Nem a rugóállandó végett emelkedik, hanem feltolja a lengéscsillapító végét a gáz nyomása, és megemeli a kocsit. Az eleje is legalább 2 centivel feljebb van a csere óta.
De az volt valamennyire Csak az ESP-t a Sustinával együtt emlegetni nem
Na most hidegen akkor gond van ezen hézagok miatt, mert ahogy írtam, 20 fok alatt már a Sustina 5w40 vékonyabb a PH 5w30-nál
Mégis hidegindulásnál hamarabb megszűnik a "zaj" a vezérműtengelyektől. Bár lehet, hogy nem volt éjjel sem 20 fok alatt, ám mostanában többször van rá példa. Majd ősszel kiderül.
A vége (amit feltol a gázrugó) oda van csavarozva a rugó felső tányérjához, vagyis a rugónak "segít" (ez eredő rugóállandó növekedés).
Tehát elképzelhető, hogy a gátló még csillapít rendesen (minimális talpponti erő megvan 50% is), de már el van fáradva annyira, hogy nem segít eléggé a rugónak a kasztnit a tervezett szinten tartani? Nagyon nem mindegy, hogy gátlót kell vennem, vagy rugót, ha azt akarom, hogy ne legyen annyira lenn a kocsi orra.
Hidegindításnál Sustinával hamarabb megszűnik a zaj? Simán lehet. Egy hidegen alacsonyabb viszkozitású olaj jobban teljesít hidegindításkor (hamarabb elkezd áramlani az olaj a vezérműtengelyekhez és elcsendesedik a motor).
Még egy dolog, és befejezem az olaj témát:
Az, hogy a motorod belső tömítettség szempontjából 100%-os, így nincs is olajfogyasztás, még nem jelenti azt automatikusan, hogy a használt olaj viszkozitása a legmegfelelőbb neki. És azt se jelenti, hogy nincs nagy baj a motorban! Pl. akkor se enné, ha a kopott olajpumpa fele akkora olajnyomást csinál, mint kellene neki.
Szerintem a 0W-20-at se enné. Viszont kérdéses, meglenne e a szükséges olajnyomás (hidegen, bemelegedés közben a és melegen is). Nyilván elvetélt ötlet a 0W-20 a 4A-FE-be, de akkor hol a határ? Az 5W-30 már egyből optimális? Mi van ha a 40-az optimális és a 30-as már túl alacsony viszkozitású? És ha figyelembe vesszük a 20 éves csapágyak állapotát, amik ki tudja hány fordulatot futottak már túlhasznált 10W-40-es olajjal? Ezek költői kérdések. A választ úgy lehet megkapni, ha a 30-as olajjal üzemmelegen megméred az olajnyomást legalább a két előírt ponton (alapjárat és 3000 fordulat) hogy az előírt nyomás megvan e.
Más:
Külső féltengely gömbcsuklót le lehet cserélni úgy, hogy a féltengely a helyén marad? Ugyanaz a gömbcsuklója a Carinána E-nek, mint az E10-nek, tehát nincs alulméretezve, mégis elkoptattam, szerintem valami olcsó fajta lehetett benne, mert nagyon új volt a porvédője, amikor vettem. Kettes nagygáz, kiskörforgalom kombóban hallani az ütemes kattogást. Nagy körfogalomban még nem hallani és egyenesben sem.