Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2631860 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9180 Dátum: 2013.12.08 09:47:05 »
Üdv József
Még azt is meg kellene mindezek mellett nézni,hogy a jobbos féltengelyen rajta van -e,illetve jó helyen van a rezgéscsillapító gumi :hmmmm:
Féltengelyeket is megkéne lógatni  :yes:
Today Tomorrow Toyota

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9181 Dátum: 2013.12.08 12:16:24 »
Én is Szabolcsi vagyok(Nyíregyháza mellett),és javítok autókat,de inkább németet!És persze hogy a szerelők nem ismerik a Toyotákat,mert nincs tapasztalat,alig kell javitani.Nekem is volt 3 Corollám,Celicám,de a legtöbb gondom a Carinával volt.De ez nem az autó hibája.Az előbbi autóm vásárlásánál,több pénzem,és időm volt,és szép autókat tudtam venni.Amikor a Carinát vettem,nagyon szorított az idő,szűkös volt a tárca.Tudtam, láttam hogy birka gazdája volt,és még van rajta mit csinálni,de ezek 90%-a,az előző tulaj hanyagságára,igénytelenségére vezethető vissza.
Ja, és analfabéta.Nem tudom hogy állsz kedvezményekkel,de szakállnál15-20%,Bárdinál36%-om van.Ha tudok segíteni,akkor keress nyugodtan!

Szia!
Én Záhony mellett lakom. Hogy működik ez a kedvezményes dolog? Halványzöld vagyok még ebben.
Pont ez a helyzet nálam is, az rossz az autón, amit korábban eltöketlenkedtek.
Voltam a kállói úton a toyotás boltban, ott mondta a tulaj , hogy van Nyíregyházán valaki, aki carinákat bont. Nem ismered véletlenül? Kéne nekem pár apróság, amit nem lehet kapni újban.

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9182 Dátum: 2013.12.08 12:25:12 »
Üdvözöllek a fórumon analfabéta!

Erre figyelni kell, szopatott már meg engem is ilyen, akku feltöltve 1-2x elinditotta a kocsit, de random meg nem.  :wacko:
Teker de mégsem indul. Naná hogy mindenek után jött az ötlet, hogy mennyire is esik le a feszültség indítózás alatt?
 8 V körül lehetett talán, és olyankor nem is indult, mert kevés volt már a HALL jeladó jele. Másik akkuval azóta is megy!
Az volt a durva, hogy minden megkapta a jelet, mégsem ment.  :devil:

----


Üdv!

Nálam azért volt teljes a tanácstalanság, mert az akkut soha nem kellett még tölteni, érezhetően gyengébb volt a jónál, de stabilan működött egy pontig. Ráadásul amikor megvettem a kocsit volt benne egy teljesen hulla B.. silver, alig forgatta a főtengelyt, mégis beindult. Marad a tanulság, amivel egyszer nagyot szívsz, azt tuti nem felejted el! :cry:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9183 Dátum: 2013.12.08 12:35:58 »
Szia!
Én Záhony mellett lakom. Hogy működik ez a kedvezményes dolog? Halványzöld vagyok még ebben.
Pont ez a helyzet nálam is, az rossz az autón, amit korábban eltöketlenkedtek.
Voltam a kállói úton a toyotás boltban, ott mondta a tulaj , hogy van Nyíregyházán valaki, aki carinákat bont. Nem ismered véletlenül? Kéne nekem pár apróság, amit nem lehet kapni újban.
Érdemes az alkatrészes topicban is kérdezni.
Valóban vannak, amiket csak márkaszervizben lehet újan beszerezni, de vannak helyek, ahol utángyártottban is meglepően sok minden van hozzá.
Mi kellene?

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9184 Dátum: 2013.12.09 20:34:32 »
Sziasztok
Ismét itt a gond,videoval együtt:
Today Tomorrow Toyota

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9185 Dátum: 2013.12.09 22:00:47 »
Sziasztok
Ismét itt a gond,videoval együtt:

Megnéztem a videót és végigolvastam a hozzászólásaidat.
Azt látom, hogy gyújtáselosztó fedelet cseréltél, vagy talán komplett gyújtáselosztót, de azt nem írtad, hogy ellenőrizted-e az alapjárati előgyújtást? E1-T1 pontokat összekötve kellene legyen 10 fok az alapjárati előgyújtás, ha jól tudom.
Ha túl nagy lenne az előgyújtásod, akkor lehet, hogy kopogásos égés jön létre, a kopogásszenzorod ezt érzékeli és leveszi az előgyújtást nagyon, hogy azt elkerülje, dob egy hibakódot, emiatt lehet erőtlenedés, rángatás, olyan mintha égéskimaradás lenne stb.
Ha az előgyújtás mégis jó, akkor a gyújtótrafó hiba a következő tippem...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9186 Dátum: 2013.12.09 22:58:38 »
Sziasztok
Ismét itt a gond,videoval együtt:


üdv!
Leirnád a kedvünkért a jelen tényállást? Mit produkál?
52 a kopp szenzor vagy áramköre,  tehát a vezetékelése is lehet gond!
Amúgy nekem van egy szenzor ha esetleg kellene.

Mindenekelőtt alapelőgyújtás-ellenőrzés, ahogy FUBA is irja!  ;)

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9187 Dátum: 2013.12.10 15:17:45 »
Sziasztok
Az alapelőgyújtás pont 10 fokon van (bemérettem strobival) ez az első javítási lehetőségek között volt
Egész egyszerűen minden hőmérsékleten egy bizonyos kis mértékű fulladást érzek stabil gázon,ha elkezdem nyomni neki nem mindig,de néha világít a check! ilyenkor a fulladás erősödik.Ha nem világít akkor csak viszonylag kicsi a fulladás!
Viszont,csak akkor világít ha hátul is ülnek az autóban! :hmmmm:
Egyébként van még 1 tippem : benzinszűrö :hmmmm:,bár ez már csak képzelgés
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.10 15:19:21 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9188 Dátum: 2013.12.10 22:30:54 »
Benzinnyomás?

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9189 Dátum: 2013.12.10 23:18:07 »
Ha kopp szenzor hibát villog ki,akkor jó lenne a végére járni előbb annak.Az alábbi linken talán találsz valami ötletet.Nyisd meg a hozzászólásokban a linkeket is,érdekes írások vannak.Külön ajánlom figyelmedbe a kontakthibáról,szóló hozzászólást.Egy Mitsuval szívtam,nemrég.Teljesen hektikus volt a működése.Képes volt leállni,pl.az index,vagy a rádió bekapcsolásakor,de volt hogy hibátlanul ment.Akkusaru lecserélve,motor-váz testek megtisztítva,és azóta tökéletes!
http://elektrotanya.com/?q=hu/content/kopogas-erzekelo-jelado-autoalkatresz

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9190 Dátum: 2013.12.11 21:50:37 »
Sziasztok
Az alapelőgyújtás pont 10 fokon van (bemérettem strobival) ez az első javítási lehetőségek között volt
Egész egyszerűen minden hőmérsékleten egy bizonyos kis mértékű fulladást érzek stabil gázon,ha elkezdem nyomni neki nem mindig,de néha világít a check! ilyenkor a fulladás erősödik.Ha nem világít akkor csak viszonylag kicsi a fulladás!
Viszont,csak akkor világít ha hátul is ülnek az autóban! :hmmmm:
Egyébként van még 1 tippem : benzinszűrö :hmmmm:,bár ez már csak képzelgés
Üdv!
Az én Carinámra is a rángatás mellett fulladás és csípős kipuf.gáz volt jellemző. Gyújtókábel szett és gyújtás elosztó fedél megoldotta a problémát. Az alapelőgyújtást műszer hiányában csak fül után szoktam beállítani.
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.11 21:53:44 írta favágó »
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9191 Dátum: 2013.12.11 23:10:41 »
Azt még érdemes kipróbálnod, hogy járó motornál NAGY ÓVATOSSÁGGAL eljárva, egyesével lehúzkodod a gyertyakábeleket és megvizsgálod milyen a szigetelés a gyertyapipa teljes hosszán!
Egy segédvezetékkel rácsatlakozol a negativ (-) akkusarura és a vezeték másik végét egy szigetelt csavarhúzóra kötöd, így ezzel végigpásztázod a gyújtókábelt és ahol gyenge a szigetelés, át fog húzni a csavarhúzóra (testre).
Hihetetlen, de létezik, hogy a teljesen épnek tűnő gyertyapipa gumi szigetelésén gond nélkül átugrik a szikra, csak ugye ezt a helyén nem látni meg! Kegyetlenül be tud szivatni! A gyertyakábel azon részeit  is érdemes vizsgálni, amelyek közel futnak a szelepfedélhez/ fém alkatrészekhez.
Akár észrevétlenül is áthúz és máris ezeken a helyeken megy el a gyújtóenergia, nem a hengerben a gyertya szikraközén!
Szigetelőszalaggal, gumibelsővel próba erejéig sem sikerült szigetelni a kábelt, tehát semmi értelme próbálkozni! Ha áthúz -> csere!
Érdemes szürkületi, sötétebb időben vizsgálódni, jobban látszik a szikra!  ;)

FOKOZOTT ÓVATOSSÁGGAL KELL ELJÁRNI, MERT 15-20 kV (15-20 000 VOLT) AMI OTT KELETKEZIK, ÉLETVESZÉLYES! HA MEGCSIPI AZ EMBERT AZ KELLEMETLEN!

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9192 Dátum: 2013.12.13 15:19:35 »
Sziasztok,Üdv. kamikaze
Nos tegnap az általad adott tippet megeszközöltem,és jónak bizonyult mind a 4 kábel!
Csak ott húzott át a csavarhúzóra ahol kell is :hmmmm:
De,hogy biztos legyek,holnap kapok kölcsönbe offday-től egy tuti kábelszettet,aztán majd kiderül :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.13 15:54:03 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9193 Dátum: 2013.12.13 15:44:27 »
Üdv!

Kis kiigazítás:
Az áramütés halálosságát az átfolyó áram erőssége határozza meg, nem a feszültség.
Ha a feszültség határozná meg, akkor egy műszálas ruha fel/lehúzásától meg  lehetne halni, ugyanis ott is szikrázhat a létrejövő feszültség miatt ez-az  ;)
Meg tele lennének a gyertyapipák halálfejes ikonokkal   :1eye:

Fejből nem akarok hülyeséget írni, de olyan 100mA a halálos áramerősség (sok mindentől függ, de ez már odavág rendesen). Ilyen jellegű szikráknál legfeljebb egy-két nagyságrenddel kisebb áram folyhat (tehát a 100mA tizede-százada).

Ha  a kellő teljesítmény megvan az áram áthajtásához, akkor váltónál 42V, egyennél 120V az érintésvédelmi határérték.

Úgy van, ahogy írtad kamikaze, hogy kellemetlen tud lenni, ha megcsípi az embert.  Nagyon valószínűtlen, hogy pont a szíven menjen át (ott is  a szinuszcsomón) annak ernyedt állapotában...akkor tudna elméletileg gondot okozni.

Én volt, hogy Simsonnál ujjal néztem meg, hogy van-e szikra... soha nem volt baj hála Istennek  :otlet:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9194 Dátum: 2013.12.13 17:48:21 »
Nem tudom, kérdeztem e:
A műszerfalnál menet közben lehet hallani egy kattogó hangot. Ha gyorsabban megyek, gyorsabban kattog. Mi lehet ez?
Kapcsolgatja a benzinpumpát esetleg?  :eek: Elég érdekes megoldás lenne  :hmmmm:

Mekkora problémáim vannak  :D