Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795856 alkalommal)

0 Felhasználó és 29 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Carina
« Válasz #30930 Dátum: 2014.07.16 14:18:50 »
Hadd próbáljam meg kicsit rendbe tenni a dolgokat, vagy legalábbis, leírni a saját véleményemet.

Az utóbbi időkben több panaszt is lehet hallani a Kayabákra, hogy beszerelik a vadiúj lengéscsilit és kopog, vagy rendellenes működik, mellesleg, alapvetően keményebb (nem a legkomfortosabb). De legalább baromi drága (igaz, akciózni is szokták).

Én lemondtam róla. Bár, szinte gyári értékeket mutat még az autóm mind a 4 lengéscsillapítója, mégis, esetleges vásárlásnál Monroe-t fogok venni. Hiba lenne azt terjeszteni, hogy 1 Monroe hiba miatt a márka nem ajánlható. Ez olyan, mint, hogy a Toyota megbízhatsága sem azt jelenti, hogy egyikkel sem lesz az embernek gondja. Csak azt, hogy kevesebb az esélye a problémára. Ilyen a Monroe is. Nagyobb számban lesz jó, mint a Kayaba. Ennyi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30931 Dátum: 2014.07.16 15:17:45 »
Aki akar, tesz bele Monroe-t.

Én elhiszem, amit Xanyi mond itt:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg502649#msg502649

Talán nem 1 (egy) lengéscsillapítót szerelt be. Monroe-t és Kayabát is. Annál is inkább elhiszem, mert hátul Sachs van, és azok is jók, ahogy javasolta is a márkát Xanyi. Kettő javaslatából kettő bejött. De szerintem háromból három.

Van, akinek rajtam kívül bejött a Kayaba:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg502672#msg502672
És nem is keményebb.

FUBÁ-nak is, és ahogy írtam, nekem is, múlt héten mérték le:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg600880#msg600880

Szakálnál pedig általában a Monroe drágább, azonos kategórián belül.
Amíg nem hallok mást, megbízható helyről, addig maradok is a Kayabánál. Még ha drágább lenne is  :otlet:

Eszembe jutott, hogy a múltkori szerviznél mondta a srác, hogy egy BMW volt náluk, lengéscsillapítót cseréltek. Márkaszervizből hozták az alkatrészt, elsőt berakták, lemérték, kuka. A második hozott kb. <50% körüli eredményt, de átment már vele. Ehhez képest már három pár Kayabából mindegyik jó, az nem rossz eredmény.

De mondom, aki akar, tesz bele Monroe-t.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.16 15:34:59 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30932 Dátum: 2014.07.16 15:33:17 »
Szintén a múlt héten a szervizben néztem, milyen autókat szerelnek?
Volt egy Fabia (levett hengerfejjel), 2-3 BMW, 1 Opel, 1 Audi, 1 Peugeot.
Egy régi Swift volt műszakin, és volt fékfolyadékcserén a Carina.

Persze lehet, hogy előtte nap Toyotákkal volt tele, de ez nem valószínű  :lol:

No, azért megnyugodtam  :cool2:

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30933 Dátum: 2014.07.16 15:37:49 »
Hadd próbáljam meg kicsit rendbe tenni a dolgokat, vagy legalábbis, leírni a saját véleményemet.

Az utóbbi időkben több panaszt is lehet hallani a Kayabákra, hogy beszerelik a vadiúj lengéscsilit és kopog, vagy rendellenes működik, mellesleg, alapvetően keményebb (nem a legkomfortosabb). De legalább baromi drága (igaz, akciózni is szokták).

Én lemondtam róla. Bár, szinte gyári értékeket mutat még az autóm mind a 4 lengéscsillapítója, mégis, esetleges vásárlásnál Monroe-t fogok venni. Hiba lenne azt terjeszteni, hogy 1 Monroe hiba miatt a márka nem ajánlható. Ez olyan, mint, hogy a Toyota megbízhatsága sem azt jelenti, hogy egyikkel sem lesz az embernek gondja. Csak azt, hogy kevesebb az esélye a problémára. Ilyen a Monroe is. Nagyobb számban lesz jó, mint a Kayaba. Ennyi.

Szerintem ez a rész elkerülte a figyelmedet: :)

Előre Monroe ment, mert a zsu.hu-n leértékelték 12500-ra. Azzal még nincs bajom.

Hiba lenne azt terjeszteni, hogy 1 Monroe hiba miatt a márka nem ajánlható.

