Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6803906 alkalommal)

0 Felhasználó és 37 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #17520 Dátum: 2011.08.22 17:56:48 »
Ha lelkiekben felkészíted magad, akkor mindenképpen mind a 4 dugattyún kell cserélni az összes gyűrűt. Azt hiszem csak szettben lehet venni. Kb 40 rugó volt 2 éve, márkaszervízben. + gyári szimmeringek kb 16ezerért. Bár abból is van utángyártott, árban 1-2 ezer a különbség; sztem annyiért nem érdemes kockáztani.

Denso gyújtásom van. A gyűrűzés után márkaszervízben beállítattam -jó drágáért-, akkor azt mondták, hogy eléggé el lett téve. Sajnos azóta járt másnál is az autó, és el lett kicsit tekerve, de lekopott a jelölés. :( Kívncsi lennék, hogy hogyan lehet otthoni módszerekkel pontosan a gyújtást beállítani. Ha esetleg leírnád, azt megköszönném.
Ami biztos, hogy többet eszik az autó és nem is olyan dinamikus, mint korábban.

Megkerestem, amikor leírtam hogyan csináltam:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg391833#msg391833
Kis kiegészítés: az elosztóházat lefelé forgatva csökkented, felfelé mozgatva növeled, ha jól emlékszem. De ha óvatosan bármely irányba elkezded mozgatni, ha nő a fordulat, akkor növelted az előgyújtást. Eggyel lejjebb van a behelyezendő rövidzárról a kép.,
Sehol sem találtam még gyűrűgarnitúrát neten, hogy mennyi az ára...még keresem.
Szerelővel csináltattad a motorszerelést?
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.22 17:58:32 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #17521 Dátum: 2011.08.23 09:01:34 »
Dani!
Neked száraz a kipuf csővéged, vagy olajos is?
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #17522 Dátum: 2011.08.23 09:36:14 »
Nekem olajosnak tűnik eléggé, mert a cső külső részén is nedvesnek hat, de még nem tapiztam meg -  de 99,9%-ra kívülről is az  :cry:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Carina
« Válasz #17523 Dátum: 2011.08.23 11:00:23 »
Dani, elemi kérdés, de az a nedvezés a kipuff külsején nem a kondenzvíz?  :D Mert nekem is nedves a pufi vége mostanában, mert nagyon nem hajtom. Pont tegnap néztem, hogy a hidegindítás után pár perccel párás, nedves volt a kipuff és mikor ujjal kanyarintottam belőle egyértelművé vált, hogy nem olaj...

Kavarc kb jól írta a gyűrű szett árát, ugyan én a vvt-i Corimhoz kérdeztem, de a csabai Toyotánál is ekkora összeget mondtak.
Kis kiegészítés az esetleges felújításhoz:
Amikor érdeklődtem a Toyo szervizben ezután a motorgenerál után, a szerelő azt tanácsolta, hogy ha már szétbontja a motort, tanácsosabb inkább a dugattyúkat is cserélni (a többlet költség miatt, pedig inkább gyűjteni egy ideig még a pénzt), mint, hogy csak a gyűrűket és a tömítéseket cserélje az ember, mert a használat alatt, bármennyire is jónak néz ki a dugattyú, azon hajszál karmolások, kopások egész biztosan vannak, így, ha csak új gyűrűket teszel a régi dugattyúra, az a teljes olajfogyasztást nem fogja megoldani, csak lecsökkenti valameddig. Aztán, amikor az új gyűrű is elkezd kopni a régi dugattyún (és ez a folyamat viszonylag rövid időn belül bekövetkezik), akkor újra visszatér az olajfogyasztás és akkor majd lehet okolni a szerelőt, hogy milyen xar munkát végzett, kellemetlen szitu lesz mindegyik félnek. Ezt elkerülendő egy motorgenerálnál a tökéletes eredményt az adja, ha meg tudod fizetni az új dugattyúk árát is a gyűrűk és egyéb tömítésekkel együtt.

Gondolj bele, ez logikus érv is egyben, nem a lehúzás a célja, valóban így lesz teljes a motorod. Ez kb olyan dolog, mint, hogy én SOHA nem cseréltetnék csak kuplung tárcsát, bárki bármit is mond, mert a szettben dolgozó alkatrészek bizonyos mértékben összekopnak a használat során és, ha kicseréled vmelyik alkotóját egy újra, akkor az új alkatrész rövidebb ideig fog hibátlanul működni, hiszen az összekopott többi részegységhez nem fog tökéletesen passzolni.
A motorfelújítás is egy ilyen dolog, csak 7-8x áron kb, ami még inkább indokolja, hogy csak egységben cseréld az együtt mozgó dolgokat.

