Na, hölgyek-urak. Már annyira belezavarodtam, hogy kezdem elölről. Kisautót keresek a Corsa leváltására, kifejezetten kisautót, tehát alsóközepes hatchbackek nem játszanak. Az általános igények nem nagyok: minél kisebb külméretben minél nagyobb belső. A minimális felszereltsége 5 ajtó, 2 légzsák, szervokormány, központi zár, első elektromos ablak, klíma, cd-s rádió, ennél több lehet, de nem számít előnynek. Bevallom, megszoktam a 90 lovas Corsa jó menettulajdonságait, amik részben talán a kedvező kg/LE aránynak is köszönhetőek, ezért szívesebben választom adott típuson belül az erősebb motorizációt, de ez sem létfeltétel. Előny még az olcsó fenntarthatóság, elsősorban a megbízhatóságra és a benzinfogyasztásra gondolok - merthogy első körben benzinesben gondolkodom, dízel csak akkor jön szóba, ha ismert előéletű az autó - másodsorban a szervizekre, esetleges típushibákra.
A TÜV különböző években kiadott különböző évjáratokra vonatkozó, de mégis meglehetősen egybehangzó statisztikái alapján 5 típus van, ami eléggé kiemelkedik a többi közül. (Pontosabban 6, de az Agila/WagonR nem jön szóba, nem tudok benne rendesen elhelyezkedni). Ezek közül kéne választani. Ez az 5 típus nem erősorrendben a következő: Yaris (I és II is), Jazz, Mazda 2, Fiesta és Fusion. Mivel a Fiesta és a Fusion szinte ugyanaz, a kettő közül az utóbbit választanám, és kiejteném a Fiestát. A benzinesek fogyasztását tekintve a legjobb a Yaris, szorosan mögötte a Jazz, a másik kettő majd egy literrel többet eszik. Évjáratban 2003-nál öregebb ne legyen, de 2007-nél fiatalabb meg úgysem fog kijönni a büdzséből, tehát csak a Yarisnál esik bele a modellváltás. Mindent összegezve Yarisból 1,3-as, (az I-ből az 1,0 is), vagy esetleg a dízel; Jazzből az 1,4-es, esetleg az 1,2-es; Mazdából az 1,4-es benzines, másodsorban az 1,25-ös, esetleg a dízel; a Fordból ugyanilyen motorizáltság játszana - utóbbi kettő esetében belefér az 1,6-os 100 lovas is adott esetben.
Van-e olyan körülmény, ami miatt egyik, vagy másik típus kiesik (szervizháttér, nehezen javítható típushiba, drága biztosítás, stb.), vagy nézzem mind a négyet, és amelyikből befut egy, azt válasszam.
Vezetni egyiket sem vezettem, ülni csak Yarisban ültem, a II-es nagyon meggyőző volt...