Ne haragudj, de ezt hol olvastad, hogy ilyet írtam?
Ja, hogy le mertem írni egy ismerősöm régebbi esetét, hogy elgörbült  azzal már hibáztam   és azzal meg végképp, hogy teljes áron inkább a Kayabát vennék?


Nekem ez a véleményem. Bocs. :D







vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30934 Dátum: 2014.07.16 15:43:57 »
Ma mentünk az említett teszt-szakaszon, és most jó volt a Sustina, nem éreztem, hogy visszafogta volna a motort  :whistling:
De mindjárt megnézem a szintet, remélem, már jó.
Jó lenne, ha jó lenne  ;)

Próbáltam mérni a lambdaszondát, de egyedül nem igazán mérvadó, nem látom a fordulatszámmérőt, és 2500-on kellene mérni.
6-7 periódust tudtam megfigyelni, 8 kellene legyen legalább. De szerintem jó, majd ha tudom, megmérem segítséggel.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30935 Dátum: 2014.07.16 15:47:21 »
Kicsit feszengve, de leírom a Monroe-s "élményemet.
Egy enyhébb kanyarban 70-80-as tempónál elég nagyot kellett fékeznem és úgy megbillent, hogy nem sok kellett a repüléshez. Azóta kicsit tartok tőle és sokkal óvatosabb vagyok.  A gyári ilyet nem csinált. Természetesen bemérettem és nem találták hibásnak.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30936 Dátum: 2014.07.16 15:50:57 »
Ma mentünk az említett teszt-szakaszon, és most jó volt a Sustina, nem éreztem, hogy visszafogta volna a motort  :whistling:
De mindjárt megnézem a szintet, remélem, már jó.
Jó lenne, ha jó lenne  ;)

Próbáltam mérni a lambdaszondát, de egyedül nem igazán mérvadó, nem látom a fordulatszámmérőt, és 2500-on kellene mérni.
6-7 periódust tudtam megfigyelni, 8 kellene legyen legalább. De szerintem jó, majd ha tudom, megmérem segítséggel.
Hogyan kell mérni?
Egy digit műszerrel nemtom mennyire mérvadó a változás. Egy szkóppal biztos jobb lenne a jelalakot nézni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30937 Dátum: 2014.07.16 15:51:16 »
Kicsit feszengve, de leírom a Monroe-s "élményemet.
Egy enyhébb kanyarban 70-80-as tempónál elég nagyot kellett fékeznem és úgy megbillent, hogy nem sok kellett a repüléshez. Azóta kicsit tartok tőle és sokkal óvatosabb vagyok.  A gyári ilyet nem csinált. Természetesen bemérettem és nem találták hibásnak.
Feszengve??? Ne vicceljünk már  ;)
Ez van, kész. Hány százalékosak voltak?
Hála Istennek Kayabával még nem kellett vészfékezni. Amikor meg erősebben kellett, tapadtak a kerekek, mint az atom, billegés nélkül  :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30938 Dátum: 2014.07.16 15:53:31 »
Hogyan kell mérni?
Egy digit műszerrel nemtom mennyire mérvadó a változás. Egy szkóppal biztos jobb lenne a jelalakot nézni.

Ennek a talán 237. oldalától írja le:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf

Multiméter 0-5V között ugrált, ez az ECU-nek lehet valamelyik pólusa szerintem, nem a szonda direktben.

Jobb lenne, de annak alig lehet látni már a kijelzőjét. Egy analóg műszer inkább jó lett volna, de az nem volt kéznél. Kell szereznem egyet  :otlet:

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30939 Dátum: 2014.07.16 16:04:37 »
Ennek a talán 237. oldalától írja le:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf

Multiméter 0-5V között ugrált, ez az ECU-nek lehet valamelyik pólusa szerintem, nem a szonda direktben.

Jobb lenne, de annak alig lehet látni már a kijelzőjét. Egy analóg műszer inkább jó lett volna, de az nem volt kéznél. Kell szereznem egyet  :otlet:

Meg nem mondom, hogy pontosan mennyi volt, mert nem lett kinyomtatva. Ha jól emlékszem 60% körül volt és elég egyforma a két oldal.
Neked is van egy őskori darab? :)
Sajnos a jót néhány éve eladtam, a 30 évesről meg azt se tudom, hogy be tudom-e kapcsolni. :)