Visszatérve a szerelőre: Ahogy kavarc is mondta-tette, a gyűrűkből érdemes a gyárira áldozni, mert az utángyártott ki tudja milyen minőségű cucc, csak használva derül ki, és nem sokkal olcsóbb a gyárinál. Viszont a szerelőm is ajánlotta, hogy a márkaszerviz helyett (tragikusan drága a dugó: 40.000Ft körül mozog darabja!!!) cikkszám alapján az ebayről 40-50.000-ért 4db dugattyút kapsz full gyáriban! Így a komplett "mulatság" munkadíjjal együtt jóval 200.000Ft alatt megáll (~160-170.000Ft) és gyakorlatilag van egy 0km-es bejáratós motorod gyári alkatrészekkel...  ;)

Én 1000%, hogy ezt a megoldást fogom választani, ha elhatalmasodik a mostani még kezelhető olajfogyásom...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Carina
« Válasz #17524 Dátum: 2011.08.23 11:53:58 »
Viszont így felvetődhet pár kérdés:

1. Attól, hogy dugattyúkat is cseréltet a user a gyűrű még nem biztos, hogy tovább bírja.
2. Biztos van e olyan jó minőségű az új dugattyú mint amilyet a gyárban tettek bele (nem jobb e mégis meghagyni)

Sok mindent hall az ember ki így mondja ki úgy, de vajon mi a 100%-os mérnöki szakértelemmel, és több 10 éves motorfejlesztő tapasztalattal alkotott vélemény. Jó lenne egyszer Anisits Ferenc-et megkérdezni ez ügyben  :hmmmm:
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Carina
« Válasz #17525 Dátum: 2011.08.23 12:52:07 »
Viszont így felvetődhet pár kérdés:

1. Attól, hogy dugattyúkat is cseréltet a user a gyűrű még nem biztos, hogy tovább bírja.
2. Biztos van e olyan jó minőségű az új dugattyú mint amilyet a gyárban tettek bele (nem jobb e mégis meghagyni)

Sok mindent hall az ember ki így mondja ki úgy, de vajon mi a 100%-os mérnöki szakértelemmel, és több 10 éves motorfejlesztő tapasztalattal alkotott vélemény. Jó lenne egyszer Anisits Ferenc-et megkérdezni ez ügyben  :hmmmm:

A Ferit nem ismerem, de:
Azzal, hogy dugattyúkat IS és gyűrűket IS és tömítéseket IS cseréltet az ember, BIZTOS, hogy tovább bírja majd a kocsi, értelemszerűen feltételezem, hogy a szerelő minden egyéb lépést helyesen, szakszerűen tesz meg. Ha nem, úgy valóban b.szhatod, hogy minden alkatrészed új a motorban. Egy >300.000km-t futott motor felújításánál már - gondolom - alaposan átvizsgálják a henger falát is, ha kell, korrigálják, a hengerfejet síkba húzzák, stb... ha szükséges... Pl. nálam most 138.000km van a Corimban, ha megcsináltatnám, akkor VALÓSZÍNŰLEG nem kellene a fúrással, síkbahúzással foglalkozni, bár ki tudja...  :whistling:
A dugattyúból az ebayről is GYÁRIt lehet rendelni, ami egyenértékű a japó Toyota gyárban beletett darabbal. Létezik utángyártott is, de azt nem javasolta a szerelő, akivel beszéltem, mert lehet, hogy jó lesz, de lehet, hogy 50-100.000km után megint szét kell bontani miatta a motort. És a "spórolás" egyből durva ráfizetésbe csúszik át. A művelet borsos anyagi vonzata miatt magas a kockázat is!

A motor a kocsi szíve: Ha hozzá kell nyúlni (és megbízható autót szeretnénk belőle még évekig!), akkor nem szabad rajta az alkatrészekkel spórolni, mert a dolog visszaüthet még akkor is, ha kíméljük az autót és jó minőségű olajat töltünk bele. Erre mondtam, hogy inkább húznám el a felújítást időben egy fél évvel és gyűjtenék még lóvét a normális alkatrészekre...  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.23 12:53:43 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #17526 Dátum: 2011.08.23 13:04:22 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re: Carina
« Válasz #17527 Dátum: 2011.08.23 13:13:23 »
Megkerestem, amikor leírtam hogyan csináltam:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg391833#msg391833
Kis kiegészítés: az elosztóházat lefelé forgatva csökkented, felfelé mozgatva növeled, ha jól emlékszem. De ha óvatosan bármely irányba elkezded mozgatni, ha nő a fordulat, akkor növelted az előgyújtást. Eggyel lejjebb van a behelyezendő rövidzárról a kép.,
Sehol sem találtam még gyűrűgarnitúrát neten, hogy mennyi az ára...még keresem.
Szerelővel csináltattad a motorszerelést?

