Dani, elemi kérdés, de az a nedvezés a kipuff külsején nem a kondenzvíz?
Mert nekem is nedves a pufi vége mostanában, mert nagyon nem hajtom. Pont tegnap néztem, hogy a hidegindítás után pár perccel párás, nedves volt a kipuff és mikor ujjal kanyarintottam belőle egyértelművé vált, hogy nem olaj...
Kavarc kb jól írta a gyűrű szett árát, ugyan én a vvt-i Corimhoz kérdeztem, de a csabai Toyotánál is ekkora összeget mondtak.
Kis kiegészítés az esetleges felújításhoz:
Amikor érdeklődtem a Toyo szervizben ezután a motorgenerál után, a szerelő azt tanácsolta, hogy ha már szétbontja a motort, tanácsosabb inkább a dugattyúkat is cserélni (a többlet költség miatt, pedig inkább gyűjteni egy ideig még a pénzt), mint, hogy csak a gyűrűket és a tömítéseket cserélje az ember, mert a használat alatt, bármennyire is jónak néz ki a dugattyú, azon hajszál karmolások, kopások egész biztosan vannak, így, ha csak új gyűrűket teszel a régi dugattyúra, az a teljes olajfogyasztást nem fogja megoldani, csak lecsökkenti valameddig. Aztán, amikor az új gyűrű is elkezd kopni a régi dugattyún (és ez a folyamat viszonylag rövid időn belül bekövetkezik), akkor újra visszatér az olajfogyasztás és akkor majd lehet okolni a szerelőt, hogy milyen xar munkát végzett, kellemetlen szitu lesz mindegyik félnek. Ezt elkerülendő egy motorgenerálnál a tökéletes eredményt az adja, ha meg tudod fizetni az új dugattyúk árát is a gyűrűk és egyéb tömítésekkel együtt.
Gondolj bele, ez logikus érv is egyben, nem a lehúzás a célja, valóban így lesz teljes a motorod. Ez kb olyan dolog, mint, hogy én SOHA nem cseréltetnék csak kuplung tárcsát, bárki bármit is mond, mert a szettben dolgozó alkatrészek bizonyos mértékben összekopnak a használat során és, ha kicseréled vmelyik alkotóját egy újra, akkor az új alkatrész rövidebb ideig fog hibátlanul működni, hiszen az összekopott többi részegységhez nem fog tökéletesen passzolni.
A motorfelújítás is egy ilyen dolog, csak 7-8x áron kb, ami még inkább indokolja, hogy csak egységben cseréld az együtt mozgó dolgokat.
Visszatérve a szerelőre: Ahogy kavarc is mondta-tette, a gyűrűkből érdemes a gyárira áldozni, mert az utángyártott ki tudja milyen minőségű cucc, csak használva derül ki, és nem sokkal olcsóbb a gyárinál. Viszont a szerelőm is ajánlotta, hogy a márkaszerviz helyett (tragikusan drága a dugó: 40.000Ft körül mozog darabja!!!) cikkszám alapján az ebayről 40-50.000-ért 4db dugattyút kapsz full gyáriban! Így a komplett "mulatság" munkadíjjal együtt jóval 200.000Ft alatt megáll (~160-170.000Ft) és gyakorlatilag van egy 0km-es bejáratós motorod gyári alkatrészekkel...
Én 1000%, hogy ezt a megoldást fogom választani, ha elhatalmasodik a mostani még kezelhető olajfogyásom...