Köszi a linket! Tanulmányozom, mert szerencsésre van szkóp a közelemben.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #30940 Dátum: 2014.07.16 18:33:02 »
Köszi a linket! Tanulmányozom, mert szerencsésre van szkóp a közelemben.
Már én is régóta le akarom csekkolni szkoppal a lambdajelet. Ha van rá mód és lehetőség  betarsulnek egy közös mérésbe  :-)
Próbáltam korábban egy kínai zsebszkoppal de az nem  tudott 1hz-és jelet mérni. Az viszont biztos hogy a diag csatira lehet csatlakozni, onnan meg könnyű az utastérbe vezetni a merokabelt, ha egyedül kellene mérni.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.16 18:38:15 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30941 Dátum: 2014.07.16 18:54:15 »
Eszembe jutott, hogy van egy elfekvő 12 LED-es kivezérlésjelzőm, megnézem, ki tudok-e hozni belőle valamit  :hmmmm:

Land Cruiser

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Carina
« Válasz #30942 Dátum: 2014.07.16 22:20:30 »
Szélvédőt kell cserélnem, gondolom gumikerettel együtt. Az lenne a kérdésem, hogy ragasztva van a szélvédő, vagy csak simán madzaggal van behúzva, mint a zsigáknál ?

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30943 Dátum: 2014.07.16 22:26:01 »
Nem a rugóállandó végett emelkedik, hanem feltolja a lengéscsillapító végét a gáz nyomása, és megemeli a kocsit. Az eleje is legalább 2 centivel feljebb van a csere óta.

De az volt valamennyire :1eye:  Csak  az ESP-t a Sustinával együtt emlegetni nem  :D

Na most hidegen akkor gond van ezen hézagok miatt, mert ahogy írtam, 20 fok alatt már a Sustina 5w40 vékonyabb a PH 5w30-nál  :hmmmm:
Mégis hidegindulásnál hamarabb megszűnik a "zaj" a vezérműtengelyektől. Bár lehet, hogy nem volt éjjel sem 20 fok alatt, ám mostanában többször van rá példa. Majd ősszel kiderül.
A vége (amit feltol a gázrugó) oda van csavarozva a rugó felső tányérjához, vagyis a rugónak "segít" (ez eredő rugóállandó növekedés).
Tehát elképzelhető, hogy a gátló még csillapít rendesen (minimális talpponti erő megvan 50% is), de már el van fáradva annyira, hogy nem segít eléggé a rugónak a kasztnit a tervezett szinten tartani? Nagyon nem mindegy, hogy gátlót kell vennem, vagy rugót, ha azt akarom, hogy ne legyen annyira lenn a kocsi orra.

Hidegindításnál Sustinával hamarabb megszűnik a zaj? Simán lehet. Egy hidegen alacsonyabb viszkozitású olaj jobban teljesít hidegindításkor (hamarabb elkezd áramlani az olaj a vezérműtengelyekhez és elcsendesedik a motor).

Még egy dolog, és befejezem az olaj témát:
Az, hogy a motorod belső tömítettség szempontjából 100%-os, így nincs is olajfogyasztás, még nem jelenti azt automatikusan, hogy a használt olaj viszkozitása a legmegfelelőbb neki. És azt se jelenti, hogy nincs nagy baj a motorban! Pl. akkor se enné, ha a kopott olajpumpa fele akkora olajnyomást csinál, mint kellene neki.

Szerintem a 0W-20-at se enné. Viszont kérdéses, meglenne e a szükséges olajnyomás (hidegen, bemelegedés közben a és melegen is). Nyilván elvetélt ötlet a 0W-20 a 4A-FE-be, de akkor hol a határ? Az 5W-30 már egyből optimális? Mi van ha a 40-az optimális és a 30-as már túl alacsony viszkozitású? És ha figyelembe vesszük a 20 éves csapágyak állapotát, amik ki tudja hány fordulatot futottak már túlhasznált 10W-40-es olajjal? Ezek költői kérdések. A választ úgy lehet megkapni, ha a 30-as olajjal üzemmelegen megméred az olajnyomást legalább a két előírt ponton (alapjárat és 3000 fordulat) hogy az előírt nyomás megvan e.

Más:
Külső féltengely gömbcsuklót le lehet cserélni úgy, hogy a féltengely a helyén marad? Ugyanaz a gömbcsuklója a Carinána E-nek, mint az E10-nek, tehát nincs alulméretezve, mégis elkoptattam, szerintem valami olcsó fajta lehetett benne, mert nagyon új volt a porvédője, amikor vettem. Kettes nagygáz, kiskörforgalom kombóban hallani az ütemes kattogást. Nagy körfogalomban még nem hallani és egyenesben sem.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30944 Dátum: 2014.07.16 22:44:19 »
A vége (amit feltol a gázrugó) oda van csavarozva a rugó felső tányérjához, vagyis a rugónak "segít" (ez eredő rugóállandó növekedés).
Tehát elképzelhető, hogy a gátló még csillapít rendesen (minimális talpponti erő megvan 50% is), de már el van fáradva annyira, hogy nem segít eléggé a rugónak a kasztnit a tervezett szinten tartani? Nagyon nem mindegy, hogy gátlót kell vennem, vagy rugót, ha azt akarom, hogy ne legyen annyira lenn a kocsi orra.

