Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6803509 alkalommal)

0 Felhasználó és 36 vendég van a témában

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #28680 Dátum: 2014.01.20 14:55:05 »
Igen,az amit bele akarok tenni
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28681 Dátum: 2014.01.20 19:53:29 »
Üdv!

Találtam egy képet a gyári porvédőkről, íme:



Hát, lehet, hogy ebben is dugó van??  ;)

Roli

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Carina
« Válasz #28682 Dátum: 2014.01.20 20:21:38 »
Sziasztok! Miért csinálja azt az autóm hogy visszaváltok 3ból 2be és ha nem várom meg hogy teljesen visszaessen a fordulat kb 1000 hanem kb 1500nál van a fordulat és akkor engedem rá a kuplungot majd gázt adok akkor rángat 2-3 az autó mire kisímul.Ugyan ezt csinálja ha kettesbe megyek leveszem a gázról a lábam és ha közepesen adok neki gázt.Ha odapadlózom akkor nem csinálja.Gyújtáselosztó fedél új, gyergyakábelek kimérve,rendben az összes.Új gyertya van benne.Mondom akkor biztos az előgyújtás nincs jól beállítva.Elvittem autószerelő cimborámhoz hogy nézzünk már rá a stroboszkópos gyújtásvizsgálóval.Az meg nagyon érdekes dolgot mutatott azt mondta hogy ő még ilyet nem látott.7-13fok között ugrált a főtengely tárcsáján lévő csík.Adtunk neki egy kicsit nagyobb előgyújtást most 11-17közt mozog.De nem jöttünk rá hogy miért mozog és miért nem fix.Most kicsit alábbhagyott a rángatás illetve nem olyan intenzív ezzel a nagyobb előgyújtással de gondolom ennek nem ilyennek kellene lennie hogy váltásonként várni vele 3-4másodpercet hogy szépen visszaessen a fordulat és akkor ráengedni a kuplungot.Én is tatásan vezetek de ez már túl tatás nekem is. Még az autószerelő cimborám sem tudott mit mondani de főleg arra pislogott nagyokat mikor a stroboszkóp villanásainál nem fix foknál volt hanem 7-13 közt összevissza.Srácok valami ötlet?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28683 Dátum: 2014.01.20 20:42:50 »
Sziasztok! Miért csinálja azt az autóm hogy visszaváltok 3ból 2be és ha nem várom meg hogy teljesen visszaessen a fordulat kb 1000 hanem kb 1500nál van a fordulat és akkor engedem rá a kuplungot majd gázt adok akkor rángat 2-3 az autó mire kisímul.Ugyan ezt csinálja ha kettesbe megyek leveszem a gázról a lábam és ha közepesen adok neki gázt.Ha odapadlózom akkor nem csinálja.Gyújtáselosztó fedél új, gyergyakábelek kimérve,rendben az összes.Új gyertya van benne.Mondom akkor biztos az előgyújtás nincs jól beállítva.Elvittem autószerelő cimborámhoz hogy nézzünk már rá a stroboszkópos gyújtásvizsgálóval.Az meg nagyon érdekes dolgot mutatott azt mondta hogy ő még ilyet nem látott.7-13fok között ugrált a főtengely tárcsáján lévő csík.Adtunk neki egy kicsit nagyobb előgyújtást most 11-17közt mozog.De nem jöttünk rá hogy miért mozog és miért nem fix.Most kicsit alábbhagyott a rángatás illetve nem olyan intenzív ezzel a nagyobb előgyújtással de gondolom ennek nem ilyennek kellene lennie hogy váltásonként várni vele 3-4másodpercet hogy szépen visszaessen a fordulat és akkor ráengedni a kuplungot.Én is tatásan vezetek de ez már túl tatás nekem is. Még az autószerelő cimborám sem tudott mit mondani de főleg arra pislogott nagyokat mikor a stroboszkóp villanásainál nem fix foknál volt hanem 7-13 közt összevissza.Srácok valami ötlet?

Üdv!

