A német autók az esetek jelentős részében többé-kevésbé indokolatlanul túlértékeltek. Természetesen sok kivétel van, de általánosságban szvsz ez a helyzet. Persze ez öngerjesztő folyamat, és kétségtelenül generál olyan hasznos, valós mellékhatásokat, mint a jó alkatrész-ellátás és szervizelhetőség (lásd VW). De hogy ettől még objektíve kb. semmi nem indokolja, hogy miért van annyival több Golf IV az utakon, mint a vele egyidős Mazda 323 F (ami szinte minden szempontból jobb autó!), az is biztos.
Én biztosan előbb vennék Volvot, továbbá sok esetben előbb vennék olasz autót, sőt néhány esetben még francia autót is előbb vennék, mint németet. Mondjuk, ebben részemről is van némi tudatos sznobéria, ha úgy tetszik. Tudatosan szeretnék szembe menni ezzel a nagy németautó-b.uzulással, amennyire csak lehet ! Jók a német autók; de ez az istenítés, amiben főleg itt, Európa keletibb felében részesülnek, már önmagában indok rá, hogy ne kövessem.
Azért tényleg röhejes, hogy Romániában pl. 20 VW-re jó, ha jut 1 japán autó (minden márkát egybevéve), miközben hozzánk képest alacsonyabb bérekből próbálnak eltartani a magyarországihoz képest jellemzően többet futott, öregebb és rosszabb állapotú gépkocsi-állományt ... toldozzák-foltozzák azokat a vacakokat, miközben kb. totálisan ignorálják azokat a márkákat, amelyek a leginkább partnerek lennének az ilyesféle ridegtartásban.
Valamilyen szinten a japán autók is túl vannak ám árazva, csak nem olyan mértékben, mint a németek.
Ha megnézel pl. egy hasonló E12 Corollát és egy Megane II-t, akkor a Corolla kb. 200-300 ezerrel drágább.
Ez persze egy "öngeneráló" folyamat, mert mivel az emberek elégedettek a Toyotájukkal és alapvetően beigazolódott, hogy egy megbízható márka, el tudják adni magasabb árakon is.
Amíg mondjuk egy fhansziát örülsz, ha el tudsz passzolni.
te tudod ...
Egyébként pont ma gondoltam végig, hogy következő autómnak 3 jelöltem van: Focus III 1,6 tiVTC 125Le benzines 5ajtós vagy kombi, illetve
Auris facelift 1,6 valvematic, illetve AvensisII facelift liftback 1,8benzin. Na most a kettő második a magyar használt-piacon tulajdonképpen beszerezhetetlen...
A Fordot SOHA életemben nem akarnék magamnak, számomra az Opellel együtt egy totál jellegtelen autó.
Miért kell okvetlenül facelift és liftback az Aveból?
Azért nem biztos, hogy beszerezhetetlen, jó én megelégedtem a Sedannal is (sőt azt akartam
), csak jókor kell jó helyen lenni.
Éppenséggel az lenne a szokatlan, hogy egyéb, japán típusok mennyire bírják azt a fajta ridegtartást. A románoknál szerintem van egy fajta "álom" beteljesülés azzal, hogy ugyan 3-400e km-t futott, de német presztízs autót vesznek kvázi kevés pénzért. A külsőségek miatt. És ez nekik fontosabb lehet, mint az objektív tartósság. Tudják, hogy újonnan sosem engedhetik meg maguknak, hogy VW-t, Audit, BMW-t vegyenek, így meveszik azokat lepusztultan, 10 évesen, közel fél milliót futottan, de ettől még "az Audi az Audi marad"...
Borzasztó és nettó önszopatás, de úgy vagyok vele, hogy amíg nem az én pénzemen javíttatják, pont nem érdekel.
Persze, ugyanez a réteg idehaza is megvan...
Pont ezt akartam írni, sajnos itthon sem olyan távoli ez a beállítottság.
Erről még az jutott eszembe, hogy Albániában mennyi 20-30 éves Merci furikázik.
Az utóbbi időben nagyon sok M-es rendszámú kilencvenes évekbeli roncsot látok az utakon futkosni, amik jóindulattal sem tűnnek normál állapotúnak.
Temérdek a BMW 525tds, a duplakörlámpás Merkádes, B5 Passatok és 4-es Golfok.
Mondanom sem kell, 80%-ban dízelek.
Hogy ebben mi az öröm, hogy valaki pár százezerért egy lepukkadt "prémium" roncsot vesz, nem tudom..