Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6724814 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10271
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22620 Dátum: 2012.11.20 12:18:23 »
Pont ezt probálta elmagyarázni a szerelő is, hogy túl jó anyagból csinálták ezeket a kocsikat, hiszen esetemben még az elsőfékem is  még gyári, de ki akar majd egy akkor 24 éves autón ami semmit nem fog érni (természetesen anyagilak) pl. először  kipufogódobot cserélni vagy katalizátort akár... vagy egy horpadásért munkadíjjal anyaggal mondjuk 100eft-ot fizetni egy műhelyben.
a kérdésem is erre irányult, ti kifizetnétek majd pár év múlva egy javításért 100eft-ot egy 200eft értékű autón, pusztán mert csak úgy mehetne át a műszakin?
természetesen tisztában vagyok az autó megbízhatóságával és tartosságával, és azzal is hogy 100eft egy új autónál max 2 havi törlesztőrészlet és még ott van az  új autó tetemes értékvesztése is, nyílván ha így nézzük megéri a carinára költeni, mégha elsőre hülyeségnek is látszik, ha az autó piaci értékét nézzük.
Én azt gondolom, simán kifizetném a Carinára. Nem érdekel, mennyit ér a piacon, mert nem akarom eladni, ugyanis ilyen megbízható és olcsón javítható autó ma már nincs, szerintem legalábbis. Tehát újat véve is legalább annyi lenne a fenntartási/javítási költség, más kérdés, hogy annak az értékvesztése is nagyobb lenne. Használati értékben szerintem a Carina toronymagasan első. Ahogy lp Kolléga írta: "Carina - az utolsó autó".

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22621 Dátum: 2012.11.20 13:24:56 »
az autószerelönk, aki kijelentette hogy pár év múlva kidobhatom az autót...
Na. ilyen szerelőhöz NEM SZABAD vinni az autót.
Inkább olyanhoz, aki toyota párti és inkább vele aludna mint az asszonnyal.  :)
Prius 2 - a mosolygós autó.

Matyesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Carina
« Válasz #22622 Dátum: 2012.11.20 13:36:10 »
Az én szerelőm azt mondta a carinánkra (amit 3 éve szerel),hogy most már jó lenne eladni...
Ameddig baja volt ezt egyszer sem mondta... :hmmmm:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22623 Dátum: 2012.11.20 13:38:30 »
Pont ezt probálta elmagyarázni a szerelő is, hogy túl jó anyagból csinálták ezeket a kocsikat, hiszen esetemben még az elsőfékem is  még gyári, de ki akar majd egy akkor 24 éves autón ami semmit nem fog érni (természetesen anyagilak) pl. először  kipufogódobot cserélni vagy katalizátort akár... vagy egy horpadásért munkadíjjal anyaggal mondjuk 100eft-ot fizetni egy műhelyben.
a kérdésem is erre irányult, ti kifizetnétek majd pár év múlva egy javításért 100eft-ot egy 200eft értékű autón, pusztán mert csak úgy mehetne át a műszakin?
természetesen tisztában vagyok az autó megbízhatóságával és tartosságával, és azzal is hogy 100eft egy új autónál max 2 havi törlesztőrészlet és még ott van az  új autó tetemes értékvesztése is, nyílván ha így nézzük megéri a carinára költeni, mégha elsőre hülyeségnek is látszik, ha az autó piaci értékét nézzük.
Semmi nem kerül többe, mint az állandó autócserélgetés. És persze oda a megbízhatóság.
Ha csak anyagi oldalról nézzük, a legolcsóbb  állandóan karban tartott autót minél tovább használni, főleg egy ilyen carinát.
Ha érzelmi oldalról nézzük felmerülhet a kérdés, hogy megéri e egy javítás az autó akkori árát. De ha azt a pénzt beteszed egy másik autóba, lesz egy "jobb" autód. Persze csak fiatalabb, mert arra is kell költeni majd. És annak az értéke jobban fog amortizálódni. Így arra a három évre amíg az nálad van ráköltöd az átírást, az árkükönbözetet és az amortizációt. Aztán kezded elölről. Erről szól a fogyasztói társadalom.

Vegyél 3 évvel fiatalabb autót. Az minimum 500 000,- Árkülönbözet, amit el is vesztel, mert 3 év alatt az eltűnik. A fiatal autókhoz méregdrága minden. Ha törik sokba kerül visszaalakítani olyan szépre amilyenre elvárod a kora miatt. Ezt meg... Nézd meg FUBÁ-ét. :D De igaza van, mert nem szépségversenyre hordja hanem másmilyenre.
Na szóval mindenképpen több pénz cserélgetni.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22624 Dátum: 2012.11.20 13:46:33 »
Most számoltam össze, h az elmúlt 20 évben nekem meg az asszonynak 16 autónk volt.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #22625 Dátum: 2012.11.20 15:28:45 »

Mi erről a véleményetek? költsek rá és legyen egy szép youngtimer vagy már csak olajat szűrőt és mehet a bontóba 6 év múlva ?!

