Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805662 alkalommal)

0 Felhasználó és 28 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24420 Dátum: 2013.02.26 17:03:53 »
::) Köszönöm Kamikazee a válaszod! Egyedül a pótkereken szeretném kissebbre variálni a gumit, mert kilóg a tálcából. Most szabok bele 10mm-es MDF lapot, és ahelyett, hogy alágumibakoznék 2-3 cm-t, inkább a felnin lévő gumit cserélném kisebbre. Ezért kérdeztem, nem másért. Amúgy megy az autóra 185-nél kisebb gumit biztos nem raknék. Nem nézne ki jól a swift-effektussal... Meg, ennek azért van tömege, ahhoz meg felület kell, hogy időben meg is állítsa.
Az akksi... ennél én azért jóval lustább ember vagyok. Biztos, hogy nem veszegetem ki az akksit havonta, de még 3-6-12 havonta sem. Elvárom "tőle" a 3-5 évig működést mindenféle karbantartás, gondozás nélkül. 2013 van, szerintem ennyi elvárható a mai technikától. Ez más nem zsigulis korszak, amikor még apámék javítgatták az akksikat... jó, nem is erről írsz, de még ezt is oda sorolom. Le a kalappal, hogy ennyi időt szánsz a kocsira, meg figyelmet. Én is szeretem, de ezt túlzásnak tartom. Tegnap olvastam, hogy egy új autónál, ahol még tökéletesek a testpontok meg minden más, arra biztos jó az 55Ah. Viszont egy 16 évesnél már nem annyira, és azzal csak jót teszünk, ha kicsit nagyobbat választunk, konkrétan ami befér. Azt is állította a cikk írója, ezért is van nagyobbra hagyva az akksi helye...
Nekem megfordult a fejemben a mankókerék. Mivelhogy nekem a gáztartály van a pótkerék helyén. Az nem látszana ki a helyéről, mert vékonyabb. A Róver75-ösé pl jó a carinára. Aztán mégsem vettem. Ha a motorosoknak jó a deffekt spray akkor nekem is. A többi csak hiszti.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24421 Dátum: 2013.02.26 17:07:45 »
Értem a célzást... HA idén végre jó lesz az időpont Nekem is, akkor szívesen elmennék - eddig is akartam. :yes:
De hol van Oriza :?: :no:
Szigetel.  ;)
Prius 2 - a mosolygós autó.

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #24422 Dátum: 2013.02.26 17:41:54 »
Most biztos megköveztek...de muszáj segítséget kérnem Tőletek. Kihez máshoz fordulhatnék? Tehát: amíg a Carina újjászületését éli, valamivel járnom kellett, így kaptam kölcsön egy Renault Clio 1.5D-t. 2005-ben gyártották, hogy 1-es, vagy 2-es Clio-e, a fene tudja. Úgy kezdődött: 140-nél bejelzett az ABS lámpa a SERVICE lámpával egyetembe. Aztán már 120, majd 100, most már 75-nél is bejelez. Abszolút el is veszi az ABS-t, kipróbáltam, kikapcsolja. Szervízbe be, hibakódolvasás 6eFt-ért, jobb oldali forgásjeladó meghibásodás, vagy vezeték, vagy a féltengelyen lévő rücnis tárcsa kell legyen a hibás. Tegnap kiszedtem a jeladód vizsgálatra. Kissé magára vonzott némi fémport, de a másik oldal is. Ma utána néztem újnak. 580.000 eFt-tól (jól látod, nem írtam el) 12.000 Ft-ig terjed az ára. Irány a bontó, megkaptam 5e-ért. Beraktam jobb oldalra. Teszt-75-nél jelez. Amit kivettem beraktam próbából bal oldalra, teszt-100-nál jelez. Halvány lila ... sincs, hogy most mihez nyúljak... Tudom, nem ide való... de a Carina miatt van :D

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #24423 Dátum: 2013.02.26 20:03:39 »
Tudom én is,igazán jó hangzást nem lehet autóba csinálni.De a gyáritól sokkal jobbat lehet.Ma be raktam az erősítőt és az 50 literes bassreflex ládát.Estére lettem kész,még hangolgatnom kell az erősítőt.bár a ládába nem a saját mélynyomója lett betéve.Talán kicserélem másikra.Van 1 bandpass ládám is,de azt mondták azt igazán ne tegyem kocsiba.Majd azt teszem be a házimozihoz.

