Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6796011 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20145 Dátum: 2012.04.07 22:57:06 »
Viszont találtam egy érdekes leírást:
Oxigénszenzor tisztítása 
:?:
Hát igen, a klasszikus megoldás: ami dzsuva rákerül az alkatrészekre, az le is ázik róla :hug: Az etanol még jobban pucol a benzinnél. Ha kiveszed, és úgy pucolod meg a szenzort, amellett még a tisztítót is használhatod a kipuf rendszer többi elemére :yes:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #20146 Dátum: 2012.04.07 23:25:39 »
Teszteltem én is a lambda szondát a closed loop monitor módszerrel. Nem nyugtatott meg az eredmény. Elvileg min. 8-szor kellene fluktuálnia a VF1 pin-en mérhető bináris jelnek 10 sec alatt, ami nálam 6-ra jött ki. A test procedure-t követve pedig (te1-e1 rövidzár megszüntetés után) 0V-nál többet mértem a VF1-en (2.2V körül), ez pedig a flowchart szerint lambda szonda csere. Azt hiszem keríteni kell egy szkópot. Itt a teszt menete, ha valaki kedvet érez hozzá kíváncsi lennék az eredményére:

http://bgbonline.celicatech.com/93celica/fi/o2sensor.pdf



[a csatolmányt egy admin törölte]
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20147 Dátum: 2012.04.08 06:43:37 »
Hát igen.
Csak azt nem tudom, baj-e, hogy Celicának a 4A-FE motorjánál is más a lambdaszondája. Négyvezetékest semmilyen katalógusban nem találtam hozzá.
De ha lesz időm, megpróbálom ezt a mérést.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20148 Dátum: 2012.04.08 06:59:09 »
Hát igen, a klasszikus megoldás: ami dzsuva rákerül az alkatrészekre, az le is ázik róla :hug: Az etanol még jobban pucol a benzinnél. Ha kiveszed, és úgy pucolod meg a szenzort, amellett még a tisztítót is használhatod a kipuf rendszer többi elemére :yes:
Valami fáin zsír kellene a menetére visszatételkor. Metabond zsírom van, ami hőállóbb. Esetleg Fuchs, de nem tudom, mi kellene, meg lehet-e kapni kisebb kiszerelésben ilyesmit. Szilikonos tömítő állítólag kinyírja a szondákat - bár van tömítőalátéte, nem is értem, miért kenegetnék olyannal.
De ha befújom a szonda helyén azt a tisztítót, mire visszateszek mindent, meg beindítom a motort, nem fog az ott robbanni nekem esetleg? Ha csak akkorát is, hogy elrepesztgeti a kerámiát a katalizátorban  :?:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20149 Dátum: 2012.04.08 10:12:49 »
Valami fáin zsír kellene a menetére visszatételkor. Metabond zsírom van, ami hőállóbb. Esetleg Fuchs, de nem tudom, mi kellene, meg lehet-e kapni kisebb kiszerelésben ilyesmit. Szilikonos tömítő állítólag kinyírja a szondákat - bár van tömítőalátéte, nem is értem, miért kenegetnék olyannal.
De ha befújom a szonda helyén azt a tisztítót, mire visszateszek mindent, meg beindítom a motort, nem fog az ott robbanni nekem esetleg? Ha csak akkorát is, hogy elrepesztgeti a kerámiát a katalizátorban  :?:
Ezt találtam, kifejezetten lambdaszondákhoz ajánlva. A rézpasztát nem vállalnám az elektromos vezetőképessége miatt.
Nem arra gondoltam a rendszertisztító használatánál, hanem még kiszerelés előtt (vagy visszacsavarás után) előírásszerűen alkalmazva. Szerintem is veszélyes lenne közvetlenül befújni a katalizátort.  :no:
A würthös cuccot két adagban kell befújni járó motornál, közte fél órát hagyni, hogy hasson, oldjon. Nekem a második befújáskor indult meg a kénfolyó. Kár, hogy nem videóztam le (nem számítottam rá), mert sárga kipuffogót még nem láttam :D

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Carina
« Válasz #20150 Dátum: 2012.04.08 11:36:10 »
Beszerelés elött rézpasztát szoktunk kenni lambdaszonda menetére. Épp csak egy csipetnyit.
Semmi mást nem kell ott tisztítgatni.
Xanyi