üdv!

Olajat? Szűrőt? Minek!?? 6 évet elmegy 1 olajjal is, max rátöltesz néha, ezért ne költs rá feleslegesen, úgyis bontó lesz! :no:

...
a kérdésem is erre irányult, ti kifizetnétek majd pár év múlva egy javításért 100eft-ot egy 200eft értékű autón, pusztán mert csak úgy mehetne át a műszakin?...

Ahhoz azért eléggé el kell hanyagolni, hogy csak úgy hipp-hopp 100E-res költség keletkezzen, akarom mondani annak lesz előzménye!


Az én szerelőm azt mondta a carinánkra (amit 3 éve szerel),hogy most már jó lenne eladni...
Ameddig baja volt ezt egyszer sem mondta... :hmmmm:

üdv!
Szerinted miért mondta ezt?
Ha rendben van tartva nem romlik el, ő meg nem lát belőled pénzt...  :lol:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10271
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22626 Dátum: 2012.11.20 20:03:55 »

shigaraki

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Carina
« Válasz #22627 Dátum: 2012.11.20 22:09:08 »
üdv!

Olajat? Szűrőt? Minek!?? 6 évet elmegy 1 olajjal is, max rátöltesz néha, ezért ne költs rá feleslegesen, úgyis bontó lesz! :no:

Ahhoz azért eléggé el kell hanyagolni, hogy csak úgy hipp-hopp 100E-res költség keletkezzen, akarom mondani annak lesz előzménye!


Akkor felsorolom, hogy miket kell kicserélni, javítani kb.5-6 év múlva és döntsd el hogy kifutja- e a 100-as!

4db lengécsillapító+ 2 készlet porvédő előre hátra a gátlokhoz+ egy-két szilent biztos vagy stabilizátorok+ futoműbeállítás+ munkadíj már tuti megvan a 100eft!!

Mivel még nem volt motorfelujítás sem az olajfogyasztás miatt, ami még nem vészes szerencsére, de pár év múlva tuti... ha jól láttam a forumon kb. 120eft körüli árakat mondtak+ a vezérlés csere is akkor lesz időszerű+ vízpumpa+ékszíjak+termosztát+ hűtőfolyadék, Ez kb. még 30-35eft.

A téli és a nyári gariturák is kb kibírnak 5-6évet, mert most újak... 15eft körül szoktam gumikat venni ezek kb. a középkategoria vagy akciósan a prémium is belefér.  Ez 120 eft körül lesz.

A kipufogó rendszer is eredeti még a kocsin úgy mint a gyújtás is, a gyertyák kivételével természetesen... Ezekre nem tudom milyen összeget írjak, mint ahogy arra sem hogy már most is trükközni kellett a vizsgán a CO méréssel hogy meglegyen, tehát vagy a lambdaszonda esetleg katalizátor, ez is passz hogy mennyi lenne

Az első fék is gyári, de az már tényleg filléres tétel mondjuk 15 eft akciósan+ munkadíj

Alvázvédőzés+ karosszéria esetleg, mondjuk kerékjárati ívek, küszöb stb...


hadd ne folytassam hogy esetleg mi sz@rhat be még egy olyan autón, amin majdnem minden még gyári.

shigaraki

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Carina
« Válasz #22628 Dátum: 2012.11.20 22:31:24 »
Most számoltam össze, h az elmúlt 20 évben nekem meg az asszonynak 16 autónk volt.

Teljesen igazad van az autócserélgetéssel, hogy anyagilag hülyeség, csak ezaz én esetemben most nem áll fenn, mert én 24év!!! használat után szeretnék  ESETLEG megválni az autótól, mivel újjonan vettük, tehát én elég gazdaságosan kihasználtam az autót, sőt ugye még gázos is!
Ha gyártanának még ilyen kocsikat kb 2 autót elég lenne az embernek vennie egész életében, feltéve ha nem töri totálkárosra.


netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #22629 Dátum: 2012.11.20 22:42:13 »
Másik opció akkor mi lenne? Új autót vennél? Vagy pár éves Avensist 2 millióért? Érdemes akkor ebből a szemszögből megközelíteni a dolgot. Van már esetleg potenciális jelölt, ha csere mellett döntenél?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #22630 Dátum: 2012.11.20 22:47:22 »
Akkor felsorolom, hogy miket kell kicserélni, javítani kb.5-6 év múlva és döntsd el hogy kifutja- e a 100-as!
4db lengécsillapító+ 2 készlet porvédő előre hátra a gátlokhoz+ egy-két szilent biztos vagy stabilizátorok+ futoműbeállítás+ munkadíj már tuti megvan a 100eft!!
Mivel még nem volt motorfelujítás sem az olajfogyasztás miatt, ami még nem vészes szerencsére, de pár év múlva tuti... ha jól láttam a forumon kb. 120eft körüli árakat mondtak+ a vezérlés csere is akkor lesz időszerű+ vízpumpa+ékszíjak+termosztát+ hűtőfolyadék, Ez kb. még 30-35eft.
A téli és a nyári gariturák is kb kibírnak 5-6évet, mert most újak... 15eft körül szoktam gumikat venni ezek kb. a középkategoria vagy akciósan a prémium is belefér.  Ez 120 eft körül lesz.
A kipufogó rendszer is eredeti még a kocsin úgy mint a gyújtás is, a gyertyák kivételével természetesen... Ezekre nem tudom milyen összeget írjak, mint ahogy arra sem hogy már most is trükközni kellett a vizsgán a CO méréssel hogy meglegyen, tehát vagy a lambdaszonda esetleg katalizátor, ez is passz hogy mennyi lenne
Az első fék is gyári, de az már tényleg filléres tétel mondjuk 15 eft akciósan+ munkadíj
hadd ne folytassam hogy esetleg mi sz@rhat be még egy olyan autón, amin majdnem minden még gyári.
Hány éves a Carinád? 5-6 éves? Nem? Akkor miért nem cseréltek még ki benne a gyári alkatrészeket? Mert nem kellett?  ;)
Miért gondolod, hogy kell majd 5-6 év múlva?  :D

Amiket leírtál, nem csak olyan autón kell cserélni 5-6 év alatt mint a tied, amin még ráadásul gyáriak a cuccok, hanem szinte minden más autón, sőt hamarabb mint 5-6 év, sőt akár ha most veszel új autót, akkor azon is stb.

A lengéscsillapítóim még gyáriak, egyszer újíttattam fel őket 100ekm-nél azóta mentem velük még 180ekm-ert és még mindig szuperek!
Kipufogó rendszerem is még gyári, kivéve a katalizátort, mert eltört benne a kerámia, szereztem egy komplett bontott kipufogórendszert fillérekért, abból tettem át, meg az első flexicsövet cseréltem vagy kétszer a 280eKm alatt. Döbbenet, mert összehasonlításként a vezetési stílusom miatt az Opel Astrában 150eKm alatt elfogyasztottam 2 középdobot és 4 hátsó kipufogó dobot 2 katalizátort és 4 lamdaszondát  :D
Vízpumpa szerintem még szintén gyári, termosztát szintén...Első szilentek gyáriak, hátsót már cseréltem.
Fékek nálam nagyon kopnak, de más autón még gyorsabban.

Összefoglalva, ha más autód lenne többszörösét költenéd rá, mint amit a Carinára az tuti.
Az autózás sajnos már lassan luxus, de a Carinával sokkal barátságosabb még mindig mint más autóval!  :clap:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #22631 Dátum: 2012.11.20 22:59:44 »
Teljesen igazad van az autócserélgetéssel, hogy anyagilag hülyeség, csak ezaz én esetemben most nem áll fenn, mert én 24év!!! használat után szeretnék  ESETLEG megválni az autótól, mivel újjonan vettük, tehát én elég gazdaságosan kihasználtam az autót, sőt ugye még gázos is!
Ha gyártanának még ilyen kocsikat kb 2 autót elég lenne az embernek vennie egész életében, feltéve ha nem töri totálkárosra.
Az enyémet gazdasági totálkárosra törték, de akkor sem fogok most már megválni tőle, ha nem törik menthetetlenül újra össze, akkor még 24 év után sem. Ezek szerint kb. egyidősek a Carináink és ráadásul ti is újkorától fogva használjátok.  :yes:  :clap:
Így van ahogy írod: "ha gyártanának még ilyen kocsikat", szerintem nem gyártanak...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #22632 Dátum: 2012.11.20 23:02:02 »
Gyártanak még persze: Lexus! és a belpiacos Toyoták.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #22633 Dátum: 2012.11.20 23:10:02 »
Gyártanak még persze: Lexus! és a belpiacos Toyoták.
Lexus, lehet de, szerintem az LS400 volt a csúcs. Azóta esik a megbízhatóság ott is szerintem, de nincs ebben tapasztalatom.
A másik dolog, hogy méregdrága a márkaszerviz, ha csak a garanciaidőn belül viszed a kötelező szervizekre, na abból az árból egy flotta Carinát szervizeltethetsz évtizedekig!  [rohog]
Belpiacos Toyoták meg sajnos jobb kormányosak  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #22634 Dátum: 2012.11.20 23:27:21 »
Szerintem meg megbízható autók továbbra is, hogyne lennének azok, főként mert prémium márka. Az IS400 csak a kezdet volt! :) Alkatrész árakat nem ismerem, de kíváncsi lennék rá. Itt jól össze van foglalva, kb. ez lehet az igazság:

http://nepitelet.hu/autok/lexus/is_1999/az_auto/
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -