Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2698108 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

pinyo24

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 273
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4920 Dátum: 2010.04.05 16:01:35 »
...ekkor gyulladt ki a lámpa. Ilyenkor még van benn pár liter.
Ja, úgy kb. 10 liter az a pár liter, legalább  :yes:
Még kiderül, hogy az nem is az üreshez közel álló tankot jelzi, hanem átkapcsol egy póttartályra.:)De legyen igazad, mert akkor csökkent az autóm étvágya kb. fél literrel:)
99' Avensis 1.6 4A-FE

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4921 Dátum: 2010.04.05 16:04:05 »
Nem vicc, amikor felgyullad a sárga lámpa, az enyémben is kb 10 liter benya van még. Egyszerűen tényleg nagyon időben jeleznek a japán autók, hogy menj tankolni. Inkább világítson 100 km-t még a pofámba a kis lámpa minthogy a puszta közepén lerohadjak, mert kifogyott az üa.  :)

Amúgy egyszerű: nézd meg, mennyit tudsz rátankolni és nézd meg, hány literes a tankod (kezelési könyvben benne van).
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4922 Dátum: 2010.04.05 16:32:35 »
Még kiderül, hogy az nem is az üreshez közel álló tankot jelzi, hanem átkapcsol egy póttartályra.:)De legyen igazad, mert akkor csökkent az autóm étvágya kb. fél literrel:)
Elhiheted, hogy így van  :yes: ... Fogyasztást meg úgy érdemes mérni, ahogy Gyöngyi leírta. És onnantól fogva tudod majd azt is, hogy ilyenkor még mennyi benzined van  :sorcerer: ... Meg fogsz lepődni, és rá fogsz jönni, hogy nem a lámpát kell figyelni, mert amikor a mutató eléri a nullát (ez ugye jóval később van a lámpa első kigyulladásához képest), még akkor is van benne legalább 5-6 liter.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4923 Dátum: 2010.04.05 16:40:06 »
Bocsi, de műszer nélkül hogy mérsz te ilyen pontos adatokat? (6,1;5,5) Amúgy nekem is kb. 7 liter volt eddig az átlag, de én néha azért megyek is :)
mindig telitankolom! megnezem mennyin all a szamlalo majd lenullazom. megnezem hogy hany liter kellett hogy teli legyen a tank. a megtett kilometert elosztom 100-al es az eredmennyel elosztom a beletankolt benzin mennyiseget.
tehat ha pl. 785-ot mutatott a szamlalo es 50 litert tankoltam, akkor:
50 / 7.85 = 6.37 l/100km
Lehettem volna halasz ...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4924 Dátum: 2010.04.05 16:45:26 »
Én úgy szoktam, hogy a megtett km-ek számát elosztom a betankolt literek számával, így kvázi egy "kmpl" adatot kapok (pl. 100 km/10 liter=10 kmpl), az mpg mintájára; aztán 100-at elosztom ezzel a számmal, így kapom meg a l/100 km értéket.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4925 Dátum: 2010.04.05 18:40:53 »
Bocsi, de műszer nélkül hogy mérsz te ilyen pontos adatokat? (6,1;5,5) Amúgy nekem is kb. 7 liter volt eddig az átlag, de én néha azért megyek is :)
mindig telitankolom! megnezem mennyin all a szamlalo majd lenullazom. megnezem hogy hany liter kellett hogy teli legyen a tank. a megtett kilometert elosztom 100-al es az eredmennyel elosztom a beletankolt benzin mennyiseget.
tehat ha pl. 785-ot mutatott a szamlalo es 50 litert tankoltam, akkor:
50 / 7.85 = 6.37 l/100km
akkor már csak írkálnod kellene Spritmonitor-ba:)
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4926 Dátum: 2010.04.05 18:49:06 »
Taby,ha olvasod,melyik a 4A-GE motor?Köszi.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4927 Dátum: 2010.04.05 18:58:26 »
Taby,ha olvasod,melyik a 4A-GE motor?Köszi.
Itt

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4928 Dátum: 2010.04.05 19:17:39 »
Köszi,de sokat nem tisztult a kép.Van belőle néhány verzió.Gondolom kitaláltad,az injektorok miatt kérdezem.Ha a 140 Le-s verzió,azt nem lehet könnyű beszerezni :hmmmm:

pinyo24

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 273
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4929 Dátum: 2010.04.05 20:51:55 »
Nem vicc, amikor felgyullad a sárga lámpa, az enyémben is kb 10 liter benya van még. Egyszerűen tényleg nagyon időben jeleznek a japán autók, hogy menj tankolni. Inkább világítson 100 km-t még a pofámba a kis lámpa minthogy a puszta közepén lerohadjak, mert kifogyott az üa.  :)

Amúgy egyszerű: nézd meg, mennyit tudsz rátankolni és nézd meg, hány literes a tankod (kezelési könyvben benne van).
Rendben, hiszek a többség akaratának.Nem mindig tudom teletankolni,  ezért nem tudom:)Viszont nem is látom sűrűn a kigyulladó lámpát.(egyszer láttam, utána még mentem 25 km-t, de ezek szerint még többet is mehettem volna jóval)Ez nagyon jó hír nekem, mert én akkor számoltam közel üres tankkal, amikor már kezdte elérni az "E"-t.Ezek szerint  egy teli tankkal kb. 900 km megtételére is képes a drága Avensis.:)
99' Avensis 1.6 4A-FE

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4930 Dátum: 2010.04.05 21:10:04 »
Ilyen átlagokat tud az autód. :) (bár gyanús, hogy valamit félreírtam a keresőben, mert több 1.8-as gépet is hoz a lista a 81 kW-ra)
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4931 Dátum: 2010.04.05 21:48:43 »
Ezek szerint  egy teli tankkal kb. 900 km megtételére is képes a drága Avensis.:)
Országúton, nagyon takarékosan, kiszáradásig akár 1200-ra is (20 km per liter).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4932 Dátum: 2010.04.05 21:50:28 »
Ilyen átlagokat tud az autód. :) (bár gyanús, hogy valamit félreírtam a keresőben, mert több 1.8-as gépet is hoz a lista a 81 kW-ra)
Nem írtál félre semmit  :) ... A facelift előtti Ave I-esből az 1.6-os és az 1.8-as egyaránt 110 lovas (81 kW). Ezért a Spriten nem lehet ennél a típusnál ezt a két motort különválasztani.

(Carina típushiba topik  :D)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4933 Dátum: 2010.04.05 21:57:37 »
Van aki ugy tartja h. nem egészséges huzamosabb ideig 2000 alatt üzemelni a motrot, gyengébb az olajzás és a motor is jobban van terhelve, igy a fogyasztás sem számottevő.
Szerintem ezt mond meg Zénóka Yarisának, vagy a Carinájának is...
A Carinát valami 450ekm-el adta el állítólag még működik. A Yarisa is már 400ezerhez közelebb van mint a 300hoz és a motornak kutya baja.

Nem ismerem Zénókát.
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4934 Dátum: 2010.04.05 22:01:30 »
Megismerheted. Ez is elég beszédes. Itt pedig kiderül, hogy leszilaci is elég nagy fogyiguru.
De fentebb olvashattad: Yaris 1.0 450 ezer km felett nagyon fogyasztáscsökkentő verzióban előadva.  ;)

Szóval nekik magyarázd meg, hogy az autót 2000 rpm alatt üzemeltetni hosszú távon nem egészséges.  :D