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20151 Dátum: 2012.04.08 13:32:11 »
Én sem értem mi ez az új vonal, hogymindenki öbliteni, meg tisztogatni akar.
A lambdaszondáról egy tartós 3000 rpm-es vagy nagyobb fordulaton haladáskor leég a koksz.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20152 Dátum: 2012.04.08 15:51:02 »
Valami fáin zsír kellene a menetére visszatételkor. Metabond zsírom van, ami hőállóbb. Esetleg Fuchs, de nem tudom, mi kellene, meg lehet-e kapni kisebb kiszerelésben ilyesmit. Szilikonos tömítő állítólag kinyírja a szondákat - bár van tömítőalátéte, nem is értem, miért kenegetnék olyannal.
De ha befújom a szonda helyén azt a tisztítót, mire visszateszek mindent, meg beindítom a motort, nem fog az ott robbanni nekem esetleg? Ha csak akkorát is, hogy elrepesztgeti a kerámiát a katalizátorban  :?:
Én a vártnál sokkal könnyebben ki tudtam venni a szondát. Szépen kijött, egy erős tekerés az elején és annyi. Abszolút nem volt összegyógyulva, pedig sztem az enyém is még eredeti volt. A kipufogóba be van heggesztve egy olyan fém ami nem rozsdásodott el az idők során és nem gyógyult össze a menet. Nekem tovább tartott a csatlakozót szétszednem.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20153 Dátum: 2012.04.08 16:12:54 »
Én sem értem mi ez az új vonal, hogymindenki öbliteni, meg tisztogatni akar.
A lambdaszondáról egy tartós 3000 rpm-es vagy nagyobb fordulaton haladáskor leég a koksz.
Elfogadom, hogy egy jó állapotú gépnél ez is működhet. Hidd el, én is ezzel kezdtem. Bp. oda-vissza cirka 100 km 4.-ben - semmi. Aztán 25 km. 3.-ban 5000 fordulaton - semmi. Van olyan lerakódás, aminek ez már nem számít  :no: A jó ég tudja, hogy használták korábban, de a fojtószelep-szívócső állapotából azért lehetett következtetni. A garázsban még mindig ott éreztem Piedone vacsorájának emlékét...Aztán a pro-tec-beöntés után 5 km-rel elkezdett ömleni!!! a koszos víz a csövön. De a kén csak az uccsó kezelésre távozott. ;) Azóta nem tudom a kicsikére fogni... :lol:.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20154 Dátum: 2012.04.08 16:47:35 »
Nálad mi volt a probléma?
Hova öntötted a tisztitót?
A szondát kivéve lehet ellenőrizni és kiégetni is.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20155 Dátum: 2012.04.08 18:41:23 »
Nálad mi volt a probléma?
Hova öntötted a tisztitót?
A szondát kivéve lehet ellenőrizni és kiégetni is.
Problémák: magas alapjárat, lámpánál lefulladás, 2500-ig halott motor, kék füst, záptojásszagú, kormos kipufogó, egy tisztességes emelkedőn terhelten csak 2-esben mászott fel, hidegen kopogó motor...szóval az összes tünetet produkálta, ami egy elkoszolódott, kopott, olajzabáló (3000 km-en fél liter, de akkor is!), elhanyagolt motorra jellemző. (Hogy akkor miért vettem meg? Mert 10-et!!! megnézve ez egyben volt, de ez egy másik fejezet.) Többen lehurrogtak, hogy: mit vársz ettől? Mit? Azt, ahogy most működik... :winkiss: Tudtam, hogy egy Carina többre képes... :tt2:
A pucolás több fázisban zajlott. A szívórendszer rendbetétele (fojtószelep kiszerelve - az alapjárati szelep kis járatai is tele voltak a kartergázból lecsapódott trutyival) segített persze az alapjáratnak, de utána még mindig gyengus volt motor. Az évek alatt elfogyot olaj ugyanúgy eltömte a katalizátort (és vélhetőleg a lambdaszondát is) - ezt látatlanban tudtam...Következett a kipufogórendszer: még fél év volt a műszakiig, persze, hogy paráztam a zöldkártyától. A szonda kiszerelve pucolása még csak fél megoldás. A kihúzatás sikertelensége (füst/szag/gyengeség maradt: 80-120 19 s) után ment a tankba Pro-tec: vízműtelep beindul: hurrá, műxik a katalizátor  :clap: Biztonság kedvéért műszaki előtt még ment bele Cataclean is. Ez lett hátszél nélkül:
alapfordulat  672       CO 0,282       CH 193          Lambda 1,01
emelt            2725     CO  0,3          CH 201          Lambda 1,03

S emellett javuló fogyasztás (megvételkor 8,5; tavaly nyáron 6,7 - nagyobb kerekeken) és menetteljesítmény. De ekkor már dolgozott benne a Xado is. Hogy melyiknek mennyi ebben a szerepe, azt nem tudom. De az olajfogyasztás nem a pucolástól szűnt meg  ;)
Bár most is jól megy a gép, biztosan teszek még bele würthöt (ezt a szívócsőbe kell befújni), mert a bontott katalizátor/kipuf állapotáról nincs infóm, de azt tudom, hogy a spurival is (évek óta használom) kormos a csővég.

Elnézést kérek a hosszúra nyúlt elbeszélésért, de így talán világos, hogy milyen tapasztalatok alapján vélekedem. :flowers:
Egyet tudok: ez a motor elképesztően jó konstrukció, és én már nem félnék belevágni hasonló futásteljesítményű (Toyota!) vásárlásába  :yes:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20156 Dátum: 2012.04.08 18:53:00 »
Semmi gond, örülök hogy leirtad!  :D

Akkor te betegen vetted a kicsikét és meggyógyítottad! Becsülnivaló!  :yes:

Angol a gép amúgy?
Ahogy figyelgettem előfordulhat az, hogy szét lehet ketté venni a szívósort, arra a részre gondolok, ami legfelül van.?  :hmmmm: :?:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20157 Dátum: 2012.04.08 19:23:20 »
Köszi! Örülök, hogy megkérdezted! ezért vagyunk itt, megosztani a tapasztalatokat :yes:
Születésileg angol, de az "új" kipuf egy kicsit visszavitte a gyökereihez  :D
Igen, szét lehet szedni (lásd: Haynes), én is gondoltam rá, hogy az lenne az igazi tiszta munka, de ahhoz új tömítés is illik. Megelőzés céljából tettem be az olajleválasztót is, ami a multijet motorokban tudtommal általánosan használt.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20158 Dátum: 2012.04.08 19:35:39 »
Erről nem tud valaki képet linkelni.
Hajnes képeit ne firtassuk, én legalábbis nem találtam értékelhetőt.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20159 Dátum: 2012.04.08 19:44:25 »
Erről nem tud valaki képet linkelni.
Hajnes képeit ne firtassuk, én legalábbis nem találtam értékelhetőt.
Próbáltam kinagyítani a Haynes képeit:

[a csatolmányt egy admin törölte]