Gondoljátok a toyota-módszert is sikerült már valakinek lemásolni? Mert szerintem nem, próbálkozások mindig is voltak, de nem sikerült mert a lényeg nem volt meg, az ami a japánoknál mindig is megvolt, az a bizonyos szervezetirányítási filozófia. Engem valahogy megnyugtat a tudat, hogy ilyen kultúrában élők által tervezett autóban ülhetek. A statisztikai adatok magukért beszélnek, meg lehet nézni a TÜV riportokat. Miért van annyi Toyota az első helyeken még ma is? Ha jól tudom az Auris is jó helyen végzett:
http://www.bevezetem.hu/cikk/toyotak-tovabbra-is-megbizhatosag-elenAmi a régi és mostani megbízhatóságot illeti azért itt közre játszik az is, hogy egyre több előírásnak kell megfelelni az autógyáraknak, több elektronika kell, finomabb illesztések, hangolások, ezáltal kényesebbek is a különböző külső behatásokra, talán emiatt is van, hogy úgy kell bánni ma az autókkal mint a hímes tojással, egyáltalán nem mindegy, hogy pl. milyen olaj megy bele, amit régebbi típusú autók esetleg jobban toleráltak.
Ettől függetlenül persze más gyárak autói is lehetnek pöpecek, pl. ma nagyon tetszik a Mazda6, design-ban mérföldekkel odaveri a Toyota Avensis-t, és még megbízhatóságban is jók.