Ma délután a jelek szerint sikerült beépíteni a motorfűtést a kocsiba, hála Istennek.
Nem vagyok büszke az időre, kb. 3-tól 7-ig tartott...
Calix lett (prózai okokból, olcsóbb volt valamivel, mint a Defa), hivatalosan 550W, a hideg ellenállása kb. 100 Ohm, vagyis a teljesítménye (230*230)/100=529W, Ez ellenállás viszont a melegedéssel nőni szokott, vagyis olyan 500 watt körül lehet. Majd meglátom, mit ér hidegebb időben. Remélem, hogy itt is jó lesz, ha a svédeknél elég ekkora teljesítmény.
A legjobban a fagydugó kivétele izzasztott meg. Fájt a kezem is előtte már, most meg még jobban, de majd elmúlik.
Kiütni nem akkora mutatvány, de kifordítani, kihúzni...Vízpumpafogó, kombináltfogó, csavarhúzó... Már azon gondolkodtam, hogy összenyomorgatom a dugót, de ezt nem szívesen tettem volna, mivel akkor a henger tart ellen, inkább beolajoztam a lyuk szélét, és így végül nagy nehezen kifordula
![otlet :otlet:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/58_otletizzo.gif)
A fűtőbetéten az o-gyűrűt és a lyukat vékonyan motorolajoztam, és az o-gyűrű mögött, valamint a csavarnál Payen pasztával kentem körbe, hogy véletlenül se eresszen. Ez kicsit drágább, de nekem nagyon tetszik, nagyon jó minőség.
A kábele jó hosszú, azt a hűtő előtt helyeztem el, kötegelővel egy lemezhez kötöttem. Úgy próbáltam vinni, hogy a legkevésbé kerüljön a kipufogócső közelébe, tehát a kocsi bal oldalán van a csatlakozó, a ködlámpa mellett. A dugóját nem furkáltam bele a lökhárítóba, bár úgy is lehetne és van hozzá szerelvény is. Viszont van hozzá egy bilincs is, és azt két csavarral fel lehet erősíteni az aljzattal, ha van hely. Volt, és inkább csavaroztam. Nagyon stabilan áll eddig.
Megkapta az Eneos fagyállót, kb. 5 litert tudtam beletukmálni. Most már tényleg jó volna 5 év múlva cserélni a hűtőfolyadékot végre
![1eye :1eye:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/1eye.gif)
Kipróbálni még nem lehetett, mert
kamikazéval is beszéltünk róla, valamint a papírja is írja, hogy ha levegő marad körülötte, akkor hamar tönkremegy, mivel a folyadék nem hűti a fűtőbetétet. Most pár napig megyek vele és nézem, hogy mennyire légtelenedik, töltök utána, általában akkor tekintem késznek, amikor a vastag gumicsöveket megnyomva nem hallok buborékmozgást, illetve a kiegyenlítő tartályban lehűlés után nem lesz kisebb a szint az előző hideg állapotnál számottevően.
Addig megpróbálom megoldani az áram elvezetését a kocsihoz, remélem hamar meglesz. Kap egy programozható kapcsolóórát, aztán adjad neki
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Mellékelek pár képet. Fejlámpa világítással készültek telefonnal, talán kivehető azért, hogy mit ábrázolnak.
Először a piercingmentesített porvédő:
![](http://kepfeltoltes.hu/thumb/140118/K_p1126_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huEz még napfénynél készült.
A beszerelt fűtőbetét:
![](http://kepfeltoltes.hu/thumb/140118/K_p1127_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA tápkábel keringése a dudák alatt:
![](http://kepfeltoltes.hu/thumb/140118/K_p1128_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA tápkábel rögzítése:
![](http://kepfeltoltes.hu/thumb/140118/K_p1129_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA tápkábel csatlakozója a baloldali ködlámpa mellett:
![](http://kepfeltoltes.hu/thumb/140118/K_p1130_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA tápkábel földpontját a lámpatest egyik csavarjával kötöttem össze a karosszériával:
![](http://kepfeltoltes.hu/thumb/140118/K_p1131_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huEz meg a LED-szalagos csomagtartóvilágítás, ha már ott jártam.
![](http://kepfeltoltes.hu/thumb/140118/K_p1132_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu