Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2733728 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5160 Dátum: 2010.09.16 17:33:46 »
Nem, csak sokat foglalkozom a témával és sokat szerelek hobby szinten. Gyakorlatilag ez a hobbym 3 éves korom óta... :D

Idézet
Ezután pedig ki kell szedni a szelepeket. Ezeket meg kell tisztítani és utána lehet a szimeringeket kicserélni.

Csak szelepszárszimmering cserének ne állj neki, mert ha nekem kiveszed a szelepeket úgy, hogy fent van a hengerfej, akkor megemelem a kalapomat  :D Leginkább a dugattyúra fog ráesni...

Xanyi

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5161 Dátum: 2010.09.16 18:34:57 »
Nem, csak sokat foglalkozom a témával és sokat szerelek hobby szinten. Gyakorlatilag ez a hobbym 3 éves korom óta... :D

Idézet
Ezután pedig ki kell szedni a szelepeket. Ezeket meg kell tisztítani és utána lehet a szimeringeket kicserélni.

Csak szelepszárszimmering cserének ne állj neki, mert ha nekem kiveszed a szelepeket úgy, hogy fent van a hengerfej, akkor megemelem a kalapomat  :D Leginkább a dugattyúra fog ráesni...



Nem én csinálnám gondolhatod...ez túl nagy tanulópénz lenne, meg ez nem OFF: Trabant :)))) ON
Józsi vagyok :-)

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5162 Dátum: 2010.09.16 19:59:58 »
Pontosan nem tudom leírni, mert minden autó motorja más.

Nagyjából úgy néz ki, hogy kiszeded a gyertyákat, majd leszeded a szelepfedelet. Ezután ki kell csavarozni mindent, a vezérműtengelyt is, majd a szelephimbákat, vagy ami ott van. Ezután pedig ki kell szedni a szelepeket. Ezeket meg kell tisztítani és utána lehet a szimeringeket kicserélni. De ez autónként változik, hogy hogyan pontosan.

Köszi sokat segítettél csak azt nem értem hogy a gyertyákat miért kell  kivenni?
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5163 Dátum: 2010.09.16 23:00:08 »
Én most kísértem egy ilyen műtétet végig és hidd el nem egyszerű :) És akkor még enyhén fogalmaztam, meg hozzá való szerszámok nélkül, tapasztalat nélkül, aki megcsinál egy szelepszár szimering cserét hengerfej levétel nélkül, annak kezet csókolok! :yes: És a másik, hogy utángyártott szelepszár szimeringet nem is egszerű belerakni, mert ha kicsit jobban megüti az ember, hamar eldobós lesz! A másik, hogy ahogy a műtét történt az egyik szerelő észrevette, hogy a motorblokk hegesztve volt, mert valószínű kikönyökölt rajta a hajtókar, na ekkor kellett nagy levegőt vennem  :hug: De mondták minden rosszban van valami jó, legalább már felújították a motort :D
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.16 23:02:03 írta balu28 »
Toyota Carina E 1.6 XLI

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5164 Dátum: 2010.09.16 23:30:12 »
Én most kísértem egy ilyen műtétet végig és hidd el nem egyszerű :) És akkor még enyhén fogalmaztam, meg hozzá való szerszámok nélkül, tapasztalat nélkül, aki megcsinál egy szelepszár szimering cserét hengerfej levétel nélkül, annak kezet csókolok! :yes: És a másik, hogy utángyártott szelepszár szimeringet nem is egszerű belerakni, mert ha kicsit jobban megüti az ember, hamar eldobós lesz! A másik, hogy ahogy a műtét történt az egyik szerelő észrevette, hogy a motorblokk hegesztve volt, mert valószínű kikönyökölt rajta a hajtókar, na ekkor kellett nagy levegőt vennem  :hug: De mondták minden rosszban van valami jó, legalább már felújították a motort :D
Hát akkor neked is kijut bőven a jóból :S :cry:
Józsi vagyok :-)

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5165 Dátum: 2010.09.20 16:39:27 »
Ha egy 300km-es etapból 70km város, 230km autópály (130-140km/h) 8.3l/100km-et evett a gép az megfelelő?
Toyota Carina E 1.6 XLI

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5166 Dátum: 2010.09.20 17:57:41 »
Ha egy 300km-es etapból 70km város, 230km autópály (130-140km/h) 8.3l/100km-et evett a gép az megfelelő?
Szia!
Attól függ mekkora motor van a gépben, de nekem a 2.0l carina kb ennyit fogyaszt hasonló körülmények közt. Talán kicsit kevesebbet.

üdv
Bandi
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5167 Dátum: 2010.09.20 19:11:18 »
1.6-os 116le-ős
Toyota Carina E 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5168 Dátum: 2010.09.20 22:21:33 »
Ha egy 300km-es etapból 70km város, 230km autópály (130-140km/h) 8.3l/100km-et evett a gép az megfelelő?
Kábé igen. Egy picivel több mint amire tippeltem volna (mondjuk városban 9, autópályán 7, ez alapján 7.5 kellett volna legyen az összesített átlag), de ekkora eltérést bármi okozhat - egy ellenszél, eső, bármi; szóval nagyjából rendben van ez az érték.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5169 Dátum: 2010.10.07 09:17:27 »
Sziasztok!

