Sziasztok! Miért csinálja azt az autóm hogy visszaváltok 3ból 2be és ha nem várom meg hogy teljesen visszaessen a fordulat kb 1000 hanem kb 1500nál van a fordulat és akkor engedem rá a kuplungot majd gázt adok akkor rángat 2-3 az autó mire kisímul.Ugyan ezt csinálja ha kettesbe megyek leveszem a gázról a lábam és ha közepesen adok neki gázt.Ha odapadlózom akkor nem csinálja.Gyújtáselosztó fedél új, gyergyakábelek kimérve,rendben az összes.Új gyertya van benne.Mondom akkor biztos az előgyújtás nincs jól beállítva.Elvittem autószerelő cimborámhoz hogy nézzünk már rá a stroboszkópos gyújtásvizsgálóval.Az meg nagyon érdekes dolgot mutatott azt mondta hogy ő még ilyet nem látott.7-13fok között ugrált a főtengely tárcsáján lévő csík.Adtunk neki egy kicsit nagyobb előgyújtást most 11-17közt mozog.De nem jöttünk rá hogy miért mozog és miért nem fix.Most kicsit alábbhagyott a rángatás illetve nem olyan intenzív ezzel a nagyobb előgyújtással de gondolom ennek nem ilyennek kellene lennie hogy váltásonként várni vele 3-4másodpercet hogy szépen visszaessen a fordulat és akkor ráengedni a kuplungot.Én is tatásan vezetek de ez már túl tatás nekem is. Még az autószerelő cimborám sem tudott mit mondani de főleg arra pislogott nagyokat mikor a stroboszkóp villanásainál nem fix foknál volt hanem 7-13 közt összevissza.Srácok valami ötlet?
Üdv!
Öööö, hát érdekes helyzet
Ezek a szerelők
Először is, a gyertyakábeleket nagyfeszültségen nem igazán lehet kimérni otthon, és ha van repedés/sérülés rajta, akkor bizony átüthet, és máris gáz.
Maximum az ellenállását tudja az ember kimérni.
A másik meg az, hogy előgyújtás állításnál a motor leállított helyzetében a diagnosztikai csatlakozóban egy alkalmas vezetékkel rövidre kell zárni az E1-TE1 pontokat. Ez kikapcsolja az ECU gyújtásállítását. Ezután kell beindítani a motort, és az első henger gyertyakábeléről vezérelve a stroboszkópot, annak a 10 foknál kell lenni, nem fog ugrálni. Ezután motor leállít, rövidzár kivesz, motor beindít, és a jelnek 5-15 fok között kell ugrálni (tehát pl. a 8-13 is jó). Tehát mindkettő értéket kell nézni: rövidzárnál is, és rövidzár nélkül is. Általában ha megvan a 10 fok, akkor a másik már jó lesz.
Nekem inkább 10-15 között ugrál, de az a 11-17 az tuti nem jó.
Szóval: hajrá Roli
Egyébként a rángatást meg más is okozhatja, de nagyon tudom támogatni az (alap)előgyújtás ellenőrzését
Amúgy szoktam sokszor papásan vezetni, hála Istennek nem rángat, pedig nem várok másodperceket. Gyertya milyen típusú, mekkora hézaggal?