Sziasztok!
Megint hasonló a problémám mint korábban volt, de most már a megoldást szeretném hirdetni.
Műszerfal háttérvilágítása:
(Korábban: panaszkodtam, hogy milyen halovány a műszerfalvilágítás, és kérdeztem, hogy hogyan, és mit kéne cserélni. Cseréltem is T5-ös rizsszemizzót már 2 féle teljesítményűt is, de semmi változást nem tapasztaltam.)
Történt pedig a hétvégén, hogy a műszerfalvilágításom bal fele teljesen beadta a kulcsot, illetve sötétségbe burkolózott.
Gondoltam, hogy ez aztán nem lehet probléma, hiszen oly tapasztalt vagyok ilyen dolgokban, hogy 5-10-perc alatt orvosolom a hibás izzó baját.
DE! Mivel ugye nem bontottam ki teljesen a műszerfalat, csak kilazítottam a km-spirál-t a motortérben kicsit, ezért csak nőgyógyászati módszerekkel vakon tapogatózva cserétem izzót.
Most azonban hiába cseréltem a rizsszemizzót nem akart kigyúlni a fény...
Aztán még vagy 10 percnyi vakon matatás és már-már begörcsölt ujjak után észrevettem, hogy van 2 nagyobb foglalat is a műszerfal hátulján, amit eddig csak aműanyag öntvény részének gondoltam. És végül sikerült kicsavarni őket, majd kiműteni a bennük leledző T10-es azaz helyzetjelző izzókat!! Majd ezek cseréjével (akkor már természetesen párban) lőn nappali világosság! És minden szám és kijelző tökéletesen olvasható mostmár sötétben is.
Szóval a tanulságok a dologból:
1. Ha már én hülye voltam akkor más ne legyen az, ezért:
2. Nagyobb (T10-es, azaz helyzetjelző izzóhoz passzoló) foglalatot keressetek a műszerfal felső részében.
3. A Starlet műszerfalvilágitása ezek szerint nem szükségszerűen pocsék, csak hát a 17-éves gyári izzók nem büszkélkednek gigászi fényerővel.
Remélem hasznos voltam, mostmár tényleg...