Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6803843 alkalommal)

0 Felhasználó és 35 vendég van a témában

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30900 Dátum: 2014.07.15 19:43:36 »
A hiba pedig az volt, hogy részterhelésen kopogásos volt az égés, csörgött a motor. Csere után ez megszűnt :)
üdv,

Örülök, hogy megoldódott!
Sikerült rábizonyítani a szondára a hibát, mielőtt megrendelted? Vagy kockáztattál?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30901 Dátum: 2014.07.15 19:58:33 »
Hali!

Most csak telefonról tudok írni és fejből nem is rémlik, hogy mi a szonda pontos típusa. Annyi biztos, hogy denso és szakál-metálnál lett rendelve, de mint írtam, nem én intéztem. Egyébként a szegénykeverékes okosság miatt nem a hagyományos szonda kell bele. Ez sajna 50000ft-ba fájt.
A hiba pedig az volt, hogy részterhelésen kopogásos volt az égés, csörgött a motor. Csere után ez megszűnt :)

Most néztem a Szakálmetálnál, mellékelem a képet, ez kellett neked?
Toyota gyári száma: 89463-29045
Ott a listaár is, nem kaptál kedvezményt belőle?
Nekem 15%-ot adnak erre éppen, akkor olyan 42000 HUF. Mondjuk a DOX 0201 az 18000 körül lenne  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.15 20:00:13 írta vd1234 »

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30902 Dátum: 2014.07.15 20:12:51 »
Zárójelben: az én esetemben a 155e km-es, 20 éves, működő szonda cseréje, nem hozott kimutatható fogyasztás és emissziós érték változást.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30903 Dátum: 2014.07.15 20:15:48 »
Zárójelben: az én esetemben a 155e km-es, 20 éves, működő szonda cseréje, nem hozott kimutatható fogyasztás és emissziós érték változást.
Hát igen. Ezért szeretném előtte lemérni, hátha mégis jó a régi. Konvencionális motorral meg nem is lehet annyi fogyasztást csinálni, mint egy jó szegénykeverékessel szerintem.
A hátsó lengéscsillapítók is jók még hála Istennek, az újakkal annyit érnék, hogy feljebb emelné.

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #30904 Dátum: 2014.07.15 20:27:48 »
Carinások, közületek kivel lehet majd hétvégén Kakucson találkozni?  :szemez:



Velem biztosan :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30905 Dátum: 2014.07.15 20:32:08 »
Ma mentem néhány kilométert a Sustinával.
Érezhető, hogy jobban fogja a motort, mint az 5w30. 13,5 vs. 12 a viszkozitásuk  100 Celsius fokon.
Ott, ahol adott sebességgel 5-ben felment zöld lámpával, most narancsba vált.
Igaz, hogy csak egy pár km volt, és több olaj is volt benne, majd még figyelem.
Lehet, hogy mégis 5w30 kellene neki, hiába javasolja a Carinába csak 10 Celsius fokig az Eneos??

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #30906 Dátum: 2014.07.15 20:33:02 »
Utánanéztem a dolognak, és toyodiycikkszám alapján a Denso saját katalógusa kétféle lambdaszondát hoz:
DOX-0201
DOX-0104

Érdekes, hogy mindkettő van a Szakálmetálnál, csak az egyik kb. 13.000, a másik kb. 22.000 Ft-os listaáron.
Annak ellenére van, hogy múlt héten megkértem a srácot a boltban, nézze meg, van-e Denso az enyémhez, és egy Bosch-t talált összesen :1eye:

Tudja esetleg valaki itt, hogyan lehet egyértelműen eldönteni, hogy melyik kell bele? Anélkül, hogy kivenném...

Kívülről is van különbség, az elég lehet hozzá??


Én DOX-0201-t vettem, én úgy tudom, hogy az való bele.  :yes: A réginél pedig ha a foglalatot forrasztólámpával felmelegíted, simán ki tudod csavarni, nekem összejött viszonylag könnyedén a csere!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30907 Dátum: 2014.07.15 20:40:00 »

Én DOX-0201-t vettem, én úgy tudom, hogy az való bele.  :yes: A réginél pedig ha a foglalatot forrasztólámpával felmelegíted, simán ki tudod csavarni, nekem összejött viszonylag könnyedén a csere!

Köszi!

Igen, ez jó, azt is tervezem, hogy ha kell, kollégám felajánlotta a garázsát, aknából felmelegítem, és villáskulccsal megpróbálom. Ha nem enged (ennek
 kicsi valószínűségét látom), még mindig csinálhatok kulcsot, vagy levágom a csatlakozót, ráfűzöm a kulcs csillag felét. Ennek az a hátránya van, hogy ha rossz az új valamiért, akkor meg vagyok lőve, illetve forrasztgatni kell.

