Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6790901 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28005 Dátum: 2013.12.01 14:57:24 »
[...]Ezek után Te mit mondasz? Kihagytam valamit? Hacsak pvivien79 nem nézi meg most először az olajszintet és a gyertyákat  :hmmmm: De a 3. pont miatt elképzelhetetlennek tartom eddigi ismereteim alapján az injektorhibát. Meg Denso is, szóval  ;)
Üdv!
Valóban, igazad van: döntőnek az tűnik, hogy a vészüzemmód alatt rendbejön. Ezt erősítik a fentebb leírtak is. :hmmmm:
De csere előtt még egy dolgot megnéznék a vezetékein kívül. Tudtommal kell lennie egy pici lyuknak a szenzor nyakán, ahonnan a szonda a kinti levegő oxigénjét nyeri, ami alapján számol. Ezt is meg kellene nézni, nincs-e eltömődve. Nem kötözködöm, csak próbálnám kizárni a lehetőségeket.  ::)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28006 Dátum: 2013.12.01 15:04:58 »
Üdv!
Valóban, igazad van: döntőnek az tűnik, hogy a vészüzemmód alatt rendbejön. Ezt erősítik a fentebb leírtak is. :hmmmm:
De csere előtt még egy dolgot megnéznék a vezetékein kívül. Tudtommal kell lennie egy pici lyuknak a szenzor nyakán, ahonnan a szonda a kinti levegő oxigénjét nyeri, ami alapján számol. Ezt is meg kellene nézni, nincs-e eltömődve. Nem kötözködöm, csak próbálnám kizárni a lehetőségeket.  ::)

Persze, ez is lehet, érdemes megnézni. Csak meg kell keresni azt a nyílást valahogy, ahhoz valószínűleg ki kell venni. Visszatenni meg állítólag rézpasztával jó.

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #28007 Dátum: 2013.12.01 15:23:41 »
Mire kellene a paszta,van a szondákon rézgyűrű ami tömít :hmmmm:
Today Tomorrow Toyota

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28008 Dátum: 2013.12.01 15:39:56 »
Ki kell venni a szondát aztán kész!
Digit multiméter és kézi gázmelegitő már meg is adja a választ, hogy jó-e vagy sem!  :hug:

Amúgy a helyén is illene rámérni digit multival, de inkább oszcilloszkóppal! Szerintem ha itt megkapja a jelet (Diag csati) akkor jó lehet a vezetékelés)

Netferry anno linkelte, hogyan kell tesztelni!

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #28009 Dátum: 2013.12.01 16:04:10 »
Szia
Tehát ,ha jól értem a leírást, akkor:
1 melegítsem fel az autót
2 Te1-E1 pontokat kössem össze
3 tegyem rá a műszert a leírtak szerint
4 5V feszültségnél nagyobb nem lehet a mért érték
És mind eközben jár a motor :helpsmilie:
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28010 Dátum: 2013.12.01 16:21:06 »
Mire kellene a paszta,van a szondákon rézgyűrű ami tömít :hmmmm:
Azért, hogy legyen testelése biztosan (ennek van külön, meglenne nélküle), meg hogy ne rohadjon bele, és bírnia kell a meleget.

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #28011 Dátum: 2013.12.01 16:35:10 »
Akkor mindenképp pasztáznom kell,ha kiveszem :cry:
Egyenlőre megpróbálom a helyén kimérni,ahogy kamikaze írta :hmmmm:
Lényeg a lényeg a szonda nélkül jobban megy az autó,és nincs rángatás sem :ph34r:
Apropó: Alap - tag lettem :clap: :clap:,ilyen hamar?
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.01 16:40:54 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28012 Dátum: 2013.12.01 16:53:01 »
Akkor mindenképp pasztáznom kell,ha kiveszem :cry:
Egyenlőre megpróbálom a helyén kimérni,ahogy kamikaze írta :hmmmm:
Lényeg a lényeg a szonda nélkül jobban megy az autó,és nincs rángatás sem :ph34r:
Apropó: Alap - tag lettem :clap: :clap:,ilyen hamar?
A netferry-s link ír egy hideg ellenállást is, a fűtőbetét lehet gondolom. Az is érdemes lenne megmérni, csak hát 20 fokon adja meg...
A hozzászólások számától függ, hogy alaptag lettél  :yes:
Sokat írogatsz :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28013 Dátum: 2013.12.01 16:55:10 »
Szia
Tehát ,ha jól értem a leírást, akkor:
1 melegítsem fel az autót
2 Te1-E1 pontokat kössem össze
3 tegyem rá a műszert a leírtak szerint
4 5V feszültségnél nagyobb nem lehet a mért érték
És mind eközben jár a motor :helpsmilie:

Hát ennél bonyolultabb szerintem.
Először üzemmelegen pörgesd 2500-on, és közben kell nézni, hogy a műszeren a feszültség hányszor megy fel-le (VF1-E1 pontok között, ez egy fluktuálás, ezt kell megszámolni a leírás szerint). Akkor van gond, ha nyolcnál kevesebb. Zöldkártyás mérésnél mennyi volt a lambda?

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #28014 Dátum: 2013.12.01 17:06:36 »
Hú azt nem tudom,mert még az előző tulaj csináltatta :cry:
Igen sokat írok,mert már kissé flusztrált lettem,hogy még mindig nem jó a szeretett autókám :cry:
De azért sem adom fel :nono:,előbb-utóbb megszületik a végleges megoldás  :D :D :D
Még azt is megpróbálom,hogy visszrakom a másik szondát,bár már gőzöm nincs melyikvolt benne amikor vettem az autót :wacko: :wacko: :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.01 17:22:00 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28015 Dátum: 2013.12.01 18:36:18 »
Hú azt nem tudom,mert még az előző tulaj csináltatta :cry:
Igen sokat írok,mert már kissé flusztrált lettem,hogy még mindig nem jó a szeretett autókám :cry:
De azért sem adom fel :nono:,előbb-utóbb megszületik a végleges megoldás  :D :D :D
Még azt is megpróbálom,hogy visszrakom a másik szondát,bár már gőzöm nincs melyikvolt benne amikor vettem az autót :wacko: :wacko: :wacko:
Frusztrált-at akartál írni nem?  ;)
Nyugi, először mérj körbe mindent, aztán ha biztosan a szonda rossz szerinted is, akkor cseréld le.
ECU csere már volt, ha jól emlékszem.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28016 Dátum: 2013.12.01 18:47:42 »
Szia
Tehát ,ha jól értem a leírást, akkor:
1 melegítsem fel az autót
2 Te1-E1 pontokat kössem össze
3 tegyem rá a műszert a leírtak szerint
4 5V feszültségnél nagyobb nem lehet a mért érték
És mind eközben jár a motor :helpsmilie:

üdv!

A TE1 és E1 a hibakód villogáskor kötendő össze csak!
Az E1 (szerintem Earth akar lenni, azaz föld) és a VF1 (ez a lambda jelszála) között kell mérned ~100mV - 900mV értéket.
A jel ha 2500 rpm-en 10 mp alatt minimum 8x változik a leirás szerint, akkor okés a szonda!
8x alatt én azt érteném, hogy 8x ugrik a 100mV felől a 900mV felé!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28017 Dátum: 2013.12.01 18:59:14 »
A netferry-s leírás szeirnt:
"Connect terminals TE1 and E1 of the data link connector 1.
And maintain engine at 2,500 rpm"
Tehát össze kellene kötni ezek szerint  :hmmmm:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28018 Dátum: 2013.12.01 19:00:58 »
A netferry-s leírás szeirnt:
"Connect terminals TE1 and E1 of the data link connector 1.
And maintain engine at 2,500 rpm"
Tehát össze kellene kötni ezek szerint  :hmmmm:

Leirás azt mondja, de ki kell próbálni, szerintem nem kell!
Ha nem jön jel az E1 - VF1 között, összeköti, ilyen egyszerű!  ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28019 Dátum: 2013.12.01 19:09:25 »
Leirás azt mondja, de ki kell próbálni, szerintem nem kell!
Ha nem jön jel az E1 - VF1 között, összeköti, ilyen egyszerű!  ;)
Voltmérésben egy műszer szinte szakadás, tehát ártani nem fog, vagyis próbálkozni valószínűleg lehet.