Ebben szerintem egy olyan marginális mértékű dolog van, ami magyarázhatja ezt a különbséget: a kombi karosszéria hiánya. Valszeg azzal sem kelt volna el tobb Lexi, de szerintem sokkal-sokkal kisebb lenne a számokban a különbség.
Ha nem kelt volna el több, akkor hogyan lehetne számokban kisebb a különbség
? Gondolom, ezt nem pont így akartad írni
...
Amúgy igen: a kombi hiánya szerintem a legnagyobb probléma. Az IS kategóriájában TÖBB kombi fogy, mint szedán
... ezt a tényt figyelmen kívül hagyni érthetetlen számomra, és elég buta dolog. A GS kategóriájában is jelentős még a kombik aránya, tehát itt is nagy szükség lenne a kombira. Szerintem az IS eladásai több mint kétszeresükre, a GS-éi közel kétszeresükre nőnének Európában, ha lenne kombi.
A másik nagy gond: a dízel hiánya. KELL a dízel Európában - hibrid ide vagy oda. Mind az IS, mind a GS kategóriájában több dízelt adnak el, mint benzinest! Ezt a hibrid nem pótolja. Ez megintcsak simán az eladások duplázódását eredményezhetné - persze nem egy olyan félmegoldás kéne, mint az előző IS 2.2-es négyhengerese - hanem legalább két motor: az egyik a legnépszerűbb 1.9-2.0 kategóriában négy hengerrel, a másik egy 3.0 körüli hathengeres. Mindkettőt bele kellene tenni az IS-be és a GS-be; a nagyobbik emellett mehetne az RX-be, és akár az LS-be is (számottevő arányban adnak el A8-ast, 7ert és S-Klassét dízellel).
A többi (felszereltségi csomagok, kevés motor) csak nüansz. Ha lenne kombi és lenne (többféle) dízel, szvsz simán eladhatnának Európában évi 150-200 ezer kocsit, az 50 ezer helyett.