Kb 1 hete megnőtt a menetzaj a sárkányban.  :cry:

Mivel sebességfüggő volt a zaj hangereje, ezért szigetelésre, futóműre gyanakodtam - futómű beállítás, centírozás megtörtént, de nem lett jobb, szigetelések pedig látszólag rendben voltak..

Magasabb fordulaton és sebességnél fütyülős hangot ad, mint a sperr-difi - innen az ötlet (nem saját, egy jóbaráté) hogy ez valószínűleg difi lesz, váltóolaj csere következik + adalék, hátha menthető a dolog.

Ha van valakinek, ötleteket, tippeket szívesen fogadok!  :yes:

Üdv,
F

94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

diegho

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5170 Dátum: 2010.10.09 17:56:54 »
Hol kezdjek hozzá a magas alapjárat megszüntetéséhez? 1200 környékére áll be melegen is, viszont nem mindig. Néha 900 környékére is beáll. Nem tudom mi okozhatja. Amivel tuti gáz van az a lambda szonda, okozhatja ezt? Motor 4A-FE.

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5171 Dátum: 2010.10.09 22:17:31 »
A jómúltkor kifolyt vagy egy liter váltóolaj a csomagtartóban és most végre rászántam magam, hogy kiszedjem a kárpitot és kimossam. Ez sikerült is, viszont amikor kivettem a kárpitot, kiderült, hogy elől a küszöb és a fenéklemez találkozásánál van egy kis rozsdabogárrágta probléma (ez a váltóolaj kifolyástól független). Csak kíváncsi lennék, hogy ez tipikus (Carina E, kombi, '97-es), vagy csak én érezhetem megtiszteltetésnek? Olyan, mintha a két rész találkozásánál levő hegesztési varrat tömítő elöregedett volna és kitöredezett volna, így szabad utat kapott a víz. Aztán még meg is emelték és megrogyott a meggyengült lemez.
Mellesleg érdekes, hogy mennyire nincs az alvázvédelem komolyan megcsinálva gyárilag. A legtöbb helyen csak egy egyszerű festés van és néhány minimális részen van (volt) kőfelverődés védő...
Elrettentő képek:
A zöld rész, a küszöb pereme, ahová az emelő is jön (?),
a piros a küszöb és a fenéklemez találkozása:

Ez a látvány fogadott a kárpit alatt  :cry: (a hangszigetelést már én kezdtem kiszedni, bár jó része már elvált a fenéklemeztől):

Nem túl bíztató ( :censored: ):


fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5172 Dátum: 2010.10.10 13:32:52 »
Csak kíváncsi lennék, hogy ez tipikus (Carina E, kombi, '97-es), vagy csak én érezhetem megtiszteltetésnek?
Szeva!

94-es sedan japán gyártással nem ennyire durva, de hasonló képet produkált, ki lett javítva + le lett festve szép feketére.  ;)

Egy ismerős vett most 97-es sedan-t - megnéztem, abban még nem ilyen.

Közben váltóolaj-csere megvolt, revitalizáló (?) adalék lesz kedden, egyelőre nem sokat halkult a kicsike (kb 15km-t mentem csere óta vele).  :hmmmm:

Kezdek újra a futóműre és a gumikra gyanakodni. Gondolom azért szólt volna a futóműves centírozásnál, ha a gumik odalennének, nem?  :?:

Ami majd belekerül még: http://www.xado.hu/termekek.html#01

Filózok, hogy menjen-e a motorba is hasonló cucc... Valakinek tapasztalat, vélemény?  :helpsmilie:

No legyetek rosszak, üdv,
F

 
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.10 13:36:56 írta fulmonn »
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

pinyo24

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 273
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5173 Dátum: 2010.10.10 16:08:03 »
Idézet
Ami majd belekerül még: http://www.xado.hu/termekek.html#01


(..).....Akár még 200 km-t is megtehet, ha az olaja véletlenül elfolyik ????(...)........Na ne mááár!!!

Ha közvetlenül reagálsz az előző HSz-re, légyszíves ne idézd az egész előző HSz-t, hiszen egyértelmű a dolog, mire írod a választ. Kicsit figyeljünk már oda, ha lehet.
Köszi!   Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.10 16:35:34 írta Trotter66 »
99' Avensis 1.6 4A-FE

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5174 Dátum: 2010.10.11 23:05:26 »
Váltó olajcsere óta könnyebben veszi a fokozatokat, szombaton gumicsere volt: a hátsó gumik jöttek előre, elsők hátra, mormogás megmaradt...  :cry:

Kerékcsapágynak, féltengelynek, egyéb forgó futómű alkatrésznek milyen hangja van, ha már kezdi megadni magát?  :helpsmilie:

Köszi,
üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú