Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6023354 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18450 Dátum: 2010.12.22 09:51:25 »
El kell menni a vizsgaállomásra, és ajánlatot kérni ! /ahol többet adnak, oda kell vinni/
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

TZoli

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18451 Dátum: 2010.12.22 09:58:19 »
Mindenhol ugyanannyit adnak! mivel a központi szerver adja az érvényességi időt, max rosszul tájékoztatnak információkéréskor
Na már tényleg megyek, negyed 11 re kell mennem a vizsgával

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18452 Dátum: 2010.12.22 09:59:28 »
szikla2: remélem ez vicc volt csak és lemaradt a smiley.
         

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18453 Dátum: 2010.12.22 10:01:32 »
De jó lesz, 3 év múlva mindenkinek Karácsony elött jár le a műszakija! :clap: ;)
De ez csak azt érinti, akinek az év elején helyezték forgalomba az autóját. Az enyém novemberi, nem nyernék vele semmit (1,5 hónapot)

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18454 Dátum: 2010.12.22 10:09:22 »
szikla2: remélem ez vicc volt csak és lemaradt a smiley.
Azért gondoltam így, mert mindenki védte a saját igazát, néhányan csak becsületből.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

angyalföld

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 70
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18455 Dátum: 2010.12.22 10:47:19 »
:excl:ANGYALFÖLD :excl:

Úgy felrántottál tegnap ezzel a vizsgaüggyel hogy most ahogy beértem a műhelyünkbe azonnal felhívtam neked a NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Budapest Mozaik utcai vizsgaállomását.

Természetesen nem akartam senkit sem felbosszantani, sajnos téged sikerült, de ez abszolút akaratomon kívül történt. Ma vittem szervízbe( Toyota Super) az autót és megkérdeztem, hogy most akkor mi van ezzel a dologgal. Élből azt mondták, hogy két év, mire én elmondtam az itt tanultakat, erre ő:
Idézet
Ja igen! Az üzembehelyezéstől számított 3 naptári éven belül 3 évet kap az autó.
Ja, kösz. Mondhatni, hogy ezt zárójelben jegyezte meg az ipse vagyis senkinek sem hívják fel a figyelmét erre, pusztán arra, hogy jövő év elején lejár a műszaki.
 Köszönöm TZolinak, hogy annak ellenére érdeklődött ez ügyben, hogy abszolút biztos volt a dolgában. Ez a nem túl egyszerű sztori is azt bizonyítja, hogy a jogszabályok sűrűjében bizony el lehet veszni, ami nem is probléma egy egyszerű halandónál, merthát nem nekünk kell ezekkel tisztában lennünk, hanem azoknak, akik a vizsgaállomáson dolgoznak(ami elvárható is lenne), dehát mint azt a "mellékelt ábra" is mutatja, nem feltétlenül lehet megbízni bennük. És lehet, hogy ma már az online rendszer miatt a következő sztori nem történhet meg, de van olyan ismerősöm, aki kb.8 éve a Közlekedés Felügyeletnél műszakiztatta az autóját és a 2 éves pecsét helyett 1 évet kapott csupán. Otthon vette észre néhány hét múlva, mire a szerv csak annyit tudott rá mondani, hogy ezt elnéztük,majd korrigálták a hibát.
Örülök azért, hogy ezt tisztáztuk és mostmár mindenki nyugodt lehet(beleértve engem is), hogy idén még a 2007-es forgalomba helyezésű autók 3 év érvényességet kapnak. Ha az adott vizsgaállomáson mást mondanának, akkor nyugodtan lehet érvelni azzal, amit itt olvastatok, mert valóban csak a naptári év számít(hónap, nap nem!!) és a forgalomba helyezés éve, nem pedig a gyártási év!
Csak óvatosan!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18456 Dátum: 2010.12.22 11:29:30 »
Korrekt  :yes: ! Mindenféle szempontból  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18457 Dátum: 2010.12.22 11:33:20 »
Egyébként a vizsgaállomások "kompetenciájával" kapcsolatosan elég már csak azt megnézni, hogy miként osztogatják pl., a forgalmikban lévő téves bejegyzések figyelmetlen/hanyag kezelése miatt, nagy mennyiségben az indokoltnál rosszabb környezetvédelmi besorolásokat, és a hozzájuk járó matricákat  :nonono: ... Egy ideje direkt figyelem, és elképesztő, mennyi olyan autót látok, ami nyilvánvalóan nem lehet Euro II-es (pl. VW Bora, Opel Zafira), és ennek ellenére ott figyel rajta a piros matrica  :ph34r: ... Vagy hogy ne menjek messze, ugye a mi, Euro IV-es Avensisünkre is simán ráb...ták a kék matricát  :nono:

Na most, ezek után, ha ugyanezek az emberek nem képesek értelmezni egy jogszabályt -jelen esetben: felfogni, hogy a forgalomba helyezés és az évek száma a mérvadó- , azon már nem is csodálkozom...  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TZoli

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18458 Dátum: 2010.12.22 12:35:15 »
Én is örülök hogy véglegesen tisztázódott a dolog, de ma még a váci közlekedési felügyeletnél is érdeklődtem, az információnál a hölgy az mondta hogy 2 év, de megemlítettem neki a Mozaik-os sztorit, erre kért egy perc türelmet és kiment a vizsgabiztoshoz megkérdezni, majd visszajött hogy igazam van,  jogos a 3 év még az idén.

Sajnos "hamis" információszerzésből voltak itt kisebb konfliktusok, ami egyes vizsgaállomások tájékozatlanságából eredt.





sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18459 Dátum: 2010.12.22 19:24:40 »
Én is örülök hogy véglegesen tisztázódott a dolog, de ma még a váci közlekedési felügyeletnél is érdeklődtem, az információnál a hölgy az mondta hogy 2 év, de megemlítettem neki a Mozaik-os sztorit, erre kért egy perc türelmet és kiment a vizsgabiztoshoz megkérdezni, majd visszajött hogy igazam van,  jogos a 3 év még az idén.

Sajnos "hamis" információszerzésből voltak itt kisebb konfliktusok, ami egyes vizsgaállomások tájékozatlanságából eredt.





Ez is a jól végzett munka eredménye!Y love vizsgaállomások.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.22 19:26:26 írta sanya77 »
corolla 1.6 HB terra 2004

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18460 Dátum: 2010.12.22 20:49:07 »
annyi kérdésem lenne, h az ajtónyitás visszajelző alapesetben világít-e, ha a vezető oldali ajtó nyitva van? mert nekem most nem, és nem emlékszem, csak azt hiszem, régebben visszajelzett.
ugyanis nem jól csuktam be múlt este, ma reggel, mikor elindítottam, csekk endzsin szan ohajó gozarimatsuzott az arcomba, bearanyozva a napom. lehetséges, h ez miatt, illetve, most a visszajelző lámpicsek a vezető oldali ajtóra nem reagál, a másik kettőre igen. hülyeparasztos akkusarus reset megvót, másodikra természetesen megint szervizbe viszem. a múltkor is bejött a találgatásuk a sorozatos abs-es hibakód / gyenge akku miatt.
3 ajtós, vvti e11.

Az én e11-emben világít. (a számítógépet úgy tudod reset-elni, ha a negatív akkusarut veszed le - de gondolom úgy csináltad)  ::)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18461 Dátum: 2010.12.22 21:44:59 »
A műszerfalon kellene világítania a kis piros ikonnak.  :yes: Akár egyetlen ajtó nyitva is van, világít.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18462 Dátum: 2010.12.23 08:20:27 »
annyi kérdésem lenne, h az ajtónyitás visszajelző alapesetben világít-e, ha a vezető oldali ajtó nyitva van? mert nekem most nem, és nem emlékszem, csak azt hiszem, régebben visszajelzett.
3 ajtós, vvti e11.
Én elsőre a legegyszerűbb megoldást javaslom: Nézd meg az ajtónál a kis gumírozott belsőtér világításért felelős érzékelőt, nem-e csak beragadt, vagy kontakt hibás. Általában bekoszolódik, beázik, stb. ez okozhat ilyen kis problémát. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18463 Dátum: 2010.12.27 11:15:07 »
Hú de nagy lett most itt a csend!  :clap:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18464 Dátum: 2010.12.28 10:42:22 »
Gondoltam, segít néhányatoknak, ha beírom az 1,4VVTI (4ZZ-FE) motor használatijából az gyári adatokat, különös tekintettel az olajfogyasztásra, nem lesz rövid:

A motorolaj szerepe:
A motorolaj elsődleges szerepe a motor belsejében történő kenés biztosítása, de jelentős szerepe a motor megfelelő üzemállapotának fenntartása is.

Motorolaj fogyasztás:
A motor megfelelő működése esetén is természetes, hogy a motor némi olajat fogyaszt. Normálisan üzemelő motor esetén a következő tényezők okozzák az olajfogyasztást.
1. Az olaj keni a dugattyúkat, a hengereket és a dugattyúgyűrűket. Ha a dugattyú lefelé mozog a hengerben, egy vékony olajfilm réteg marad az henger falán. Motorfék üzemben erős vákum keletkezik a hengerekben, ami az olaj égéstérbe égéstérbe történő beszívását eredményezi. Ez az olaj, valamint a hengerek falán maradt olajfilm egy része az égési folyamat során keletkező magas hőmérsékletű gázok hatására elég.
2. Az olaj keni a szelepek szárait is. Ennek az olajnak egy része a beszívott levegővel együtt szintén az égéstérbe jut és az üzemanyaggal együtt elég. A magas hőmérsékletű kipufogógázok hatására a kipufogó szelepek kenésére használt olaj egy része szintén elég.

A motor által felhasznált olaj mennyisége függ az olaj viszkozitásától, az olaj minőségétől, a motor üzemelési körülményeitől.
Nagy sebességű haladáskor, gyakori fékezéskor és gyorsításkor a motor több olajat fogyaszt.
Az új motor több olajat fogyaszt, mivel a dugattyúk, dugattyúgyűrűk és a henger még nem csiszolódtak össze.

Az olajfogyasztási adatok:
Olajfogyasztás: Maximum 1L/1000km.

Az olajfogyasztás megállapításánál vegye figyelembe, hogy használat során az olaj felhígulhat, és így nehéz a tényleges olajszint pontos megállapítása.
Például, ha a gépkocsit gyakori, rövid utak megtételére használja és az olajfogyasztás normális, akkor az olajszint mérésekor a nívópálcán egyáltalán nem fog olajfogyasztást észlelni, még 1000km, vagy nagyobb távolság megtétele esetén sem. Ez azért lehetséges, mert a motor az üzemelés során fokozatosan felhígul üzemanyaggal, vagy nedvességgel, és így nem észlel szintváltozást az olaj mérésekor.
Ha a gépkocsival a későbbiek során nagy sebességgel halad, például autópályán, akkor az olajat felhígító komponensek elpárolognak, és úgy tűnhet, hogy az olajfogyasztás hirtelen megnőtt.

Az olajszint ellenőrzésének fontossága:
A helyes gépkocsi-karbantartás egyik leglényegesebb elem a motor olajszintjének optimális értéken tartása, azért, hogy az olaj a funkcióit maradéktalanul betöltse. Ezért rendkívül fontos, hogy az olaj szintjét rendszeresen ellenőrizze. A Toyota cég javasolja, hogy minden tankolás után ellenőrizze az olajszintet.

A nívópálcán látható minimum és maximum jelzések közti olajmennyiség:
1. 2E, 4ZZ-FE és 3ZZ-FE motorok: 1,3 Liter
2. 7A-FE motor: 1,2 Liter

Motorolaj választék:
Használjon API SH, "Energy-Conserving II", vagy SJ "Energy -Conserving" többfokozatú motorolajat.
Ajánlott viszkozitás (SAE):
2E és 7A-FE motorok esetén
kb -35-+10 fok 5W30.
-18 - +40 fok 10W30
-10 - +40 fok 15W40
-7 - +40 fok 20W50
Ha túl alacsony hőmérsékleten SAE 10W30, vagy magasabb viszkozitású motorolajat használ, akkor a motor indítása nehezebb lesz, ezért az SAE 5W30 motolajat ajánljuk.

4ZZ-FE és 3ZZ-FE motorok esetén
-29 - +40 fok 5W30
-18 - +40 fok 10W30
-10 - +40 fok 15W40
-7 - +40 fok 20W50
Ajánljuk, hogy SAE 5W30 viszkozitású olajat használjon a kedvező üzemanyag fogyasztás és hideg motorral történő indítás érdekében.
Ha túl alacsony hőmérsékleten SAE 10W30, vagy magasabb viszkozitású motorolajat használ, akkor a motor indítása nehezebb lesz, ezért az SAE 5W30 motolajat ajánljuk.

Motorolaj minőségi előírása:
API SH "Energy-Conserving II", vagy API SJ "Energy-Cpnserving" többfokozatú motorolaj, vagy ILSAC többfokozatú motorolaj.

... hát néhány dolgon elcsodálkoztam azért... 
... de, remélem, sokaknak fog segíteni 
...ja, amiket vastagon kiemeltem, az a könyvben is vastagon van szedve, nem csak a saját szórakozásomra tettem. 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i