Legelsőként mindenképp a szelephézagot kell beállítani, aztán jöhet a gyújtás, majd a karbi:
Legyen multimétered meg stroboszkóp lámpád:
1. Nézd meg a gyertyák állapotát, ha rossz, cseréld (NGK!).
2. Aztán nézd át a gyertyakábeleket, mérj rajtuk egy ellenállást, max 25K Ohm lehet, ha több, cseréld.
3. Nézd meg a rotor és az elosztófedél érintkezőit, nem e korrodáltak vagy oxidáltak (ilyenkor porózusak lesznek és letörnek)
4. Ha ezeket ellenőrizted, akkor ellenőrizd az autó alapjáratát meleg motornál, (ez 800+-25 legyen).
5. Az elosztófedél felett van egy vákuumcső, azt le kell húzni és le kell ragasztani, ekkor lehet kicsit randábban jár a kocsi.
6. Stroboszkóp lámpával állítsd be az előgyújtást 5 fokra, majd dugd vissza a vákuumcsövet.
Hát hirtelen ennyit tudok segíteni, bár van szervizmanuálom a motorhoz, de csak angol, ha kell feltöltöm, mert a gyújtáselosztón még ki lehet mérni pár dolgot.
A karbin a keveréket csak CO mérővel állítsd (állíttasd) be, mert hazavágják az alapjáratot/fogyasztást a "jó fülű" szakik...
Amit még érdemes a karbin megnézni az a fojtószelep-visszaengedése meg az automataszivató működése, de ezek benne vannak a manualban, ha érdekel...
Egyébként nagyon megbízható motor, tavaly télen 1 hónapot kint állt 20 centi hó alatt az autó, de pöccre beindult...
Gondom az volt vele, hogy a hűtése szerintem nem elég hatékony vagy kevés az automataváltóshoz (nekem az volt), így városban sebességben állva mindig melegedett, emiatt adtam el elsősorban a Starletemet.
Fogyi nekem automatával! nyáron városban 8,5, télen mínuszokban valahol 10 felett jócskám, de ez az injektor hiánya miatt van, régi autó, ez van, viszont otthon szervizelhető cserébe és jól is megy.