Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6767259 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26925 Dátum: 2013.08.03 20:06:20 »
Egy próba erejéig nem nagy dolog leszedni az ülésekről a hátsó kárpitot. Ahogy nézem csak egy csavar fogja fel a csévélő mechanikát. :hmmmm:
Lehet, hogy megpróbálom. Van valami trükk itt?

Más.
Cserélt valaki otthon fékfolyadékot a Carinában?
Lassan 3 éve nála van, és anno csak a tartályban cseréltem.
Szerelőnél érdemes esetleg? Ha igen, mennyiért csinálják kb. ?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26926 Dátum: 2013.08.03 20:18:04 »
Lehet, hogy megpróbálom. Van valami trükk itt?

Más.
Cserélt valaki otthon fékfolyadékot a Carinában?
Lassan 3 éve nála van, és anno csak a tartályban cseréltem.
Szerelőnél érdemes esetleg? Ha igen, mennyiért csinálják kb. ?
Semmi gond: előrehajtod a támlákat, és óvatosan, szélesen aláfeszítve lepattintod a kárpitot - bolhák tartják csak. Ezt visszahajtva meglátod az ülések forgócsapjait, és a csípőöv bekötését, valamint az ülések lemez háttámláját és az acélcsőből hegesztett keretét. Vsz. ide van rögzítve egy ráhegesztett konzolhoz a mechanika az Avékban. Ezt kell biztonságosan felrakni (hegeszteni) a Carina ülésvázára is.

Fék/kuplungfolyadék cseréje miatt felesleges szerelőhöz menni. Egyszerű a munka, de két emberes: Tk. maxi légtelenítés. Leveszed a tartály sapkáját, megnyitod a jobb hátsó légtelenítő csavart (fújd be előtte!), a ráhúzott illeszkedő csövön pedig kipumpáltatod a tartály jelentős tartalmát, majd rátöltesz (ne ürüljön ki!), és folytatod kb. 3X. Utána bal hátsó, jobb első, végül bal első, de itt már értelemszerűen kevesebb leeresztés is elég. Ha eléggé régi a folyadék, akkor a színéről úgyis látni fogod, hogy mikor jön már a friss. Úgy emlékszem, fél liter elég volt. 
Segédlet: FUBA leírása a kuplung-légtelenítésről

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26927 Dátum: 2013.08.03 20:37:16 »
Semmi gond: előrehajtod a támlákat, és óvatosan, szélesen aláfeszítve lepattintod a kárpitot - bolhák tartják csak. Ezt visszahajtva meglátod az ülések forgócsapjait, és a csípőöv bekötését, valamint az ülések lemez háttámláját és az acélcsőből hegesztett keretét. Vsz. ide van rögzítve egy ráhegesztett konzolhoz a mechanika az Avékban. Ezt kell biztonságosan felrakni (hegeszteni) a Carina ülésvázára is.

Fék/kuplungfolyadék cseréje miatt felesleges szerelőhöz menni. Egyszerű a munka, de két emberes: Tk. maxi légtelenítés. Leveszed a tartály sapkáját, megnyitod a jobb hátsó légtelenítő csavart (fújd be előtte!), a ráhúzott illeszkedő csövön pedig kipumpáltatod a tartály jelentős tartalmát, majd rátöltesz (ne ürüljön ki!), és folytatod kb. 3X. Utána bal hátsó, jobb első, végül bal első, de itt már értelemszerűen kevesebb leeresztés is elég. Ha eléggé régi a folyadék, akkor a színéről úgyis látni fogod, hogy mikor jön már a friss. Úgy emlékszem, fél liter elég volt. 
Segédlet: FUBA leírása a kuplung-légtelenítésről
Köszönöm, teljesen érthető  :clap:
Ha a váz elég erős, szerintem a hegesztés nem fog gondot okozni  ;)
Remélem, hogy elég ehhez levenni a sarukat az akkuról, bár szerintem biztonságosabb kivenni az ülést  :otlet:
Egy megfelelő öv és menetes anya kérdése lesz azt hiszem innen kezdve  :)

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re:Carina
« Válasz #26928 Dátum: 2013.08.03 20:54:58 »
Az övekhez (csere-beréjéhez) egy tapasztalati info: az övcsattok különböznek a japán és az angol Carinak (és Avensisek) esetén  :excl:
Angol: négyzet alakú kivágás a csattban; angol: téglalap alakú.
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26929 Dátum: 2013.08.03 21:28:22 »
Üdv! Az első észrevételedhez tudnék fűzni valamit. Itt egy amatőr honlap, ahol a feltüntetett adatokat kéretik kritikával kezelni (pl. 75 Kw=105LE, 85Kw=100LE????), de az érdekes az a 4A-FE és a 7A-FE motorkarakterisztikák közti különbség. Jól látszik, hogy az utóbbi 2500 után nyomatékgödörbe kerül - ezt figyelembe kell venni. Érdemben csak egy hasonló motorral összevetve derülne ki, hogy normális-e ez a nyomaték, de mint tudjuk, ez itthon kuriózum. Egy kompressziómérés azért sokat segíthetne.

Nálam a fékerő nem változik, csak a fékút: nagyobb terhelésnél hosszabb lesz.

A kerékcsapágy elfáradása ilyen esetben sanszos, érdemes megnézni.
Hát nekem ez a nyomatékgörbe nem mond semmit.Úgy képzeld el,hogy nagyon kicsi gyorsulást eredményez a padlógáz.Konkrétan a volt puntóm 55 lovas volt jobban húzott 5ben.
Kompressziómérést már csináltunk.Majd visszakeresem az értékeket,(fejből nem tudom)de nem volt gáz!
Mestinek is van egy szegénykeverékese majd megkérem,hogy vessük össze a két autó "tudását" csak jó lenne már arra is időt szakítani valahonnan.
Na hagyom ezt a kerékcsapágyas dolgot.Nem bontom meg mert még a végén kiderül,hogy véres a torka az egésznek.Inkább a boldog tudatlanság,külömben is nem szoktam ilyen "terhekkel "használni az autót:)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26930 Dátum: 2013.08.03 21:29:14 »
Köszönöm, teljesen érthető  :clap:
Ha a váz elég erős, szerintem a hegesztés nem fog gondot okozni  ;)
Remélem, hogy elég ehhez levenni a sarukat az akkuról, bár szerintem biztonságosabb kivenni az ülést  :otlet:
Egy megfelelő öv és menetes anya kérdése lesz azt hiszem innen kezdve  :)
Vedd ki őket!  ::) 2 vagy 3 12-es csavar az egész. Persze, hogy bírja a hegesztést: a sofőrülés deréktámaszának tartókonzolja is úgy van felhegesztve ugyanolyan vastagságú csővázra. :yes:
Az övekhez (csere-beréjéhez) egy tapasztalati info: az övcsattok különböznek a japán és az angol Carinak (és Avensisek) esetén  :excl:
Angol: négyzet alakú kivágás a csattban; angol: téglalap alakú.
Üdv, Balázs! Köszi az infót! Azt esetleg nem tudod megnézni, hogy okoz-e gondot a bekapcsolásnál? Nálam teljessen más márka esetén is stabilan bekattan. AZt nem tudom, a Kappának milyen?

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26931 Dátum: 2013.08.03 21:30:36 »
Az övekhez (csere-beréjéhez) egy tapasztalati info: az övcsattok különböznek a japán és az angol Carinak (és Avensisek) esetén  :excl:
Angol: négyzet alakú kivágás a csattban; angol: téglalap alakú.
Üdv!
Ferdehátú hátsó ajtajához nincs véletlenül szigetelő gumid?(jobbos)Mosás közben befolyt a víz :cry:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26932 Dátum: 2013.08.03 21:38:14 »
Úgy képzeld el,hogy nagyon kicsi gyorsulást eredményez a padlógáz.Konkrétan a volt puntóm 55 lovas volt jobban húzott 5ben.
...
:hmmmm: Ua., mint amilyen az enyém volt megvételkor: 5-ben erőtlen, 2500 alatt halott, kékes füst, kénes szag, kormos vég (az most is), a végén a sárga helikopter is feltűnt - mindez már a múlt  :wheelchair:  :hug:
Most már kiállnék az 1.1-es puntóddal  :cool2: :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26933 Dátum: 2013.08.03 21:41:30 »
Üdv!
Ferdehátú hátsó ajtajához nincs véletlenül szigetelő gumid?(jobbos)Mosás közben befolyt a víz :cry:
Az mástól is lehet! Nézd meg, hogy az ajtókárpit alatt is vizes-e, mert lehet, hogy hiányzik vagy sérült alatta a párazáró fólia. Velem ez volt.