Hidegindításnál Sustinával hamarabb megszűnik a zaj? Simán lehet. Egy hidegen alacsonyabb viszkozitású olaj jobban teljesít hidegindításkor (hamarabb elkezd áramlani az olaj a vezérműtengelyekhez és elcsendesedik a motor).

Még egy dolog, és befejezem az olaj témát:
Az, hogy a motorod belső tömítettség szempontjából 100%-os, így nincs is olajfogyasztás, még nem jelenti azt automatikusan, hogy a használt olaj viszkozitása a legmegfelelőbb neki. És azt se jelenti, hogy nincs nagy baj a motorban! Pl. akkor se enné, ha a kopott olajpumpa fele akkora olajnyomást csinál, mint kellene neki.

Szerintem a 0W-20-at se enné. Viszont kérdéses, meglenne e a szükséges olajnyomás (hidegen, bemelegedés közben a és melegen is). Nyilván elvetélt ötlet a 0W-20 a 4A-FE-be, de akkor hol a határ? Az 5W-30 már egyből optimális? Mi van ha a 40-az optimális és a 30-as már túl alacsony viszkozitású? És ha figyelembe vesszük a 20 éves csapágyak állapotát, amik ki tudja hány fordulatot futottak már túlhasznált 10W-40-es olajjal? Ezek költői kérdések. A választ úgy lehet megkapni, ha a 30-as olajjal üzemmelegen megméred az olajnyomást legalább a két előírt ponton (alapjárat és 3000 fordulat) hogy az előírt nyomás megvan e.

Más:
Külső féltengely gömbcsuklót le lehet cserélni úgy, hogy a féltengely a helyén marad? Ugyanaz a gömbcsuklója a Carinána E-nek, mint az E10-nek, tehát nincs alulméretezve, mégis elkoptattam, szerintem valami olcsó fajta lehetett benne, mert nagyon új volt a porvédője, amikor vettem. Kettes nagygáz, kiskörforgalom kombóban hallani az ütemes kattogást. Nagy körfogalomban még nem hallani és egyenesben sem.

Lengéscsillapítók:
Nekem olyan 2 centit biztos emelt az elején. Ha annyi elég, akkor a rugók maradhatnak.
Azt hiszem értem: biztos módosít a rugóállandón is, nyilván növeli.

Olaj:
Az 5w30 előtt LM 5w40 volt benne. Annál sem volt hosszú "csattogás" indításkor, pedig hidegen vastagabb a PH 5w30-nál. Csak az olajcsere előtt.
Nem olyan egyszerű ez a dolog...A magam részéről megnéztem a LM, Castrol, Eneos olajválasztóit, és maradok az 5w40-nél. Valóban lehetne olajnyomásokat mérni, de ennyire nem vetem bele magamat a témába. Ha a Sustina bejön , és eddig úgy tűnik, akkor maradok ennél. Lámpa hamar elalszik, motor nem zörög sem hidegen sem melegen a kelleténél jobban, nekem ez megfelel, azt hiszem.

Csukló:
Marutinál cseréltem mindegyiket. Carinán a jobboldali van jobban oda. Tegnap megmozgattam a tengelyt axiálisan, kb. 2, max. 3 mm holtjátéka van. Porvédője jó, csak nem esik szét. Te félsz, hogy szétjön, vagy zavar a kattogás? A lényeg, hogy csak nagyon szerencsés esetben el tudom képzelni, hogy a féltengelyt nem kell kivenni, legalább részben. Marutin 230-as sarokcsiszolóval kellett lehámoznom a tengelyről...5 kilós kalapáccsal nem indult el nagysatuban  :eek: Meg kell próbálni, hátha megindul.
Annyit lehet tenni, hogy a belső csuklót megbontod, és akkor a váltóban marad a tengelyvég, aztán a többit kinnt szerelheted.
Nézegettem, nekem a GSP bejött Marutin, szerintem Carinára is az lesz, egész jó áron van az ABS-es is. De el akarom hagyni a váltóolaj cseréig legalább, és akkor a váltóoldali szimmeringeket is kicserélni.