Itt kezdem el, és majd az Avensis, mi más? topicban folytatom...
Tegnap vettem egy autót, de még nem vehettem birtokba a műszkai és egyéb papírozások miatt. Az átvételre jövő héten kerül majd sor.
(akik már a face-en olvasták a bejegyzésemet, bocsi, hogy mégegyszer, ide is leírom...)
Toyota Avensis kombi facelift 1,8 vvt-i SOL
-2000/11 (dettó, mint a Corim)
-203.000 valósan futott km
-szervizkönyv
-1 tulajos (német, megmutatták az eredeti német törzskönyvet, Hans-Peter .... 1959-es születésű úriember)
-gyári fényezésű (!!!) tényleg
-apró hiányosságokat leszámítva minden tekintetben ritka megkímélt állapot
-valóban garázsban tartott autó
-gyakorlatilag 0km-es kuplung szett
-gyakorlatilag újszerű hátsó féktárcsák és betétek
-új, vagy nemrég újra cserélt generátor
-Minden ablak, szélvédő Toyota (csere nyoma nem látszik, az is könnyen lehet, hogy eredetiek)
-Akkumlátoron látszik a zöld pötty, tehát, az sem lehet régi
-garantáltan nem dohányzó autó (ezt az érzékeny orrom azonnal levágná)
-3db gyári kulcs, kettő távirányítós, a 3. a szürke szerviz kulcs
Ezek a tények.
Tennivaló azért ezzel is
lesz, révén, hogy 12 éves autóról beszélünk, de pont ezeket végigjártam a Corollával is az elmúlt 4 évben.
Előzetesen időpontot kértem a 80m-re lévő
Toyota Koto-tól egy teljes és lehetőleg mindenre kiterjedő
átvizsgálásra.
A lengéscsillapító, valamint fékhatásmérés semmi meglepő eredményt nem hozott:
-a lengéscsilik 46-53%-osak voltak, pont, mint a Corollámon
-a fékhatásmérés elől valami 12-13%, hátul 0(!!!), kéziféknél is 10% körüli értéket mutatott.
Rádugták a computer-t, bennmaradó hibakód nincs, a historyban eltárolt egy bejegyzést valamikor a légzsák visszajelző felől, de ez semmi hibát nem jelent.
Megemelték, alaposan átvilágították a
motor részt. Ezt egyébként később felülről is megtették. A blokk olajpárás, de körben, folyás, csöpögés nyoma nem látszik. Felülről vizsgálva az olajbetöltő sapka igen újnak nézett ki. Elképzelhető, hogy egyszer nem tekerték vissza, vagy nem szorították rá rendesen (megeshet) és az olajat kifújta a nyíláson, összeolajozva környező dolgokat. No, azért azt túlzás mondani, hogy a blokk úszik az olajban, de ez a kifújás nyoma látszik. Szelepfedélnél, szimeringeknél éppen ezért nem egyértelmű, hogy szivárog-e, a szerelő azt javasolta, hogy mossuk le alaposan Brigéciolos vízzel a blokkot, mielőtt indulunk haza (Kaposvár-Békéscsaba lesz az út egyébként) és ha szivárog bárhol az olaj, akkor az 3-400km alatt látszódni fog. Ha nincs szivárgás, akkor örülünk, ha van, akkor szelepfedél tömítés csere, illetve főtengelyszimeringet sem árt. Ez tehát még kérdés...
Amúgy, 195.000-nél volt esedékes az olajcsere, azóta 8000km-t futott az autó, az olajszint jelenleg üzemmeleg motornál vizsgálva a max alatt kb 2mm-rel van. Ez = 0 olajfogyasztás. Vagy idő közben feltöltötték, hogy a max közelében legyen, de nem hiszem...
A 170.000-es szerviznél LM Leichtlauf 10W40 ment bele. Én Top Tec 4300 5W-30-at fogok most, vagy a gyári Toyota olajat, majd meglátom, melyik mennibe lenne...
Hiányosságok:
1. Az utastérben a mennyzeten található nyitható napszemüvegtartó annyira nyitható, hogy hiányzik. Típushiba a rideg műanyag felfogatás, ehhez nem kell 12 év, hanem elég csak pár, hogy leessen...
