De nem tizenéves autókról volt szó. Egy tizenéves autónál senki nem kérdezi, miért adod el, és nem is kell magyarázkodni, abban a korban már bármi lehet, akár benzines, akár dízel.
Mellesleg ha egy gyűrűzés 200-250ezerbe kerül, akkor onnan sürgősen el kell jönni, annak a felébe kéne kerülnie. Nekem anno a Corsánál hengerfej-csere síkolással, gyűrűzéssel, lófüttyel együtt megvolt 130-ból - minőségi munkával!
Ha nem tizenéves, hanem mondjuk az utóbbi 5 évben eladott autókról van szó, akkor kérlek nevezz meg a részecskeszűrőn kívül alkatrészeket, amik egy modern, közvetlen befecskendezéses benzinmotorban nincsenek meg, de egy dízelben igen.
Elárulom egyébként, hogy ezekben a motorokban ugyanúgy ott van a nagynyomású tüz.a. pumpa, a közvetlen befecskendezőcsúcs, a kettőstömegű lendkerék, sokukon ott a turbó, és az egyre összetettebb, motormenedzsment rendszer, sok-sok érzékelővel, és mégtöbb beavatkozóval. És ez mind drága dolog. Nincs nagy különbség már az OTTO, és Diesel motorok között felépítés szempontjából.
Mivel a Toyotánál a dugattyú a probléma gyökere, így azt is cserélni kell (vagy kifúrkálni, amit én annyira nem támogatok), és a motoralkatrészek (hf, szelepfedél tömítés, gyűrű, dugó) szintén magasabb áron mozognak mint az Opel azonos alkatrészei, ezért indokolt a magasabb végösszeg is a számlán.
A dízel-specifikus hiba meg úgy általában egyik napról a masikra köszönt be. Az olajevés a benzinesnél meg évek alatt kialakuló lassú folyamat, amivel még együtt is lehet élni egy darabig. Nagyon nem mindegy
Például?
Sztem vegyétek le a szemellenzőt, és mások hülyeségének a szajkózását is érdemes úgy csinálni, hogy előtte utánajár, végiggondolja az ember.