Köszi!
Nekem elsőre nem tűnik túl egyszerűnek ez a gyújtásállítás dolog.   :hmmmm:
Már csak azért sem, mert nincs stroboszkókom és és nem is nayon tudnék kitől kölcsönkérni. Anélkül pedig nem nagyon megy a dolog, ha jól értem.
Azért még elolvasom néhányszor, amit írtál; lehet, hogy megvilágosodom. :D

Neten nem is fogsz túl sok helyen gyűrűgarnitúrát találni. Ráadásul, mint írtam: ebből csak gyárit- az meg annyi, amennyi. Érdemes lenne rákérdezni több márkaszervízben is, mert van szórás az árakban.
Igen szerelővel csináltattam.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re: Carina
« Válasz #17528 Dátum: 2011.08.23 13:19:28 »
Dani, elemi kérdés, de az a nedvezés a kipuff külsején nem a kondenzvíz?  :D Mert nekem is nedves a pufi vége mostanában, mert nagyon nem hajtom. Pont tegnap néztem, hogy a hidegindítás után pár perccel párás, nedves volt a kipuff és mikor ujjal kanyarintottam belőle egyértelművé vált, hogy nem olaj...

Kavarc kb jól írta a gyűrű szett árát, ugyan én a vvt-i Corimhoz kérdeztem, de a csabai Toyotánál is ekkora összeget mondtak.
Kis kiegészítés az esetleges felújításhoz:
Amikor érdeklődtem a Toyo szervizben ezután a motorgenerál után, a szerelő azt tanácsolta, hogy ha már szétbontja a motort, tanácsosabb inkább a dugattyúkat is cserélni (a többlet költség miatt, pedig inkább gyűjteni egy ideig még a pénzt), mint, hogy csak a gyűrűket és a tömítéseket cserélje az ember, mert a használat alatt, bármennyire is jónak néz ki a dugattyú, azon hajszál karmolások, kopások egész biztosan vannak, így, ha csak új gyűrűket teszel a régi dugattyúra, az a teljes olajfogyasztást nem fogja megoldani, csak lecsökkenti valameddig. Aztán, amikor az új gyűrű is elkezd kopni a régi dugattyún (és ez a folyamat viszonylag rövid időn belül bekövetkezik), akkor újra visszatér az olajfogyasztás és akkor majd lehet okolni a szerelőt, hogy milyen xar munkát végzett, kellemetlen szitu lesz mindegyik félnek. Ezt elkerülendő egy motorgenerálnál a tökéletes eredményt az adja, ha meg tudod fizetni az új dugattyúk árát is a gyűrűk és egyéb tömítésekkel együtt.

Gondolj bele, ez logikus érv is egyben, nem a lehúzás a célja, valóban így lesz teljes a motorod. Ez kb olyan dolog, mint, hogy én SOHA nem cseréltetnék csak kuplung tárcsát, bárki bármit is mond, mert a szettben dolgozó alkatrészek bizonyos mértékben összekopnak a használat során és, ha kicseréled vmelyik alkotóját egy újra, akkor az új alkatrész rövidebb ideig fog hibátlanul működni, hiszen az összekopott többi részegységhez nem fog tökéletesen passzolni.
A motorfelújítás is egy ilyen dolog, csak 7-8x áron kb, ami még inkább indokolja, hogy csak egységben cseréld az együtt mozgó dolgokat.

Visszatérve a szerelőre: Ahogy kavarc is mondta-tette, a gyűrűkből érdemes a gyárira áldozni, mert az utángyártott ki tudja milyen minőségű cucc, csak használva derül ki, és nem sokkal olcsóbb a gyárinál. Viszont a szerelőm is ajánlotta, hogy a márkaszerviz helyett (tragikusan drága a dugó: 40.000Ft körül mozog darabja!!!) cikkszám alapján az ebayről 40-50.000-ért 4db dugattyút kapsz full gyáriban! Így a komplett "mulatság" munkadíjjal együtt jóval 200.000Ft alatt megáll (~160-170.000Ft) és gyakorlatilag van egy 0km-es bejáratós motorod gyári alkatrészekkel...  ;)

Én 1000%, hogy ezt a megoldást fogom választani, ha elhatalmasodik a mostani még kezelhető olajfogyásom...  ;)

Szia!