Nálad mi volt a hibajelenség??
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.15 20:46:35 írta vd1234 »

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #30908 Dátum: 2014.07.15 21:17:58 »
Köszi!

Igen, ez jó, azt is tervezem, hogy ha kell, kollégám felajánlotta a garázsát, aknából felmelegítem, és villáskulccsal megpróbálom. Ha nem enged (ennek
 kicsi valószínűségét látom), még mindig csinálhatok kulcsot, vagy levágom a csatlakozót, ráfűzöm a kulcs csillag felét. Ennek az a hátránya van, hogy ha rossz az új valamiért, akkor meg vagyok lőve, illetve forrasztgatni kell.

Nálad mi volt a hibajelenség??

Előtte drótkefével szépen pucold le, be is fújkodhatod csavarlazítóval, majd jópár perc után melegítsd is fel, aztán nekieshetsz, szerintem sima villáskulcsnak is kell engednie, a csillag résznek pedig rá kell menni a szonda vágása nélkül is! Ráhúzod szépen a vezetéken, csatlakozón át a szondára. :) Nekem rángatott az autó, ha pedig lehúztam a szondát, akkor nem volt ez a jelenség, vagyis jó eséllyel az volt a bűnös. Kicseréltem, azóta tökéletes, semmi rángatósdi és a fogyasztás is sokkal jobb lett. Nagyon szar szondákat csinált régen a Toyota, csak 19 évig bírta, még a gyári volt benne... ;)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #30909 Dátum: 2014.07.15 21:29:47 »
Carinások, közületek kivel lehet majd hétvégén Kakucson találkozni?  :szemez:
Szeretnék kijutni én is...
Velem biztosan :yes:
Bizony Szabolcs, hallom hozol nekem valamit én meg küldöm veled az árát...
Ott vesszük ki az 50kg-os mélyládát az enyémből és betesszük a tiedbe amíg leírjuk a gumikat az enyémről vagy már itthon tegyem ki a mélyládát?  ;)
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30910 Dátum: 2014.07.15 21:33:09 »
Előtte drótkefével szépen pucold le, be is fújkodhatod csavarlazítóval, majd jópár perc után melegítsd is fel, aztán nekieshetsz, szerintem sima villáskulcsnak is kell engednie, a csillag résznek pedig rá kell menni a szonda vágása nélkül is! Ráhúzod szépen a vezetéken, csatlakozón át a szondára. :) Nekem rángatott az autó, ha pedig lehúztam a szondát, akkor nem volt ez a jelenség, vagyis jó eséllyel az volt a bűnös. Kicseréltem, azóta tökéletes, semmi rángatósdi és a fogyasztás is sokkal jobb lett. Nagyon szar szondákat csinált régen a Toyota, csak 19 évig bírta, még a gyári volt benne... ;)

Persze, szerintem ez nem lesz gond. Végső esetben kifúrom, de akkor is kiveszem  :D
Agyaltam is, hogy hátha átfér a kulcson a csatlakozó, de csak akkor jutott eszembe, amikor már mindent elraktam, de szuper, hogy írod  :clap:
Mennyire rángatott, illetve mennyivel lett jobb a fogyasztás??

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #30911 Dátum: 2014.07.15 21:35:38 »
Szeretnék kijutni én is...Bizony Szabolcs, hallom hozol nekem valamit én meg küldöm veled az árát...
Ott vesszük ki az 50kg-os mélyládát az enyémből és betesszük a tiedbe amíg leírjuk a gumikat az enyémről vagy már itthon tegyem ki a mélyládát?  ;)




Szerintem hagyd benne, majd ott kivesszük, kíváncsi vagyok a külömbséget. :eek:   És igen viszek valamit.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30912 Dátum: 2014.07.15 22:37:24 »
Hát igen. Ezért szeretném előtte lemérni, hátha mégis jó a régi. Konvencionális motorral meg nem is lehet annyi fogyasztást csinálni, mint egy jó szegénykeverékessel szerintem.
A hátsó lengéscsillapítók is jók még hála Istennek, az újakkal annyit érnék, hogy feljebb emelné.
Az 5,2-es rekord fogyi teljesen korrekt, az nekem is annyi, de ez mégse a jókis fullos 1.6-os motor, attól pláne szép.

A gátlók cseréje után miért emelkedik meg a kocsi? A rugótányér deformálódott lejjebb?? (Az csúnya lenne.) Én is olvastam már többektől, hogy a gátlócserétől megemelkedett. Nekem az elejét kellene emelni, mert kb. 20mm-el lejjebb van, mint a hátulja. Amúgy azt se tudom, gyárilag hogy kellene kinéznie...

