Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1798938 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10635 Dátum: 2017.01.13 20:51:22 »
Sohasem volt ötajtós Swiftem, inkább vettem egy Mistu Galantot. Megőrjít, ha nincsen egy autónak csomagtere és ütközőzónája.
Azért 25-20 éve még nem az volt a jellemző.
Akármekkora egy autó,az ember belakja, és megszokja ha jó nagy, visszafele már nehezebb ;)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10636 Dátum: 2017.01.13 22:05:41 »
Nem kéne félreérteni a dolgokat.
Nem arról van szó, hogy milyen hibalehetőségeik vannak az egyes motoroknak, hanem, hogy valaki miért akarja eladni az autóját. Márpedig a dízelspecifikus hibák tipikusan ilyenek. Ugyanis az jön, ha akarod, ha nem. Az olajevős motor meg tervezési hiba, és igen sok esetben motor(blokk)cserével orvosolta a Toyota, ezért aztán ez nem eladási ok. Vagy talán hallottál már olyanról, hogy bármelyik autógyártó elismerte volna konstrukciós hibaként a kettőstömegű kipurcanását, vagy a porlasztócsúcs tönkremenését, vagy a turbó elhalását, és garanciában motort cserélt volna emiatt? Ugye nem...  ;)

Nem eladási ok?
Ne viccelj már... Szerinted ha egy 1x éves autónál közli a szerelő, hogy a kuncsaft azért tölt lassan ugyanannyi olajat az autójába mint benzint, mert gyűrűzni kell, és az 200-250e lesz, akkor nem fordul meg a fejében az eladás? Hányan jártak már így itt a fórumon is, hogy a nemrég megvett autójuk zabálja az olajat, amiről a tulaj persze nem szólt. (Biztos nem tűnt fel neki...  :szemez:)

A 200e-s javítás dízel, és benzines autónál is fáj, ugyanúgy eladási ok...  :yes:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10637 Dátum: 2017.01.13 22:25:24 »
Nem eladási ok?
Ne viccelj már... Szerinted ha egy 1x éves autónál közli a szerelő, hogy a kuncsaft azért tölt lassan ugyanannyi olajat az autójába mint benzint, mert gyűrűzni kell, és az 200-250e lesz, akkor nem fordul meg a fejében az eladás?
De nem tizenéves autókról volt szó. Egy tizenéves autónál senki nem kérdezi, miért adod el, és nem is kell magyarázkodni, abban a korban már bármi lehet, akár benzines, akár dízel.
Mellesleg ha egy gyűrűzés 200-250ezerbe kerül, akkor onnan sürgősen el kell jönni, annak a felébe kéne kerülnie. Nekem anno a Corsánál hengerfej-csere síkolással, gyűrűzéssel, lófüttyel együtt megvolt 130-ból - minőségi munkával!
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10638 Dátum: 2017.01.14 07:50:57 »
A dízel-specifikus hiba meg úgy általában egyik napról a masikra köszönt be. Az olajevés a benzinesnél meg évek alatt kialakuló lassú folyamat, amivel még együtt is lehet élni egy darabig. Nagyon nem mindegy :nono:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10639 Dátum: 2017.01.14 08:01:14 »
Azért 25-20 éve még nem az volt a jellemző.
Akármekkora egy autó,az ember belakja, és megszokja ha jó nagy, visszafele már nehezebb ;)