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #24424 Dátum: 2013.02.26 20:53:02 »
Lehet nagyon butuska kérdés, de a rezonátor dob mire való?
(saját ötletem: levegőt halmoz fel, hogy nagyobb gázadásnál legyen levegő tartaléka a motornak)

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #24425 Dátum: 2013.02.26 21:12:21 »
[rohog] :lol:
Mint ahogy irtam,nem világolás,hanem tapasztalat.Az astra előtt csak a szép hangja,és a jobb gyorsulás érdekelt.De mivel  abban benne,volt a nagyobb kijelzős számitógép,tudtam mérni mindent.Átlagsebesség,pillanatnyi,és átlagfogyasztás.Az emissziós értékek miatt,minden motor meg van fojtva egy kicsit,és a gyári mérnököknek,utcai autónál,nem elsődleges szempont a maximális teljesitmény.Az újabb autóknál is a vezérlőprogram optimalizálásával,elérhető a nagyobb teljesítmény,kisebb fogyasztással.Mivel a szűrővel nyomatékosabb a motor,kevesebb gázzal elérhető,a nagyobb nyomaték,és sebesség.Átlagos használatnál,igenis kevesebb a fogyasztás.
Én is úgy tudom hogy,hogy annyi a szerepe,hogy hirtelen gázadásnál legyen levegő a  több üzemanyaghoz.A Celicámon megmaradt,a gyári szívócső,rezonátorral,és annak a végén volt a direktszűrő,de úgy is működött.Itt viszont megmaradt másból a krómozott cső,és jobban tetszett.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24426 Dátum: 2013.02.26 21:20:06 »
Lehet nagyon butuska kérdés, de a rezonátor dob mire való?
(saját ötletem: levegőt halmoz fel, hogy nagyobb gázadásnál legyen levegő tartaléka a motornak)
"A Helmholtz rezonátor abban segít, hogy a szívócsőben kialakuló gázlengések nyomáshullámai azonos üteműek legyenek a szelepek nyitásával/zárásával. Azaz, a nyomáshullám akkor érjen a szelephez, amikor az nyit."
Ezekből kettő is van a Carinán. Az első kerékdob előtt egy nagyobb, a fojtószelep előtt egy kisebb, amelyeket más-más fordulaton való nyomatéknövelésre hangoltak. Ezek elhelyezése, mérete, a csatlakozó csőnyílás hossza, átmérője - a nagyobbik dobon a formája, belső kiképzése is - pontosan megtervezett.
Bővebben itt a szívórendszerről.

Az 'F' a motorkódunkban a fogyasztásra optimalizálást jelenti. Ha megnézed a fenti teljesítménygörbét, két nyomatékcsúcsot "alakítottak" ki: 2500 körül és 4800-nál. Bár nem olyan lapos a jellege, mint az újabb kis turbós benzineseké, de egyrészt tovább forgatható, másrészt 4000 alatt sem halott, mint más 1.6-osok. (a konkrét teljesítményadatok ne tévesszenek meg senkit: amerikai modellekről van szó)

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24427 Dátum: 2013.02.26 21:21:37 »
Tudom én is,igazán jó hangzást nem lehet autóba csinálni.De a gyáritól sokkal jobbat lehet.Ma be raktam az erősítőt és az 50 literes bassreflex ládát.Estére lettem kész,még hangolgatnom kell az erősítőt.bár a ládába nem a saját mélynyomója lett betéve.Talán kicserélem másikra.Van 1 bandpass ládám is,de azt mondták azt igazán ne tegyem kocsiba.Majd azt teszem be a házimozihoz.
Nincs annál jobb dolog mikor építget az ember. :)
Én ha kispénzből olyan mélyládát csinálnék amiben ugyanolyan mélyközép van mint az ajtóban. tennék bele 4-et. megvágnám, jól meghajtanám.
Ugyani kiadják azok isa mélyhangokat csak sokkal kisebb db-vel. Viszont hangban tökéletesen illeszkedik. Nekem az volt mindig a bajom a ládákkal, hogy külön hallottam időben buffogni. Mert nem illeszkedett a jelleggörbéje, a felfutási-lecsengési idő az ajtóban lévővel.
Prius 2 - a mosolygós autó.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #24428 Dátum: 2013.02.26 21:24:35 »
Most biztos megköveztek...de muszáj segítséget kérnem Tőletek. Kihez máshoz fordulhatnék? Tehát: amíg a Carina újjászületését éli, valamivel járnom kellett, így kaptam kölcsön egy Renault Clio 1.5D-t. 2005-ben gyártották, hogy 1-es, vagy 2-es Clio-e, a fene tudja. Úgy kezdődött: 140-nél bejelzett az ABS lámpa a SERVICE lámpával egyetembe. Aztán már 120, majd 100, most már 75-nél is bejelez. Abszolút el is veszi az ABS-t, kipróbáltam, kikapcsolja. Szervízbe be, hibakódolvasás 6eFt-ért, jobb oldali forgásjeladó meghibásodás, vagy vezeték, vagy a féltengelyen lévő rücnis tárcsa kell legyen a hibás. Tegnap kiszedtem a jeladód vizsgálatra. Kissé magára vonzott némi fémport, de a másik oldal is. Ma utána néztem újnak. 580.000 eFt-tól (jól látod, nem írtam el) 12.000 Ft-ig terjed az ára. Irány a bontó, megkaptam 5e-ért. Beraktam jobb oldalra. Teszt-75-nél jelez. Amit kivettem beraktam próbából bal oldalra, teszt-100-nál jelez. Halvány lila ... sincs, hogy most mihez nyúljak... Tudom, nem ide való... de a Carina miatt van :D
Megnéztem a Bárdinál,van kerékfordulatszám jeladó,32000ft a listaára.Amit irtál adatokat,a szerint,clio III-nak irja.A múltkorában Suzuki-nál jártam úgy hogy a ricnis tárcsa volt anyaghibás.Megrepedt,de a helyén maradt,és bekavart.Ott is világított a visszajelző,és nem működött az ABS.A fémpor az normális,az nem okozhat hibát.