Érezhető, hogy jobban fogja a motort, mint az 5w30. 13,5 vs. 12 a viszkozitásuk  100 Celsius fokon.
Ott, ahol adott sebességgel 5-ben felment zöld lámpával, most narancsba vált.
Igaz, hogy csak egy pár km volt, és több olaj is volt benne, majd még figyelem.
Lehet, hogy mégis 5w30 kellene neki, hiába javasolja a Carinába csak 10 Celsius fokig az Eneos??
Ezt nehezen hiszem. Pár km után, jó ha 60 fokot elér az olaj hőmérséklet. Tapasztalat. Olajcsere előtt mentem kb 10km-t, mégse forrázta le a kezem... Úgyhogy inkább a köztes hőmérsékleten megadott viszkozitásokat vesd össze, és ott a Sustina a nyerőbb.
Ha most lecseréled a Sustinát adok a "fáradt olajért" 6 deci friss ESP Formulát. :) Évekig azt használtam, de semmi különbség nincs az égvilágon a motor felpörgésében az 5W-40-el sem... Üresben még talán el tudom képzelni, hogy másképp pörög fel a motor, de az emelkedőn, ahol a 10kW-ok repkednek, amellett észre nem venni azt a 10% viszkozitáskülönbség által kifejtett ellenállást.
A legjobb az lenne, ha csinálnál egy videot a 60-120-ról a Sustinával is.  :clap:

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30913 Dátum: 2014.07.15 22:47:52 »

A hátsó lengéscsillapítók is jók még hála Istennek, az újakkal annyit érnék, hogy feljebb emelné.

Tényleg örülj neki, mert nekem sajnos folyt az olaj és cserés lett. Örültem, hogy megemelte vagy 3cm-el de olyan lett mint a szekér. :(

Hol nézed az ENEOS adatlapokat? Itt nemigen látom a viszkozitást 100C fokon. :(
http://www.eneos-oil.eu/products/safety-data-sheets

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30914 Dátum: 2014.07.15 22:57:09 »
...

A gátlók cseréje után miért emelkedik meg a kocsi? A rugótányér deformálódott lejjebb?? (Az csúnya lenne.) Én is olvastam már többektől, hogy a gátlócserétől megemelkedett. Nekem az elejét kellene emelni, mert kb. 20mm-el lejjebb van, mint a hátulja. Amúgy azt se tudom, gyárilag hogy kellene kinéznie...
Lehet, hogy hülyeség, de szerintem azért, mert kétcsöves gázos Kayabák kerültek bele előre, és azok nyomták feljebb, vagyis a gáz nyomása idézi ezt elő. Ha nem tévedek, FUBA is erről számolt be. Ha pedig hátra is ilyeneket tennék akkor valószínűleg ugyanazt csinálnák ott is.

Ezt nehezen hiszem. Pár km után, jó ha 60 fokot elér az olaj hőmérséklet. Tapasztalat. Olajcsere előtt mentem kb 10km-t, mégse forrázta le a kezem... Úgyhogy inkább a köztes hőmérsékleten megadott viszkozitásokat vesd össze, és ott a Sustina a nyerőbb.
Ha most lecseréled a Sustinát adok a "fáradt olajért" 6 deci friss ESP Formulát. :) Évekig azt használtam, de semmi különbség nincs az égvilágon a motor felpörgésében az 5W-40-el sem... Üresben még talán el tudom képzelni, hogy másképp pörög fel a motor, de az emelkedőn, ahol a 10kW-ok repkednek, amellett észre nem venni azt a 10% viszkozitáskülönbség által kifejtett ellenállást.
A legjobb az lenne, ha csinálnál egy videot a 60-120-ról a Sustinával is.  :clap:

No, itt már volt erről szó:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg592692#msg592692

20 Celsius fok felett a Sustina már vastagabb a PH 5w30-nál. Mondom, nagyjából hasonló körülmények mellett volt ez a jelenség, sőt, még könnyebb volt a kocsi, mert egyedül ültem benne. De csak egyszer történt meg, azért írtam, hogy még figyelem. Ma engedtem le belőle, holnap elvileg megnézem megint. A PH 5w40-nél is észrevettem a különbséget a Q8 Formula Excel 5w40 után, ott is jobban fogta, és vastagabb is az  előbbi olaj. Most is bejött, ha hihetetlen is.

A 3 liter Sustináért adsz 6 deci ESP-t??  Az érdekes bolt lenne :lol: Az nagyjából ott van viszkozitásban, mint a PH 5w30, abból meg van egy literem  [rohog]
Nem, ez marad, pályára nem kockáztatom meg a PH 5w30-at. Eddigi tudásom mellett nem lehetne baja, de elfogadom, hogy a gyártó csak jobban tudja.

Hát lehet, hogy csinálok majd egyet, de arra is igaz, hogy egy alkalom nem mérvadó, lehet szembeszél, stb. A guminyomást is megnézem majd.