Köszi mindenkettőtöknek. A root mentes firewall-t tesztelem, ha nem műxik szépen, akkor root lesz a vége. Most úgy tűnik, hogy szépen blokkolja, amit szeretnék, a MobiWall-hoz képest picit nehezebb a kezelése, de plusz funkcióit is tartalmaz: csak előtérben való futtatáskor engedi ki a progit, mobilweb, wifi tiltást tud.
Kedden kiderül, hogy most is szívják-e a progik a mobilweb miatt az akkufeszt, vagy sem.
Mégegyszer köszönöm szépen, beszámolok a tapasztaltakról.
Nos ígéretem, most leírom a tapasztalatokat.
Első körben a firewall beállításaival (rootless, VPN blocked) egy csomó nem igényelt progit és rendszeralkalmazást letiltottam a mobilnetről. Láthatóan kevesebb lett a fogyasztás, nagy vonalakban olyan 5-6%-al csökkent azonos idősáv alatt a fogyasztás permanens töltés közben. Az automata megvilágítást a három szegmenses skálán a másodikra állítottam be (éjszaka elég az első is), itt már nem csökken az akkufesz, a 2000mA-es töltő "utolóéri" magát, sőt az első 10-15 perces csökkenést követően a maradék 30-35 perces utazási időben feltöltötte 100%-ra az akksit, a Waze működése közben aktív GPS és mobilweb közben.
Végezetül rájöttem, hogy miért zabálja az akksit, azon túlmenően, hogy tepsi a kijelző. Szóval a GPS zabálja az akksit, mégpedig pontosan azért, amiért a sima GPS dobja időnként a jelet. A kocsi első szélvédője a hővédelem miatt fémtükrös, vagyis gátolja a be és kimenő jeleket, a teló GPS-e pedig kapacitást emel és a gyengébb jeleket erősebb antennatámogatással szedi be üzembiztosan. A telóban nyilván fejlettebb, korszerűbb a GPS, mint a 2007-es PNA ban.
Kipróbáltam másik, nem hőtükrös szélvédővel rendelkező kocsiban, nincsen akkufeszültségesés aktív teljes működő programvertikummal sem.
Remélem a tapasztalatokat más is tudja esetlegesen felhasználni, mégegyszer köszönöm szépen a tippeket mindenkinek.