2. A gyári bőr váltógomb varrása szétszakadt, elég használtas állapotú, újra fogom bőröztetni. A váltó egyébként közel hibátlanul működik, nem egy C150.
3. A csomagtérajtó belső oldali kárpitjából hiányzik az egyik kis ablak. Bontóból pár száz Ft...
4. A csomagtartó oldalkárpitja egy előzetesen szállított nagyméretű és tömegű tárgya által sérült. Nem szakadt, hanem a textil mögötti kemény lap (ezt egyébként takarja a textil) megrepedt és be lehet nyomni. Ezzel semmi teendőm nem lesz, marad így.
5. A csomagtér roló egyik kis rögzítő füle sajnos hiányzik, az összes hiány közül ez zavar a legjobban, mert így jelenleg nem tudom elhúzva rögzíteni a rolót. Arra gondoltam, hogy a mási mintájára dolomitból esztergáltatok egyet, mert bontóból sanszos, hogy csak a rolóvalé egyben adnák...
És ennyi.
Tesómmal pont beszéltük, hogy ha egyszer mi használhatnánk 0-12 éves korig egy autót, közel sem biztos, hogy a mi autó szeretetünk ellenére is jobban meg tudnánk kímélni. Ezek apróságok...
Menet közben a motor élénk, visszafogott hangú, alapjáraton is egyenletesen jár. Minden motortéri szigetelése megvan, újszerűek, nincsenek szakadva.
A gumik még ezt a 2 hónapot kibírják, téliek, valami számunra ismeretlen, de Palaczk Mester szerint egy középkategóriába tartozó, EU gyártmány, lényeg, hogy nem kínai. 2 szett gumit kell vegyek rá, ez tény.
Ezúton köszönöm mégegyszer Palaczknak a kitartó segítséget az elmúlt napok alapján, és tegnap is végig ott volt velünk, vezette az autót, vizsgálta, mindent tőle telhetővel segített minket, hogy egy jó döntést hozzak. Sikerült!
Az autóhoz jelenleg acélfelnik tartoznak, gyári Toyota dísztárcsával, de lehet, hogy a gyári 15"-os alufelnik is meglesznek hozzá, ha meg tudunk alkudni...
Bocs a hosszú irományért, de ezeket az információkat figyelembe véve ki-ki döntse el azt, hogy 950e Ft az autóért sok-e. Szerintem nem, noha ezt az autót hirdették a legdrágábban a hahu-n a típusból. Nem véletlen. Az olaj- és szűrőcserén kívül nem kell rá költen jelentős összeget, amit igen, azok pár száz, vagy pár ezer Ft-os tételek és nem sürgős egyik sem. Egyedül a gumizás a nagy kiadás, de ez minden autónál sanszos és tervezendő költség. Ellenben, a hirdetésben szereplő 1,075M Ft árból annyit engedtek, hogy a gumizás 70%-át teszi ki, ami teljesen korrekt.
A kereskedők hozzáállása is példás volt. Benézve a telepükre (nem túl nagy), minden autó ki van takarítva, de egyik sem úszik a szilikonban. Jó állású autóik vannak, lepukkantat nem is láttam, pedig márka szerint vegyes volt a felhozatal.
Az első kérdésemre, hogy márkaszervizben akarom bevizsgáltatni az autót, igent mondtak, a srác jött velünk és együtt, bent a szerelőcsarnokban néztük a fejleményeket. Ezért nagy piros pont jár a Toyota Koto-nak is!
Még valami: Anyagilag nem tervezett szintű autót vettünk végül, de! Ez az autó olyan állapotú, amit érdemes megvenni. Szerencsére, családban megoldottuk a kiegészítést, így hitel nincs rajta.
A Corollát is drágábban vettem, mint amennyiért anno mentek, de azzal sem fürödtem be. Remélem, ezzel sem fogok, és pár éven belül a mostani apróságokat orvosolni tudom, illetve, minden folyadékot, szépen sorban újra cserélek majd.
Palaczk, ha kihagytam volna valamit, nyugodtan egészíts ki...