1995-ben vettem meg az első Galantomat (1982). Maga volt az űrkorszak a faros Skoda 120 GLS után, pedig az is fullos volt, ötgangos kuriózum sebváltóval.  És igazad van, visszafele nehéz.  Pedig a ScenicII mellett volt Daihatshu Charade, ami igencsak Suzi méretű, de azért mégsem az.   Vagy említhetném az első Galant melletti Fiat 127 Berline-t is.  Az sem nagy autó.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10640 Dátum: 2017.01.14 08:15:02 »
De nem tizenéves autókról volt szó. Egy tizenéves autónál senki nem kérdezi, miért adod el, és nem is kell magyarázkodni, abban a korban már bármi lehet, akár benzines, akár dízel.
A nagy többségnek a 10 éves autó a realitás. Ennek a 2 millió ft körüli összköltségével még mindig jóval a magyar átlag felett vannak. Aki kevésbé tehetős az ráadásul az alacsony fogyasztás miatt hajlamos azonnal a dízeleket nézni.
Amit én vettem meg odakintről, azt szerintem azért adta el a német tulaj, mert közeledett a periodikus 60-as nagyszervíz, plusz váltócsapágy, feszültségszabályzó, akku, pici olajcsipegetés, új téligumi. A kocsi ára az ottani piacon 5000€ körül volt. Ezeknek a tételeknek a javítása kitette volna a kocsi piaci értékének a 35%-t német árak mellett. Ezt egy eladásnál nem tudta volna az árban érvényesíteni, gondolom ezért adta el. A váratlan magas kiadás tud a benzinesnél is ok lenni. Főleg, ha újkorában vette az ember és eddig is csak azért tartotta a magas kora ellenére mert gondmentes volt.
Itthon a felsorolt tételek 300k-ból megvoltak és a kocsi olyan állapotú amennyiért itthon a 2.2 misi körüli 1.8-as kombikat árulják. Ha tudtam volna egy megbízható szerelőt és nem márkaszervízben csinálják, akkor gyanítom hogy 250 alatt is kijöttem volna. De... elégedett vagyok így is, fontosabb volt a megbízhatóság mint a kendács olcsóság.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10641 Dátum: 2017.01.14 08:34:02 »
A nagy többségnek a 10 éves autó a realitás. Ennek a 2 millió ft körüli összköltségével még mindig jóval a magyar átlag felett vannak. Aki kevésbé tehetős az ráadásul az alacsony fogyasztás miatt hajlamos azonnal a dízeleket nézni.
Amit én vettem meg odakintről, azt szerintem azért adta el a német tulaj, mert közeledett a periodikus 60-as nagyszervíz, plusz váltócsapágy, feszültségszabályzó, akku, pici olajcsipegetés, új téligumi. A kocsi ára az ottani piacon 5000€ körül volt. Ezeknek a tételeknek a javítása kitette volna a kocsi piaci értékének a 35%-t német árak mellett. Ezt egy eladásnál nem tudta volna az árban érvényesíteni, gondolom ezért adta el. A váratlan magas kiadás tud a benzinesnél is ok lenni. Főleg, ha újkorában vette az ember és eddig is csak azért tartotta a magas kora ellenére mert gondmentes volt.
Itthon a felsorolt tételek 300k-ból megvoltak és a kocsi olyan állapotú amennyiért itthon a 2.2 misi körüli 1.8-as kombikat árulják. Ha tudtam volna egy megbízható szerelőt és nem márkaszervízben csinálják, akkor gyanítom hogy 250 alatt is kijöttem volna. De... elégedett vagyok így is, fontosabb volt a megbízhatóság mint a kendács olcsóság.
Mondjuk ezek nem igen halogatható dolgok, el se indulnék külföldre, ha tudom hogy ezekkel gond van már. Ha az akuval gond van, még akut venni se mernék elmenni, ugyanez a fesszabályzóra is igaz.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10642 Dátum: 2017.01.14 12:54:58 »
De nem tizenéves autókról volt szó. Egy tizenéves autónál senki nem kérdezi, miért adod el, és nem is kell magyarázkodni, abban a korban már bármi lehet, akár benzines, akár dízel.
Mellesleg ha egy gyűrűzés 200-250ezerbe kerül, akkor onnan sürgősen el kell jönni, annak a felébe kéne kerülnie. Nekem anno a Corsánál hengerfej-csere síkolással, gyűrűzéssel, lófüttyel együtt megvolt 130-ból - minőségi munkával!

Ha nem tizenéves, hanem mondjuk az utóbbi 5 évben eladott autókról van szó, akkor kérlek nevezz meg a részecskeszűrőn kívül alkatrészeket, amik egy modern, közvetlen befecskendezéses benzinmotorban nincsenek meg, de egy dízelben igen.

Elárulom egyébként, hogy ezekben a motorokban ugyanúgy ott van a nagynyomású tüz.a. pumpa, a közvetlen befecskendezőcsúcs, a kettőstömegű lendkerék, sokukon ott a turbó, és az egyre összetettebb, motormenedzsment rendszer, sok-sok érzékelővel, és mégtöbb beavatkozóval. És ez mind drága dolog. Nincs nagy különbség már az OTTO, és Diesel motorok között felépítés szempontjából.

Mivel a Toyotánál a dugattyú a probléma gyökere, így azt is cserélni kell (vagy kifúrkálni, amit én annyira nem támogatok), és a motoralkatrészek (hf, szelepfedél tömítés, gyűrű, dugó) szintén magasabb áron mozognak mint az Opel azonos alkatrészei, ezért indokolt a magasabb végösszeg is a számlán.  :yes:

A dízel-specifikus hiba meg úgy általában egyik napról a masikra köszönt be. Az olajevés a benzinesnél meg évek alatt kialakuló lassú folyamat, amivel még együtt is lehet élni egy darabig. Nagyon nem mindegy :nono:

Például?  ::)

Sztem vegyétek le a szemellenzőt, és mások hülyeségének a szajkózását is érdemes úgy csinálni, hogy előtte utánajár, végiggondolja az ember.  ::)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10643 Dátum: 2017.01.14 14:32:57 »
Peti!
Gondolom a turbóra gondoltak, ha nem megy akkor az elég nagy baj, kapásból. Vagy vannak előjelei? pl hangja, csapágy ?
A nagynyomású rendszer hibája lehet, hogy ereszti a gázolajat, amit  észre lehet venni, de még megy az autó (szag,csöpögés)
Mondjuk régen a hidegben nehezen indulás volt még ilyen probléma, ma mitől lehet? szét van "kopva"?
Mi más lehet, ami miatt hipp-hopp nem megy már az autó?