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #24429 Dátum: 2013.02.26 21:31:16 »
"A Helmholtz rezonátor abban segít, hogy a szívócsőben kialakuló gázlengések nyomáshullámai azonos üteműek legyenek a szelepek nyitásával/zárásával. Azaz, a nyomáshullám akkor érjen a szelephez, amikor az nyit."
Ezekből kettő is van a Carinán. Az első kerékdob előtt egy nagyobb, a fojtószelep előtt egy kisebb, amelyeket más-más fordulaton való nyomatéknövelésre hangoltak. Ezek elhelyezése, mérete, a csatlakozó csőnyílás hossza, átmérője - a nagyobbik dobon a formája, belső kiképzése is - pontosan megtervezett.
Bővebben itt a szívórendszerről.
Köszi a választ, nem gondoltam volna, hogy ezzel is befolyásolni lehet adott fordulaton a nyomatékot

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24430 Dátum: 2013.02.26 22:05:15 »
Köszi a választ, nem gondoltam volna, hogy ezzel is befolyásolni lehet adott fordulaton a nyomatékot
A legrövidebben és pontosabban magad fogalmaztad meg a célját :D

Bár nem olyan lapos a jellege, mint az újabb kis turbós benzineseké, de egyrészt tovább forgatható, másrészt 4000 alatt sem halott, mint más 1.6-osok.
PL.:

Bővebben erről itt.

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #24431 Dátum: 2013.02.26 22:09:20 »
Megnéztem a Bárdinál,van kerékfordulatszám jeladó,32000ft a listaára.Amit irtál adatokat,a szerint,clio III-nak irja.A múltkorában Suzuki-nál jártam úgy hogy a ricnis tárcsa volt anyaghibás.Megrepedt,de a helyén maradt,és bekavart.Ott is világított a visszajelző,és nem működött az ABS.A fémpor az normális,az nem okozhat hibát.
Igen írták mások is a késést.Nekem már nincs nagyon "vájtfülem" sajnos.Sőtt a bal oldalamra gyengébben hallok évek óta.Most van időm szórakozni vele.Nagy pénzt nem akarok és nem is tudok beletenni.

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #24432 Dátum: 2013.02.26 22:35:00 »
Bocs,az előtte levőre akartam írni. :szemez:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24433 Dátum: 2013.02.27 07:04:00 »
... Filcet is csak bent a padlón és a mennyezeten használnak, ahol elvileg semmilyen nedvesség nincs.
Hiába kerestem utána, nem találtam meg, végre megtaláltam, ki volt az a kombis fórumtárs, aki igencsak elcsodálkozott, mikor a szőnyeget először kivette.  :eek:
Nem állítom, hogy ez általános lenne, de létezik...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24434 Dátum: 2013.02.27 09:56:39 »
FUBA: Itt egy vidijó a JVC-ről.


Amit nem teljesen értek: hogy a bemeneti forrást BT-re kell kapcsolni, hogy a telefont fogadja? Mert akkor hogy szól közben az usb zene?
Prius 2 - a mosolygós autó.