Sziasztok skacok
Ezt olvassátok el
:
Sziasztok!
Jó rég jártam erre, de mostanában van egy kis probléma a járgányommal (Corsa C).
Már többször előfordult, hogy lefordulnak a szelepemelő himbák a szívóoldalon. Eddig sikerült visszaraknom őket, nagy kínlódással, vezérműtengely bontás csak egyszer kellett, de tegnap olyan himba ugrott le, ami eddig még nem. Konkrétan a lánckerék melletti.
Csakhogy ez úgy, hogy az autó működött, aztán kb. fél óra háromnegyed óra állás után indítóztam, és iszonyat szörnyű csattogás után a motor meghalt.
Lekaptam a szelepház fedelet, rögtön láttam mi a gond, csakhogy most valami olyasmi történt, ami eddig még nem. A szelepet meg sem bírom mozdítani, mintha be lenne hegesztve. Ráadásul a szelep mellett az olajban láttam az egyik fél rögzítő kúpot, amit próbáltam kiszedni, nehogy leessen a motorba, de most valahova picit arrébb toltam, már nem látom a szűk hely miatt. A másik felet nem láttam, de mindenesetre a szelepről nem ugrott le a rugótányér, így lehet, hogy még a szelepszáron van a helyén.
Viszont azt, hogy a szelepet mi rögzítette ilyen brutál módon arról fogalmam sincs.
Tehát kérdéseim a következők.
Ha ez a kis biribingyó lefolyt az olajjjal a levezető csatornába, az tud gondot okozni, vagy csak simán belepottyan az olajteknőbe?
És mi a francért ugrálnak le a himbák a helyükről? Jellemzően indításkor ugrálnak le. A motorolaj szép tiszta, nemrég volt cserélve.
Azt el kell mondanom, hogy az autó 2003-as évjárat, mindössze 7.500 azaz hétezer-ötszáz valós kilométerrel, én vagyok az első gazdája, de csak tartalék autó, illetve melóba jártam néha vele. Abszolut nincs használva, de eladni meg nem akarom.
Szóval a kocsi gyakorlatilag új.
Mi lehet a gond?"
Szerintem nagyon gyorsan szabaduljon meg tőle és VEGYEN EGY AUTÓT!