Nem teljesen osztom a véleményed...
Ha feltételezzük, hogy az autó nem lett széthajtva és időben megkapta a szükséges karbantartást, akkor egyáltalán nem szükséges a dugattyúkat is cserélni. Pl. a 94-es szériánál "típushiba" volt az átlagosnál puhább gyűrű.
És a gyűrű és szelepszárszimmering-csere után teljesen megszűnt az olajfogyasztás még úgy is, hogy közben fullsynt olajra váltottam.
Persze még így is súlyos pénzekbe kerül ez a történet...
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Carina
« Válasz #17529 Dátum: 2011.08.23 13:24:12 »
bepi81: Figyelmedbe ajánlom
:hug: Uh, hát Ő én is meghallgatnám...  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Carina
« Válasz #17530 Dátum: 2011.08.23 13:30:16 »
kavarc: Nem kell kapcsiból készpénznek venni, amit írtam, de a kockázat mindig nagyobb az idő előtti meghibásodásra, ha csak részegységet cserélsz ki egy szerkezetben, mint, hogy az együtt mozgó dolgokat együtt. Nem törvényszerű, hogy meg fog hibásodni, de egy 100-150.000-es tételnél igen komoly kockázatot jelent számomra ahhoz, ne részegységcserét hajtsak végre. Ez én vagyok, én így gondolom, és ennek megfelelően is teszek.  :yes:
A kuplung is pont ilyen dolog, de egy csak félig jó példaként említhetem a féktárcsa/betét cseréjét is. Én most ez előtt állok éppen és pl. tárcsábó és betétből is Ferodo-t fogok venni, mert én abban hiszek, hogy két azonos márkájú egység fog teljesen jól együtt dolgozni, Ferodo tárcsához nem vennék pl. Textar betétet és fordítva... No, de ilyen "hülyeségei" sztem mindenkinek vannak, EZ az enyém.  :D :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Carina
« Válasz #17531 Dátum: 2011.08.23 13:48:19 »
A kuplung is pont ilyen dolog, de egy csak félig jó példaként említhetem a féktárcsa/betét cseréjét is. Én most ez előtt állok éppen és pl. tárcsábó és betétből is Ferodo-t fogok venni, mert én abban hiszek, hogy két azonos márkájú egység fog teljesen jól együtt dolgozni, Ferodo tárcsához nem vennék pl. Textar betétet és fordítva... No, de ilyen "hülyeségei" sztem mindenkinek vannak, EZ az enyém.  :D :hug:

Ez csak pszichés dolog, így képzeled el, az, hogy a valóság mi lesz majd látod, de lehetnek meglepetések :) Egyik kollégámnak nemrégiben vett új Brembo féktárcsája eltört!!! ennyi, nem feltétlen az a jó ami 2-szer annyiba kerül.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Carina
« Válasz #17532 Dátum: 2011.08.23 13:55:16 »
...nem feltétlen az a jó ami 2-szer annyiba kerül.
Ebben igazad van, de a csalódás kockázata egy drágább darab esetén kisebb... ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #17533 Dátum: 2011.08.23 14:46:45 »
A kuplung is pont ilyen dolog, de egy csak félig jó példaként említhetem a féktárcsa/betét cseréjét is. Én most ez előtt állok éppen és pl. tárcsábó és betétből is Ferodo-t fogok venni, mert én abban hiszek, hogy két azonos márkájú egység fog teljesen jól együtt dolgozni, Ferodo tárcsához nem vennék pl. Textar betétet és fordítva... No, de ilyen "hülyeségei" sztem mindenkinek vannak, EZ az enyém.  :D :hug:

Ez csak pszichés dolog, így képzeled el, az, hogy a valóság mi lesz majd látod, de lehetnek meglepetések :) Egyik kollégámnak nemrégiben vett új Brembo féktárcsája eltört!!! ennyi, nem feltétlen az a jó ami 2-szer annyiba kerül.

Az a röhej, hogy a Brembo nem is drága....

Vegyetek ATE tárcsát ATE betéttel. Én most ezt tettem, hátul már ezek üzemelnek két napja.  :yes: :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #17534 Dátum: 2011.08.23 16:05:12 »
Dani, elemi kérdés, de az a nedvezés a kipuff külsején nem a kondenzvíz?  :D Mert nekem is nedves a pufi vége mostanában, mert nagyon nem hajtom. Pont tegnap néztem, hogy a hidegindítás után pár perccel párás, nedves volt a kipuff és mikor ujjal kanyarintottam belőle egyértelművé vált, hogy nem olaj...

