Hát 10W-40-et én még a suzukiba se rakok! Sokan lehurrognak emiatt a másik fórumon, de annyira kicsi a különbség forintban az 5W-40 hez képest, hogy inkább kicsit rááldozok. Két-három dolog számít... egyik, hogy jobb ezzel a kenés. kettő, tovább bírja. három, kevésbé "szemeteli" tele a motort.
Konkrétan emiatt a "szemetelés" miatt van nálunk az E12-ben 0W-30-as olaj. Most már több olajcsere óta is normális olaj volt benne, még nem láttam "belülről" de szerintem olyan nagyon koszos nem is volt, de ezek jól ki is öblítették, tutira tiszta, most már eléggé sokára szennyeződik el benne az olaj...
Ugyanez a suzukimról nem mondható el, undorító volt, mikor a hengerfejet láttuk, linkeltem is. Azt vágják mindig a fejemhez, hogy hát ez egy régi konstrukció blabla.. kit érdekel. Egy 5W-40-et akkor is megérdemelhet. Bár, ha új kora óta nálam lett volna, én 5W-30-al próbáltam volna meg először, pont a "tisztaság", hidegen jobb kenés, tartósság hármasa miatt. Ennyi a véleményem. Aztán felőlem hurroghatnak is.