Akkor nem értetted ki a lényeget, mit akartam írni.
Szóval nem kellene akkor benzinszagúnak lennie? Tapasztalatból. Na emiatt a kérdés miatt volt az akadékoskodás.
Egyébként hétfőn néztem a szintet, és vasárnap voltam vele agy Debrecen-Nyíregyháza úton oda-vissza 50-50 km.
Szombaton Debrecen-Bp. Nyilván akkor is megnézem.
És ha így van ahogy mondtad, akkor ez vészesen kopottnak számít, vagy némileg természetes velejárója.
Vagy csak a már többször említett gyűrű leragadásról van szó.
1. soha nem szagolgattam, de ez az én hibám.
(habár a kondenzvíznek nincsen szaga, mint tudjuk a víz, íztelen, szagtalan folyéfony halmazállapotú folyadék)
2. önmagában ez a jelenség nem hiba, ez természetes. Vadi új autónál is előfordulhat.
3. nem ez a fokmérője a motor kopottságának és/vagy a gyűrű leragadásnak.
A motor kopottságára lehet következtetni a szervizperiódusok közötti olajfogyasztásról, a telegázas gyorsításkor, vagy erőteljes motorféknél a kipufogógáz színéről, valamint pár perces alapjáraton töténő járatást követő nagy gázadáskor, szintén a kipufogógázok színéből. Ezen persze nem műszeres diagnosztikai műveletek, csak hozzávetőleges alapigazságok, hogy hol és mit érdemes cserélni, és minek mi az oka.