Ha 1.000 km alatt megeszik a kocsi 1 liter olajat, az iszonyatosan sok. Az tönkreteszi a lambda-szondákat, a katalizátort, az egész motor tiszta koksz lesz, megnő a kartergáz, tele megy a pillangószelep lerakódásokkal, stb. Ez nagyon káros mindenre, jobban, mintha a kenés hatásfoka csökken picit.
Ennél már az is jobb, ha sűrűbb olajat használ, mert akkor ugyan nem annyira jó a kenés, azonban kisebb terhelés éri az említett alkatrészeket. Ennek a motornak már úgy is mindegy, annyi olajat eszik, ha még 1 évig 50-es vagy 60-as olajjal jár, akkor sem lesz semmi sem, ugyanúgy meg kell gyűrűztetni így is, meg úgy is hamarosan. Nem fog az 50-es olajtól tönkremenni jobban 1 évnyi használat alatt sem, ugyan úgy kell majd javítani, mintha most csinálnák: minden szimeringet, csapágyat és tömítést ki kell cserélni a gyűrűkön túlmenően.
Ezen felül egy sűrűbb olajból kevesebb fogy, így kevesebb pénzbe is kerül az utántöltögetés. Ha nincsen most pénze javításra, akkor használjon szerintem sűrűbb olajakat, de azért belátható időn belül csináltassa meg a motort.