Na elolvastam, köszi szépen.
Látom hogy tényleg adott esetben be lehet kapni egy 3kilós javítási számlát. Ami megfordult a fejemben, hogy a cikkben főleg nagyobb autók (Audi, BMW) váltóiról írnak és vajon a szervizelési költség hogyan arányulhat a váltóknál a kisebb autók és nagyobbak között? Azt gondolnám hogy egy kisebb autó (pl golf) esetében a költség azért kisebb.
Másik dolog, hogy a cikkben is írják hogy a nagyobb autók erősebb motorjai jobban kínozzák a váltót, egy kis 1.6-os jármű ezek szerint kíméletesebb vele.
én azt veszem le a cikkből, hogy ha egy automata váltó rendesen működik - erre a kipróbálásnál kéne figyelni -, akkor meg lehet venni (kivéve az audi multitronicját
). szakosodott műhelyek egyes részegységeket is tudnak javítani a váltókon, nem kell azonnal komplett váltócserére gondolni, ha valami galyra megy.
másrészt: egy ismerősöm újonnan vett v70-esében pár év után váltót kellett cserélni. baromi drága volt. cserébe kézzel váltogat. aztán ott van a kéttömegű lendkerék problémája is a kéziváltós kocsikban, és ez nemcsak a dízeleket érinti. szóval én nem adnám fel az automata témát...