lp:
Üdv!
Azt leírom, hogyan csináltam, nekem 94-es, szvsz 96-os kiadásnál is ez van. A megadott adatok tehát most hagyományos 4A-FE motorhoz passzolnak (1600 cm3). Ha más motorhoz kell adat, csak szólj!
A gyújtáselosztó házát össze kell jelölni a blokkal, hogy tudd, hol volt eredetileg.
Motort bemelegítettem. Leállított motornál rövidre zártam a motortérben levő diagnosztikai csatlakozó E1 és TE1 pontjait (nekem ez lejjebb vitte akkor a fordulatot, mikor beindítottam). Stroboszkópot rátettem az akkura és az első henger gyújtókábelére (ez a vezérlés oldalán van, tehát szemben állva a motorral a bal szélső henger)), közvetlenül a gyertyapipánál ahol bemegy a kábel (minél messzebb a többi gyújtókábeltől). Motort beindítottam, stroboszkóppal rávilágítottam a főtengelyen levő ékszíjtárcsára. Fölötte közvetlenül ott egy skála, a tárcsán nekem van egy bemarás a kerületén, ami pont a skála mellett megy el, először nagyon kellett sasolni, mert nem tudtam, mi a jel, azt hittem jobban észre lehet venni. Gyári stroboszkóp volt, a fáziseltolást nullára tettem. A jel nekem 5 és 10 fok között volt, kb. 8 foknál. A gyári előírás E1 és TE1 rövidrezárt állapotában 10 fok. Ha nálad 10 fok, akkor nem kell állítani. Nekem kellett. Motort leállítottam. A gyújtáselosztó házat két csavar rögzíti, ezeket meglazítottam, a rotor forgási irányával azonosan elforgatva a házat csökkented, ellentétes irányba forgatva növeled az előgyújtás értékét. A forgásirányt nem jegyeztem meg, de a gyújtási sorrendből és a kábelek helyéből akkor kilogikáztam. Szóval növeltem, külső csavart kissé meghúztam. Motort indítottam, stroboszkóppal újra nézem a jelet. Persze nem volt jó, de óvatosan járó motornál is lehet állítani, a végén meglett a 10 fok. Motort leállítottam, házat óvatosan visszahúztam, E1 és TE1 közül a rövidzárat kivettem. Motort beindítottam, újra stroboszkóppal vizsgáltam, most 5 és 15 fok között kell legyen a jel. Nálam 10 és 15 fok között volt, változóan itt-ott. Amikor a rövidzár bennt volt, akkor mindig ugyanott volt. De a határon kívül nem volt, így befejeztem, hála Istennek. Azóta nem jártam vele sehol, de álló helyzetben harapósabb lett a gép
Arra vigyázz, hogy járó motornál nehogy ruhát, hajat, akármit elkapjon egy szíj, vagy megégesd magad. Szóval óvatosan!