanggal, meg az alapjárati motor, fojtószelep, és ennyi?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7225 Dátum: 2012.08.14 18:45:45 »
No, akkor most, hogy lefürödtem a sok ....tól, amit rám raktatok (legalább volt egy kis élet  :D ) talán arról sem árt megemlékezni, hogy úgy fest, hogy ez a hülye (én), csak eltalált valamit (legalább is azzal a kocsival amivel dolgozott), mert most már határozottan mondom, hogy jól megy.

Ma is próbáltam a kocsit nekem rendben. Remekül megy, gyönyörűen veszi a váltások után a fordulatot, egész lentről is húz magas fokozatban is, alapjárat után szépen visszaáll a normál üzemre, onnan lassan nyitva a fojtószelepet normálisan adja vissza az üzemanyagot, szóval ahhoz képest, hogy egy min. 200 ekm-t futott 16 éves autó nekem így már megfelel.

(egyébként igaz, így visszagondolva, tényleg nem a klub kellett hozzá, hogy megcsináljam  :whistling: , már bocsánat, ez csak az ötletem miatti kis pity-puty miatt kellett hozzátennem)

b.c.!

Mi már nagyon sokat beszélgettünk, ismerjük is egymást jó régóta, buliztunk is már közösen családostól, azt hiszem ha éjfélkor rádtörném az ajtót, hogy baj van, szó nélkül segítenél.  Ez persze viszonos.

Az együtt töltött idő alatt megbizonyosodtam, hogy nagytudású gyakorlati ember vagy, akitől tanultam is egyet-s-mást.  Az egy másik része a dolognak, hogy némely témát az én személyes véleményem szerint pont fordítva látsz, mint én.  De ez nem baj, sőt.

Ebből adódóan vindikáltam a jogot, hogy ütköztessem eltérő álláspontomat a Tiéddel szemben.  Ezt a bevezetőt a többiek -  akik nem ismernek bennünket (még) - tájékoztatásául írtam le.

No: a közös szerelgetéshez kellene egy szerelőműhely, ami mondjuk legyen szerelőaknás, az az egyszerűbb.  Ez a műhely lenne a bázis, ahova a klubtagok jöhetnének szerelgetni ezt azt. Most nem menjünk bele, hogy ennek a műhelynek, kell egy gazdája, hogy legyen, hol a kulcs, a szerszámzat, miegyéb. (az angoloknál van ilyen műhely, amibe az user csak bemegy, kap egy overallt, szerszámzatot és csinálhat, azt amit akar, óra és szerszámbérért cserébe) Ennek van bekerülési költsége, vagy az ingatlan megvétele, vagy a bérleti díj tekintetében. Erre rájön a rezsi.

Hagy ne soroljam, horribilis összeg.  Tagdíjból nem jön össze, az tuti.  És ki szerelgessen?  Az új AVE tulaj? Ááá, dehogy. A régebbi kocsik tulajai adnák a kilincset egymásnak. (hajlandó lennél a tagdíjt követően óradíjat is fizetni a szerszámhasználatért és a villanyért?) Szóval akkor meg azok a klubtagok morognának, akik márka-,  vagy egyéb szervizbe viszik a kocsijaikat és nem szerelgetik azokat.
Egyébiránt korábban a munkahelyem biztosított a maszek autóknak egy egyállásos műhelynyi helyet a szervizbázison.  Soha nem jutottam be, pedig akartam sokszor. Mindig minden hely foglalt volt, a főnökök kocsijait javították a szervizes srácok olcsóért munkaidőn túl és innen szükség szerint....
Vagy túl messzire mentem?

Elég lenne egy speciális szerszámbázis "valahol".  Keringene az országban? Ki tartaná a eszköznyilvántartást naprakészen, ki felelne érte anyagilag, ha az egyesületé lenne?  Flottát üzemeltetsz, gondolom, hogy tisztában vagy a nehézségekkel.

Tudtommal egyik márkaklubnak sincsen ilyen jellegű bolygó szerszámzata.

De én nem vagyok személy szerint elrontója seminek sem, törpölni lehet rajta, csak én nem látom a megvalósítási lehetségéget.
És még egy probléma: az amortizáció. Eltörik X-nél valami. Hogyan hajtja be az egyesület rajta, ha nem akarja megtéríteni a kárt?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7226 Dátum: 2012.08.14 18:47:41 »
[...]
egyébként igaz, így visszagondolva, tényleg nem a klub kellett hozzá, hogy megcsináljam  :whistling:
Akkor úgy látszik, mégis csak segített az a tisztítás... :flowers:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7227 Dátum: 2012.08.14 19:24:44 »
Injektort tisztíttattad ki ultrahanggal, meg az alapjárati motor, fojtószelep, és ennyi?
Igen, de ennél a gépnél az egyik injektor teljesen halott volt.
csak, ha már szét volt szedve, butaság lett volna koszosan összerakni.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7228 Dátum: 2012.08.14 19:28:27 »
b.c.!