Kavarc kb jól írta a gyűrű szett árát, ugyan én a vvt-i Corimhoz kérdeztem, de a csabai Toyotánál is ekkora összeget mondtak.
Kis kiegészítés az esetleges felújításhoz:
Amikor érdeklődtem a Toyo szervizben ezután a motorgenerál után, a szerelő azt tanácsolta, hogy ha már szétbontja a motort, tanácsosabb inkább a dugattyúkat is cserélni (a többlet költség miatt, pedig inkább gyűjteni egy ideig még a pénzt), mint, hogy csak a gyűrűket és a tömítéseket cserélje az ember, mert a használat alatt, bármennyire is jónak néz ki a dugattyú, azon hajszál karmolások, kopások egész biztosan vannak, így, ha csak új gyűrűket teszel a régi dugattyúra, az a teljes olajfogyasztást nem fogja megoldani, csak lecsökkenti valameddig. Aztán, amikor az új gyűrű is elkezd kopni a régi dugattyún (és ez a folyamat viszonylag rövid időn belül bekövetkezik), akkor újra visszatér az olajfogyasztás és akkor majd lehet okolni a szerelőt, hogy milyen xar munkát végzett, kellemetlen szitu lesz mindegyik félnek. Ezt elkerülendő egy motorgenerálnál a tökéletes eredményt az adja, ha meg tudod fizetni az új dugattyúk árát is a gyűrűk és egyéb tömítésekkel együtt.

Gondolj bele, ez logikus érv is egyben, nem a lehúzás a célja, valóban így lesz teljes a motorod. Ez kb olyan dolog, mint, hogy én SOHA nem cseréltetnék csak kuplung tárcsát, bárki bármit is mond, mert a szettben dolgozó alkatrészek bizonyos mértékben összekopnak a használat során és, ha kicseréled vmelyik alkotóját egy újra, akkor az új alkatrész rövidebb ideig fog hibátlanul működni, hiszen az összekopott többi részegységhez nem fog tökéletesen passzolni.
A motorfelújítás is egy ilyen dolog, csak 7-8x áron kb, ami még inkább indokolja, hogy csak egységben cseréld az együtt mozgó dolgokat.

Visszatérve a szerelőre: Ahogy kavarc is mondta-tette, a gyűrűkből érdemes a gyárira áldozni, mert az utángyártott ki tudja milyen minőségű cucc, csak használva derül ki, és nem sokkal olcsóbb a gyárinál. Viszont a szerelőm is ajánlotta, hogy a márkaszerviz helyett (tragikusan drága a dugó: 40.000Ft körül mozog darabja!!!) cikkszám alapján az ebayről 40-50.000-ért 4db dugattyút kapsz full gyáriban! Így a komplett "mulatság" munkadíjjal együtt jóval 200.000Ft alatt megáll (~160-170.000Ft) és gyakorlatilag van egy 0km-es bejáratós motorod gyári alkatrészekkel...  ;)

Én 1000%, hogy ezt a megoldást fogom választani, ha elhatalmasodik a mostani még kezelhető olajfogyásom...  ;)


üdv!
Feltétel nélkül nem javasolnék cserét, ennyi erővel a blokkot is cserélhetnéd, mert a hengerfal a gyári dugókhoz kopott!  :whistling:
Ha ilyen bontás van mindent meg kell mérni, mikrométerrel, századra, és ha a mérések indokolják, akkor jöhet a csere!
Carinába dugócsere....., háát...., :no: :no: én már játszottam ilyen történetet saját (más) tipussal, annyit mondhatok mindenkinek NEM ÉRI MEG!
22E volt a dugó darabja, (gyűrűkkel) az 88E, CSAK a dugó, a történet vége 150E-re jött ki, kedvezményekkel !!!!

Namost ennyiből egy olyan tip-top bontott motort kaptam volna minden sallanggal, hogy ne kelljen elmesélni
Azt meg csak átemelem és indulhat. Sajnos későn jöttem rá, ezért akarok, másokon segiteni efféle tanáccsal  :excl:  :otlet:

Korrekt (!) bontóból, ahol van beépítési garancia, kell komplett motort venni, és sokszorosan olcsóbban jössz ki, mint dugócserével.

Ha valakit érdekel minőségi utángyártott dugó, csapágy a motorba, tudok címet, ahol korrektek! PM-ben!