A motor: Miután megcsináltattuk az autót, minden olajcserénél dobtuk ki a feszítőgörgőket is. Szerencsére nem kerültek sokba (azt hiszem, volt egy fölső, meg egy alsó elhelyezésű, amit lehetett cserélni). Aral 10W-40 olaj ment bele legtöbbször.
A karosszéria tekintetében valóban minden lemez átrajzolódott, de a padlólemez az egy az egyben megegyezett a két modellnél. Nekem valahogy akkor számít egy autó új modellnek, ha a padlólemeze is átterveződik. Azt gondolom, ez mindennek az alapja. A többi nekem facelift. Amúgy, a belseje alig változott, szinte csak le lettek kerekítve a karok-kapcsolók, a kormány közepe is kerekded lett, nem szögletes.
Mindegy, lényeget leírtam, szuper jó és nagy autók voltak ezek, kár, hogy már gyakorlatilag egy darab épkézláb példány nem maradt. Még mai szemmel is JÓ autó lehetne.
Ebben egyetértünk. Nagyon átgondolt, ergonomikus, elképesztő helykihasználású kocsik voltak ezek. És tartósak. Igazi "Volkswagen"-ek, az én szememben. Sokkal inkább, mint jópár mai modelljük. Kint egyébként azért bőven lehet találni jó állapotút belőlük - még dízelt is, bár azt azért tovább kell keresni. De pl. találni egy jó kis malacorrút, a remek 90 lovas 1.8 benzinessel, szervókormánnyal, első tulaj öreg bácsitól, 100 ezer km-rel - nem probléma. Most kezdik amúgy felfedezni a típust, mint youngtimert, tehát innen már nem nagyon megy lefelé az ára.
A B4-esre ez még nem igaz - az még csak "mezei" öreg használt autó, kevés pénzért. Értelemszerűen még könnyebb belőle jót találni.
A facelifttel kapcsolatos, padlólemez alapján határozó álláspontoddal nem értek egyet... Azért ha a padlólemez marad, de fölötte kb. mindent kicserélnek vagy legalábbis átdolgoznak, az szvsz simán igényt tarthat az "új modell" besorolásra.
Ettől függetlenül, ez a Passat B3-B4 váltás tényleg határeset... Nehéz lenne eldönteni, hogy facelift vagy új modell. Szerintem, tekintettel arra hogy a futómű, méretek, beltér, motorok nagy része stb. nem változott, ez még tényleg csak facelift. De a VW-nél amúgy elég nagy hagyománya van ezeknek a nehezen kategorizálható váltásoknak.
Motor: igen, ez egyike azoknak az autóknak, amikbe tényleg tökéletesen megfelel egy jobbfajta 10 W-40.