Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6966273 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re: Carina
« Válasz #15990 Dátum: 2011.02.25 13:46:52 »
Elmentem megkérdezni a toyota szalonba, hogy mennyibe kerül egy ajtó géder bal első. 30000,- Ft . Gyorsan lemondtam róla.
Nekem el van lapulva, de gondolom másnak is, és ott van egy kis szélzaj. Engem nagyon zavart, most már nem fog.
Az adok-veszek topikban szerintem találsz ZéBalázs készletében ilyen gumit, és biztosan olcsóbban adja.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #15991 Dátum: 2011.02.25 16:32:40 »
Beszéltem már Balázzsal. De az a gond, hogy mindegyik 10-en éves autó gumija el van deformálódva.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22267
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #15992 Dátum: 2011.02.25 19:00:44 »
ajtókéder egyébként.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Carina
« Válasz #15993 Dátum: 2011.02.25 19:24:08 »
De a kédergumi csak annyira lapul be amennyire az ajtó benyomja. Magától nem lapul le jobban. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy valószínüleg nem a kédergumi hibája a szélzaj (vagy nem csak azé), hanem egy karosszériással állítatni kellene az ajtón!
Xanyi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22267
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #15994 Dátum: 2011.02.25 19:36:58 »
Úgyvan!  Ezt igazolom én is. A Dai ajtaját, amikor visszatettük a helyére a kasztnizást követően Szkaresszal eltűnt a szélzaj. Mostanában megint előjött, így aztán megint igazítás lesz.  :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #15995 Dátum: 2011.02.25 20:25:27 »
De a kédergumi csak annyira lapul be amennyire az ajtó benyomja. Magától nem lapul le jobban. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy valószínüleg nem a kédergumi hibája a szélzaj (vagy nem csak azé), hanem egy karosszériással állítatni kellene az ajtón!
Így, így. Nem a kédergumi okozza ezt a fajta szélzajt, hacsak nem hiányos/szakadt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10329
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #15996 Dátum: 2011.02.25 21:20:41 »
Lehet én is megnézem majd a Maruti ajtóját, Toyota ajtó eddig ok, hála Istennek  :)

Carina E 1.6

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Carina
« Válasz #15997 Dátum: 2011.02.25 21:46:11 »
Hali !
Kinek mi a véleménye, tapasztalata a könnyűfém felnikkel kapcsolatban? Nem tudom mit szólna a paripám ('97-es carina e) egy 16"-os felnihez! :hug: :surrender:
Carina e 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #15998 Dátum: 2011.02.25 22:17:06 »
Nem tudom mit szólna a paripám ('97-es carina e) egy 16"-os felnihez! :hug: :surrender:
Határeset; vállalható, ha megfelelő paraméterekkel rendelkező felnit és gumiméretet választasz. A gyári méret ugye 185/65x14; 16-osban az ennek átmérőben leginkább megfelelő, ésszerű választás szvsz a 195/50x16. Esetleg 205/45x16, de ez már elég erős kompromisszumokkal járna. A szélesebb, peresebb gumitól egyrészt jobb kanyarodási és fékezési jellemzőket, másrészt viszont romló menetteljesítményeket, fogyasztást és menetkényelmet várhatsz; én a 195/50x16-osnál "durvábbat" biztosan nem tennék fel, ebből a megfontolásból.

Egy ilyen gumi ára valahol 25-30 ezer körül mozog!

Ehhez jön még a felni, aminél arra kell figyelni, hogy 5x100-as lyukosztású legyen 54-es középpel, és az ET-je olyan legyen, hogy a gyári, asszem ET 39-es felnihez képest lehetőleg ne érhessen bele semmibe.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re: Carina
« Válasz #15999 Dátum: 2011.02.25 23:21:42 »
Palaczk egy olyan kérdésem lenne a felnihez hogy az 5-ös tőcsavarkiosztás megvan de az ET 35. Ez szerinted probléma? Az autón már volt fent a felni de még gumi nélkül és teljesen alászedve balra-jobbra sem ért bele semmibe illetve a hátsó keréknél sem aggatott semminek. A felni nálam is 16"-os.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #16000 Dátum: 2011.02.25 23:30:13 »
OK hogy ET 35, de milyen széles a felni?

