Mint ahogy irtam,nem világolás,hanem tapasztalat.Az astra előtt csak a szép hangja,és a jobb gyorsulás érdekelt.De mivel abban benne,volt a nagyobb kijelzős számitógép,tudtam mérni mindent.Átlagsebesség,pillanatnyi,és átlagfogyasztás.Az emissziós értékek miatt,minden motor meg van fojtva egy kicsit,és a gyári mérnököknek,utcai autónál,nem elsődleges szempont a maximális teljesitmény.Az újabb autóknál is a vezérlőprogram optimalizálásával,elérhető a nagyobb teljesítmény,kisebb fogyasztással.Mivel a szűrővel nyomatékosabb a motor,kevesebb gázzal elérhető,a nagyobb nyomaték,és sebesség.Átlagos használatnál,igenis kevesebb a fogyasztás.
Én is úgy tudom hogy,hogy annyi a szerepe,hogy hirtelen gázadásnál legyen levegő a több üzemanyaghoz.A Celicámon megmaradt,a gyári szívócső,rezonátorral,és annak a végén volt a direktszűrő,de úgy is működött.Itt viszont megmaradt másból a krómozott cső,és jobban tetszett.