Öööö, hát érdekes helyzet :) Ezek a szerelők  ::)
Először is, a gyertyakábeleket nagyfeszültségen nem igazán lehet kimérni otthon, és ha van repedés/sérülés rajta, akkor bizony átüthet, és máris gáz.
Maximum az ellenállását tudja az ember kimérni.
A másik meg az, hogy előgyújtás állításnál a motor leállított helyzetében a diagnosztikai csatlakozóban egy alkalmas vezetékkel rövidre kell zárni az E1-TE1 pontokat. Ez kikapcsolja az ECU gyújtásállítását. Ezután kell beindítani a motort, és az első henger gyertyakábeléről vezérelve a stroboszkópot, annak a 10 foknál kell lenni, nem fog ugrálni. Ezután motor leállít, rövidzár kivesz, motor beindít, és a jelnek 5-15 fok között kell ugrálni (tehát pl. a 8-13 is jó). Tehát mindkettő értéket kell nézni: rövidzárnál is, és rövidzár nélkül is. Általában ha megvan a 10 fok, akkor a másik már jó lesz.
Nekem inkább 10-15 között ugrál, de az a 11-17 az tuti nem jó.
Szóval: hajrá Roli  ;)

Egyébként a rángatást meg más is okozhatja, de nagyon tudom támogatni az (alap)előgyújtás ellenőrzését  :yes:  :D

Amúgy szoktam sokszor papásan vezetni, hála Istennek nem rángat, pedig nem várok másodperceket. Gyertya milyen típusú, mekkora hézaggal?
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.20 20:51:39 írta vd1234 »

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #28684 Dátum: 2014.01.20 23:05:18 »
Üdv Uraim!
Pár napja sajnos,vagy hál'istennek beszámolták a pénznyelőt.Nem volt már lendületem a további javításokra,elfogyott hozzá az erő.Már a kereskedő felrakta a Hahu-ra erőteljesen elírt hirdetés formájában.
További sportsikereket nektek,és köszönöm mindenkinek a segítségét!!!
Maradt egy jobbos sárvédőívem.Ha kell valakinek mondjuk egy kék rövid multiért elviheti.Nem postázom csak személyesen vehető át!
Ja és golf 4 kombi 1.4 16 V-be ültem.Nem egy erőgép,mondjuk a szegénykeverékesem se volt az.Viszont fele annyi kilóméter van benne ugyanazokkal az extrákkal.
Na minden jót nektek,azért még olvasni fogom néha néha a topicot:)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28685 Dátum: 2014.01.20 23:27:12 »
Minden jót fityo!

Azért még most kiszállhatsz a németből és vehetsz japánt, akkor megbocsájtunk!


tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #28686 Dátum: 2014.01.21 00:08:16 »
Sziasztok! Miért csinálja azt az autóm hogy visszaváltok 3ból 2be és ha nem várom meg hogy teljesen visszaessen a fordulat kb 1000 hanem kb 1500nál van a fordulat és akkor engedem rá a kuplungot majd gázt adok akkor rángat 2-3 az autó mire kisímul.Ugyan ezt csinálja ha kettesbe megyek leveszem a gázról a lábam és ha közepesen adok neki gázt.Ha odapadlózom akkor nem csinálja.Gyújtáselosztó fedél új, gyergyakábelek kimérve,rendben az összes.Új gyertya van benne.Mondom akkor biztos az előgyújtás nincs jól beállítva.Elvittem autószerelő cimborámhoz hogy nézzünk már rá a stroboszkópos gyújtásvizsgálóval.Az meg nagyon érdekes dolgot mutatott azt mondta hogy ő még ilyet nem látott.7-13fok között ugrált a főtengely tárcsáján lévő csík.Adtunk neki egy kicsit nagyobb előgyújtást most 11-17közt mozog.De nem jöttünk rá hogy miért mozog és miért nem fix.Most kicsit alábbhagyott a rángatás illetve nem olyan intenzív ezzel a nagyobb előgyújtással de gondolom ennek nem ilyennek kellene lennie hogy váltásonként várni vele 3-4másodpercet hogy szépen visszaessen a fordulat és akkor ráengedni a kuplungot.Én is tatásan vezetek de ez már túl tatás nekem is. Még az autószerelő cimborám sem tudott mit mondani de főleg arra pislogott nagyokat mikor a stroboszkóp villanásainál nem fix foknál volt hanem 7-13 közt összevissza.Srácok valami ötlet?

Ez amúgy nekem is csinálja a kocsi... De nem foglalkoztam vele eddig.. :d Faterom csak annyit mondott rá, hogy öreg kocsi.... :D 
Meg kell mostmár nekem is nézni azt az előgyűjtást!  Valakinek debrecenbe bérelhető stroboszkóp esetleg? :D

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #28687 Dátum: 2014.01.21 06:32:28 »
Valszeg TPS szenzor elöregedése okozza ezt a jelenséget :hmmmm:
Az előző,és ez a Carinám is csinálja,valamint még sok másik. Ez legyen a legnagyobb baj :)
Igazából lehet javítani a gyújtás elemeinek cseréjével,de ez csak részben fog segíteni!
Today Tomorrow Toyota

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #28688 Dátum: 2014.01.21 11:26:50 »
Üdv Uraim!
Pár napja sajnos,vagy hál'istennek beszámolták a pénznyelőt.Nem volt már lendületem a további javításokra,elfogyott hozzá az erő.Már a kereskedő felrakta a Hahu-ra erőteljesen elírt hirdetés formájában.
További sportsikereket nektek,és köszönöm mindenkinek a segítségét!!!
Maradt egy jobbos sárvédőívem.Ha kell valakinek mondjuk egy kék rövid multiért elviheti.Nem postázom csak személyesen vehető át!
Ja és golf 4 kombi 1.4 16 V-be ültem.Nem egy erőgép,mondjuk a szegénykeverékesem se volt az.Viszont fele annyi kilóméter van benne ugyanazokkal az extrákkal.
Na minden jót nektek,azért még olvasni fogom néha néha a topicot:)



Részvétem :flowers:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28689 Dátum: 2014.01.21 12:54:48 »
Sziasztok! Miért csinálja azt az autóm hogy visszaváltok 3ból 2be és ha nem várom meg hogy teljesen visszaessen a fordulat kb 1000 hanem kb 1500nál van a fordulat és akkor engedem rá a kuplungot majd gázt adok akkor rángat 2-3 az autó mire kisímul.Ugyan ezt csinálja ha kettesbe megyek leveszem a gázról a lábam és ha közepesen adok neki gázt.Ha odapadlózom akkor nem csinálja.Gyújtáselosztó fedél új, gyergyakábelek kimérve,rendben az összes.Új gyertya van benne.Mondom akkor biztos az előgyújtás nincs jól beállítva.Elvittem autószerelő cimborámhoz hogy nézzünk már rá a stroboszkópos gyújtásvizsgálóval.Az meg nagyon érdekes dolgot mutatott azt mondta hogy ő még ilyet nem látott.7-13fok között ugrált a főtengely tárcsáján lévő csík.Adtunk neki egy kicsit nagyobb előgyújtást most 11-17közt mozog.De nem jöttünk rá hogy miért mozog és miért nem fix.Most kicsit alábbhagyott a rángatás illetve nem olyan intenzív ezzel a nagyobb előgyújtással de gondolom ennek nem ilyennek kellene lennie hogy váltásonként várni vele 3-4másodpercet hogy szépen visszaessen a fordulat és akkor ráengedni a kuplungot.Én is tatásan vezetek de ez már túl tatás nekem is. Még az autószerelő cimborám sem tudott mit mondani de főleg arra pislogott nagyokat mikor a stroboszkóp villanásainál nem fix foknál volt hanem 7-13 közt összevissza.Srácok valami ötlet?

üdv Roli!

netferry fórumtársnak anno ugyanez volt a gondja, amit egy találkozó alkalmával próbáltam is!
Aztán rá egy évre a kakucsi találkozón vizslattuk a gépeket és arra jutottunk, hogy alapjáraton hirtelen gázadásra becsörren a motor. Javasoltuk az alapelőgyújtás beállítását, gyújtásalkatrészek vizsgálatát neki!
Ezt követően netferry beállíttatta az alapelőgyújtást és megszünt a hiba!  ;)

/remélem jól emlékszem, de netferry kijavít  ::)/

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #28690 Dátum: 2014.01.21 14:37:41 »
Igen,jól emlékszel! Alapelogyujtas állítást követően megszűnt a becsörrenés és rángatás is elmúlt. Igaz utóbbi néha még előfordul, de csak ritkán, itt már kozrejatszhatnak egyéb tényezők is, gyújtás környéki alkatrészek szerintem még mind eredetiek.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Roli

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Carina
« Válasz #28691 Dátum: 2014.01.21 16:26:55 »
Sziasztok! Köszi srácok a válaszokat.A szerelő cimborám mentségére szóljon,mondta hogy ő nem ért a kocsik elektromos részéhez.Villanyszerelő szakmával én is csak találgatok :)  Azért is vagyok itt és kérem ki a régi szakik véleményét.A gyújtáskábeleket tényleg csak simán mérőműszerrel mértem ki meg megnéztem nem e repedt valahol a szigetelés de rendben találtam.Gyertya BKR6Eya 0,8as hézag amit ír a könyve.Japanparts gyújtáselosztófedél és rotor,mind új.Alapjáraton tompa bepuffanás hallatszik a kipufogóból de az alapjárat egyenletes.De lehet szelephézagot kellene már állítani mert hidegen kopog egy kicsit melegen viszont nagyon szép hangja van.A rángatásra visszatérve így nagyobb előgyújtással kevésbé csinálja.Most 11-17 közt se tapasztaltam hogy kopogna a motor de akkor majd visszaveszem 10-15.Még jó hogy beskáláztam a gyújtáselosztón.Gondolom ha összekötöm az OBD csatlakozóba a megfelelő lábakat akkor fix-en 12-13körül lehet.
Üdv:Roli

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28692 Dátum: 2014.01.21 19:50:49 »
Sziasztok! Köszi srácok a válaszokat.A szerelő cimborám mentségére szóljon,mondta hogy ő nem ért a kocsik elektromos részéhez.Villanyszerelő szakmával én is csak találgatok :)  Azért is vagyok itt és kérem ki a régi szakik véleményét.A gyújtáskábeleket tényleg csak simán mérőműszerrel mértem ki meg megnéztem nem e repedt valahol a szigetelés de rendben találtam.Gyertya BKR6Eya 0,8as hézag amit ír a könyve.Japanparts gyújtáselosztófedél és rotor,mind új.Alapjáraton tompa bepuffanás hallatszik a kipufogóból de az alapjárat egyenletes.De lehet szelephézagot kellene már állítani mert hidegen kopog egy kicsit melegen viszont nagyon szép hangja van.A rángatásra visszatérve így nagyobb előgyújtással kevésbé csinálja.Most 11-17 közt se tapasztaltam hogy kopogna a motor de akkor majd visszaveszem 10-15.Még jó hogy beskáláztam a gyújtáselosztón.Gondolom ha összekötöm az OBD csatlakozóba a megfelelő lábakat akkor fix-en 12-13körül lehet.
Üdv:Roli
Üdv!

Ha gyári alapelőgyújtás 10, akkor én nem hagynám 12-13-on. A nagy előgyújtás jobban terheli a motort dinamikusan és a hőterhelést tekintve is.
Esetleg átéghet a hengerfejtömítés is adott esetben.
A szelephézag állítás viszont szintén üdvös lenne! Utána lehetne nézni, mi kopog és rángat. A rendszerek akkor működnek jól, ha rendesen beállítják őket. Sok esetben ez külön specialistát igényel  :yes:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28693 Dátum: 2014.01.21 23:06:57 »

Kasu

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 680
  • Gas pedal fuck3r |Carina E fanatic
Re:Carina
« Válasz #28694 Dátum: 2014.01.22 12:45:39 »
Hívtam ma a biztosítót, ma utaltak 275.000-et azt mondták hogy nincs még lezárva lehetséges hogy kapunk még rá, de sok mindenre nem számítok.