Az, hogy gumi nélkül nem ér bele semmibe, egy dolog; sajnos ettől még nem 100 %, hogy a gumi sem fog beleérni, mondjuk terhelt autón, berugózáskor, a hátsó sárvédőbe.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re: Carina
« Válasz #16001 Dátum: 2011.02.25 23:41:43 »
7x16-os méretű de fel volt rá tüntetve ha Carina meg Avensis-re is jó, de majd kiderül nemsokára ha meglesz hozzá a gumi. Hát Palaczk majd télleg kiderül, azért köszi amit leírtál eszembe se jutott  :wacko: max ha nem fog passzolni a dolog akkor Avensises ismerősnek eladom arra meg már csak jó egy 16"-os felni  :1eye:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #16002 Dátum: 2011.02.26 00:13:29 »
Sztem ET 35-ös, 7-es felnivel nem lesz gond  :yes: ... Jó esély van rá, hogy ne érjen bele semmibe a kerék. Avensis I-esekre pl. pont ilyen kombót szoktak megadni alufelnikre: 7x16, ET 35.

Milyen gumit tervezel rá?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #16003 Dátum: 2011.02.26 15:33:40 »
Leírná valaki, hogy kell 96-os carinán előgyújtást ellenőrizni és állítani?
Vagy nincs semmi spec a többi autóhoz képest?
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10329
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #16004 Dátum: 2011.02.26 16:17:24 »
lp:
Üdv!
Azt leírom, hogyan csináltam, nekem 94-es, szvsz 96-os kiadásnál is ez van. A megadott adatok tehát most hagyományos 4A-FE motorhoz passzolnak (1600 cm3). Ha más motorhoz kell adat, csak szólj!
A gyújtáselosztó házát össze kell jelölni a blokkal, hogy tudd, hol volt eredetileg.
Motort bemelegítettem. Leállított motornál rövidre zártam a motortérben levő diagnosztikai csatlakozó E1 és TE1 pontjait (nekem ez lejjebb vitte akkor a fordulatot, mikor beindítottam). Stroboszkópot rátettem az akkura és az első henger gyújtókábelére (ez a vezérlés oldalán van, tehát szemben állva a motorral a bal szélső henger)), közvetlenül a gyertyapipánál  ahol bemegy a kábel (minél messzebb a többi gyújtókábeltől). Motort beindítottam, stroboszkóppal rávilágítottam a főtengelyen levő ékszíjtárcsára. Fölötte közvetlenül ott egy skála, a tárcsán nekem van egy bemarás a kerületén, ami pont a skála mellett megy el, először nagyon kellett sasolni, mert nem tudtam, mi a jel, azt hittem jobban észre lehet venni. Gyári stroboszkóp volt, a fáziseltolást nullára tettem. A jel nekem 5 és 10 fok között volt, kb. 8 foknál. A gyári előírás E1 és TE1 rövidrezárt állapotában 10 fok. Ha nálad 10 fok, akkor nem kell állítani. Nekem kellett. Motort leállítottam. A gyújtáselosztó házat két csavar rögzíti, ezeket meglazítottam, a rotor forgási irányával azonosan elforgatva a házat csökkented, ellentétes irányba forgatva növeled az előgyújtás értékét. A forgásirányt nem jegyeztem meg, de a gyújtási sorrendből és a kábelek helyéből akkor kilogikáztam. Szóval növeltem, külső csavart kissé meghúztam. Motort indítottam, stroboszkóppal újra nézem a jelet. Persze nem volt jó, de óvatosan járó motornál is lehet állítani, a végén meglett a 10 fok. Motort leállítottam, házat óvatosan visszahúztam, E1 és TE1 közül a rövidzárat kivettem. Motort beindítottam, újra stroboszkóppal vizsgáltam, most 5 és 15 fok között kell legyen a jel. Nálam 10 és 15 fok között volt, változóan itt-ott. Amikor a rövidzár bennt volt, akkor mindig ugyanott volt. De a határon kívül nem volt, így befejeztem, hála Istennek. Azóta nem jártam vele sehol, de álló helyzetben harapósabb lett a gép :)
Arra vigyázz, hogy járó motornál nehogy ruhát, hajat, akármit elkapjon egy szíj, vagy megégesd magad. Szóval óvatosan!
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.26 16:36:58 írta vd1234 »