Mi már nagyon sokat beszélgettünk, ismerjük is egymást jó régóta, buliztunk is már közösen családostól, azt hiszem ha éjfélkor rádtörném az ajtót, hogy baj van, szó nélkül segítenél.  Ez persze viszonos.

Ez így van, de elég egy telefon is, jó?  :D

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7229 Dátum: 2012.08.14 19:51:18 »
Nem fejtettem ki a részleteket, de mint utóbb kiderült nem kár érte.

Természetesen nem gondoltam drága dolgokra, és nyilván lennének feltételei.
A feladat az, hogy a rendszert megalkossa az ember.
Mint ötletet feldobtam, mert sokaknak segítség lenne. Gondoltam elkezdjük boncolgatni - mert remélem az előnyét látja mindenki-, hogy lehetséges-e. Aztán jön csak, hogy hogyan lehetséges.

Tudjátok nekem éppen azt tanítják a cégemnél, hogy nem elég egy-egy problémát megoldani. Ez részmegoldás. Ki kell találni egy rendszert (rendszer szinten kell gondolkodni), ami biztosítja, hogy ne legyen ilyen hiba többet, lehetőleg automatikusan embertől függetlenül működjön és maga a rendszer biztosítsa a feladatok jó megoldását ezen túl.

Sokszor ütközöm magam is abba, hogy "ez nem jó, mert ezt nem így szoktuk", meg "sehol sincs így". És?
Attól, hogy nem megszokott valami, az nem jelenti azt, hogy jó, ami van. Az ember iszonyatosan rabja a szokásainak. Ha jók azok a szokások, akkor persze nem gond, mindenki örül. De az ember olyan, hogy a hülyeséghez is úgy ragaszkodik, mintha az élete múlna rajta, és még gondolkodni sem hajlandó másban.

Ez egyébként mielőtt ki off-oljátok nagyon is ide tartozik. Rengetegszer kell így szemellenző nélkül nekiállni egy-egy hibához ahhoz, hogy eredmény legyen. Ha egy rosszul működő motorhoz mindig csak ugyanúgy állnánk neki, hogy ez a gond, mert ez szokott lenni, az esetek egy részében patt helyzetbe kerülnénk. Mint ahova jut egy két szerelő is. Mert csak azt tanulta meg, ha ez, akkor ezt kell csinálni. Mert mi van, ha most ebben az egyedi esetben meg nem az a baj, ami szokott lenni, vagy, ami még rosszabb, nem csak az!
Szokásból nem lehet javítani.

Hogyan lehet?
Van egy szisztematikusan felállított rendszer, úgy hívják, hogy diagnosztika. Ez nem egy nyíl, ami rámutat a rossz alkatrészre, mert azzal megint csak azt az egy autót tudnád megcsinálni. Az a zseniális, ha az ember fel tud állítani egy olyan vizsgálati lépéssort, egy utat, egy térképet, azaz egy rendszert, amin ha végig mész, akkor megtalálod mi a baj!

A lényeg, bármely hibás autónál! És ez a lényeg!

 
Remélem ordít a különbség nektek is.
Hát ezt próbáltam itt is, hogy a szokásoktól elrugaszkodva tudunk-e valami plusszt, amit még ugyan senki nem csinált, igazság szerint az sem biztos, hogy szar, mert ugye a gond az, hogy senki nem tudja, hogy hogyan lehet kivitelezni. Meg, hogy még nem csinálta senki. Naja, nem tálcán adják. Hát, a nagy dolgok nem könnyen születnek, de ha valami jól sül el, akkor már érdekes módon ezzel senki sem törődik.
De mondom még egyszer, az előző analógia arra is igaz, hogy elvetendő mert, rossz ötlet, mert.... és akkor ésszerű indokok jönnek szépen igényesen, ahogy a toyotások szokták.
Nem ez történt.
Megértettem, mondom, csak tettem egy próbát, egy ötlettel.
A megoldást én sem tudom félreértés ne essék, csak látom az előnyét és jó lett volna együtt gondolkodni, ha van benne fantázia.
 
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.14 19:53:49 írta b.c. »