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10644 Dátum: 2017.01.14 15:14:14 »
Turbó hibának is ugyanúgy vannak előjelei. Csökken a teljesítmény - nő a fogyasztás, elkezd kormolni esetleg. Ha letapad a VGT akkor alsó tartományban csökken a teljesítmény. Ha megreped a ház, akkor elkezd huhogni, ha beleég az olaj az olajvezetékbe akkor is hangja lesz a turbónak a teljesítménycsökkenés mellett. Ha már kezd átereszteni a labirint tömítés, akkor fogyogat az olaj-kéken füstöl, stb, stb...

Persze ezt nem mindenki veszi észre, de nem egyik napról a másikra következik be, és gyakorlatilag felhasználás, karbantartás függő a meghibásodás.

Hirtelen meghibásodás miatt mozgásképtelenné váló autó leginkább elekrtomos hiba miatt lehet, vagy valami gyártási hibás alkatrész tönkremenetele esetén. Amire mindkét motorfajta esetén kb ugyanakkora az esély.  ::)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10645 Dátum: 2017.01.14 15:42:04 »
Peti, ez azt feltételezi, hogy valaki fel is ismeri ezeket az "előjeleket". Vedd számításba, hogy az autósok 90%-a az autót használati cikknek használja, a-ból b-be, ezek közül 80% tuti, hogy észre se vesz ilyeneket. Ha lát is vmit, pont lesz@rja (mert hátha megússza), míg alatta lehal a kocsi. Utána meg sipákol...

Az olajevés meg olyan, hogy ugyanezen felhasználóknál egyszer csak kigyullad az olajlámpa, szól a szomszédnak aki "ért" az autókhoz, nívópálcán meg van állapítva hogy jaj elfelejtettem rátölteni azt' kész, mehet tovább, a kútnál vesz vmit és beleönti. Attól még nem fog lehallni alattad, hogy egyszercsak kigyullad az olajnyomás lámpa...

« Utoljára szerkesztve: 2017.01.14 15:48:40 írta robi (Robi) »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10646 Dátum: 2017.01.14 15:46:53 »
Kia cee'd-ünk volt (benzines szerencsére), a cee'd fórumon jópáran dízelesek írták milyen, amikor lehall a turbó. Úgy nagyjából "egyszer csak" történik meg a jelenség, és utána nagyon rövid idő alatt (max 500 km alatt) jön is a krach.
Szerencsére a KIA 7 éves garanciája fedezi (az összes fórumos érintettnek javították gariba), de azért nem kellemes átélni. És azt sem, hogy hetekig áll az autó, míg megy az elbírálás, alkatrész berendelés, szerelés.

Van értelme a garanciának (nem csak KIA esetén, úgy általában).

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10647 Dátum: 2017.01.14 16:04:10 »
Ha már súlyosabb a dolog, tehát nem éri el a megfelelő értéket a töltőnyomás pl, akkor itt is villan a check engine lámpa.  :yes:

Ott valami tervezési probléma lehet, ha a hiba felfedezhetőségétől számítva ilyen rövid idő alatt használhatatlanná válik az autó. Sajnos nem ismerem annyira a típust.  :no:

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10648 Dátum: 2017.01.14 16:31:40 »



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #10649 Dátum: 2017.01.14 16:38:10 »
Turbó hibának is ugyanúgy vannak előjelei. Csökken a teljesítmény - nő a fogyasztás, elkezd kormolni esetleg. Ha letapad a VGT akkor alsó tartományban csökken a teljesítmény. Ha megreped a ház, akkor elkezd huhogni, ha beleég az olaj az olajvezetékbe akkor is hangja lesz a turbónak a teljesítménycsökkenés mellett. Ha már kezd átereszteni a labirint tömítés, akkor fogyogat az olaj-kéken füstöl, stb, stb...

Persze ezt nem mindenki veszi észre, de nem egyik napról a másikra következik be, és gyakorlatilag felhasználás, karbantartás függő a meghibásodás.

Hirtelen meghibásodás miatt mozgásképtelenné váló autó leginkább elekrtomos hiba miatt lehet, vagy valami gyártási hibás alkatrész tönkremenetele esetén. Amire mindkét motorfajta esetén kb ugyanakkora az esély.  ::)
Mit tudsz tenni a turbó karbantartásáért? :hmmmm: OK a motorolajnak rendben kell lenni, vigyázol a visszahűtésre