Fogyasztási adatok. Tegnap ismét teletankoltam, úgyhogy volt lehetõségem pontos számítást végezni.
A legutóbbi, 994 km-es szakaszra 7.49 literes átlag jött ki. Ebben benne van a pár napja leírt vontatásos kaland, plusz egy Fonyód-Keszthely retúr törvénytisztelõ tempóban, egy Fonyód-Kaposvár retúr ugyancsak törvénytisztelõ tempóban, egy Fonyód-Pécs 100-110 körül, és cirka 70-80 km városi forgalom.
Aztán tegnap volt egy Pécs-BP-Gödöllõ-Pécs túrám. Odafelé meglehetõsen sietõsre vettem a figurát, a 6-oson mentem (inkluzíve M6-os), majdnem 100-as átlagot produkáltam, 2 óra 10 perc alatt voltam a Lágymányosinál. Ezután elég hosszas kóricálás következett BP-en, majd ki Gödöllõre a 3-ason a legsûrûbb délutáni forgalomban (fél 5-kor indultam az Örsrõl). Hazafelé már nyugisabb volt, az M3-ason és az M6-oson 120 körül mentem, utána a 6-oson 100 körül. Így sikerült 7.3 literes átlagfogyasztást produkálni.
Nem rossz, a hosszabb utakon nekem is volt már 4 személy + csomival 7,5l, mostanában inkább 10l, de ma is kb 15:55 kor indultam a kórházból 16:25-re Aszódon voltam, el is fáradtam.
Ha holnap nyugisabb nap lesz kiszedem a lengõkarokat a bontottból, meg kicserélem a toronycsapágyat, ha tudok szerezni rugóösszenyomót (2-õt)
Én legutóbb egy 92-es corollában cseréltem hátsó lengéscsillapító porvédõt. Rugóösszenyomó nélkül remekül meg lehetett csinálni. Nincs akkora rugóútja egy japán autónak, mint mondjuk egy franciának. Bár anno a dacia-n rendszeresen letört a teleszkóp rögzítõ alsó menetes rész és anyával eggyütt elmaradt. Az annyiból volt veszélyesebb, mert az hátsó hídat a teleszkóp tartja függõlegesen. Ergo lehet olyan szitu füleg teló nélkül, hogy kifordul a rugó.
Na lényeg, hogy ahhoz a mutatványhoz sem kellett.
Igaz ez mindkettõ hátsó futómû volt, megérheti elgondolkozni rajta, hogy csak simán a kocsit használva összenyomónak nem abszolválható-e a mûvelet.
Ja a kersztstabilizátor összekötõjét valszeg ki kell kötni (egyik csapját), hogy a másik oldal ne dolgozzon az ellen, hogy te le akarod engedni a hibásat.
Egyébként biztos, hogy toronycsapágy cserés a gép. Carinánál, corollánál nagyon nem jellemzõ!!! Valszeg, mert kicsit másabb, mint pl a skoda favorit, v. opel F-G-ig!Ezek tanítanivalóan gyenge konstrukciók. Én kirúgtam volna, aki ilyet tett alájuk. No, de az nekünk, ugye.....