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re:Carina
« Válasz #26934 Dátum: 2013.08.03 21:43:25 »
Övcsattok: a különböző típusú (évjáratú) Carina csattokat nem is lehet egyáltalán bedugni a nem megfelelő rözítő csattba (hogyan nevezik az, ami fogadja az övet a piros kioldó gombbal?)
Azért érdemes lenne megnézni, hogy miképpen rögzül a Lancia csatt? Az egy dolog, hogy összeillenek, de vajon meg tud-e tartani 3-4 kN erőt? Megfelelő-e szilárdság szempontjából a csatt és a fogadó kapcsolata?

Ferdehátú hátsó ajtajához nincs véletlenül szigetelő gumid?(jobbos)Mosás közben befolyt a víz :cry:
Természetesen van! :yes: De tényleg vizsgáld meg, hogy hol folyik be a víz!
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26935 Dátum: 2013.08.03 21:44:22 »
:hmmmm: Ua., mint amilyen az enyém volt megvételkor: 5-ben erőtlen, 2500 alatt halott, kékes füst, kénes szag, kormos vég (az most is), a végén a sárga helikopter is feltűnt - mindez már a múlt  :wheelchair:  :hug:
Most már kiállnék az 1.1-es puntóddal  :cool2: :D
Ne csigázz fel :Dés mi lett a megoldás?motorgenerál?A puntóval már a fater jár.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26936 Dátum: 2013.08.03 21:53:09 »
Azért érdemes lenne megnézni, hogy miképpen rögzül a Lancia csatt? Az egy dolog, hogy összeillenek, de vajon meg tud-e tartani 3-4 kN erőt? Megfelelő-e szilárdság szempontjából a csatt és a fogadó kapcsolata?
Háááát, a teljes vizsgálatot nem vállalom,  :surrender: max. a rángatást ami a 100 kilómtól telik. Holnap meglátjuk.
Övcsattok: a különböző típusú (évjáratú) Carina csattokat nem is lehet egyáltalán bedugni a nem megfelelő rözítő csattba (hogyan nevezik az, ami fogadja az övet a piros kioldó gombbal?)
Azt nem tudom, fricibácsi hogy oldotta meg, amikor az én üléseimet beszerelte a japán verdájába? :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26937 Dátum: 2013.08.03 21:56:10 »
Ne csigázz fel :Dés mi lett a megoldás?motorgenerál?A puntóval már a fater jár.
Sorrendben: würthös benzinadalék, Pro-tec, xadós kezelés, bödön, gyertyacsere, elosztócsere.
Középen a lényeg ::) Hangsúlyozom: Nekem bejött, ez még nem garancia :hug:

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re:Carina
« Válasz #26938 Dátum: 2013.08.03 21:58:51 »
Azt nem tudom, fricibácsi hogy oldotta meg, amikor az én üléseimet beszerelte a japán verdájába? :hmmmm:
Valószínűleg átcserélhette az övet fogadó csattokat.

Más:
A féktárcsákat párban szokták adni (és számlázni), nem?
Csak mert most akartam venni egy párat (Ate), és 2x árat számoltak (volna) a listán megadotthoz képest.
Vett mostanában valaki első tárcsákat? Mennyiért?
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26939 Dátum: 2013.08.03 22:16:03 »


Természetesen van! :yes: De tényleg vizsgáld meg, hogy hol folyik be a víz!
Az ablakkereten lévő vagy úgy is mondhatnám,hogy az ajtóketen lévő szigetelő guminak nincs meg a fele.Gondolom ott :D