Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5078981 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #11970 Dátum: 2012.08.24 15:21:43 »
Nagyon becsapós ám ez az érzet-dolog...

Nálam van most, ugye, ez az eladó Carisma. Érzésre valami elképesztően megy, mintha nem is 1.6-os, hanem 2.0 lenne. Na, nagyon kíváncsi lettem, hogy ez az érzés mennyire felel meg a valóságnak... Lemértem a 0-100 gyorsulást. 12 mp  :sorcerer: ... Ez megfelel a gyári adatnak (megjegyzem, nem kis eredmény egy 420 ezer km-t futott motor részéről!) - és megfelel annak, hogy 1.6-os. Az, hogy közben 9 mp-nek érződik, csak szép illúzió  :)

Ugyanígy 12 mp alatt tudta a 100-at amúgy a Carinánk is - ami érzésre egy klasszissal gyengébb a Carismánál: ha egymás után vezeted a két autót, azt mondod, egy gyorsulási versenyben esélye nem lenne a Carinának... Aztán mégis  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #11971 Dátum: 2012.08.24 19:01:50 »
gyorsulásérzet...megjöttünk a nyaralásból, hazafelé végig ment a klíma - már mindenem fájt a végére - a 8-as úton egy lámpánál egyesben, gurulás KÖZBEN lefulladtam, annyira nem bírta a kocsi a klímát, a teljes terhelést meg a gyorsítást együtt...persze reflexből úgy indultam, mintha nem lenne telirakva  :whistling: viszont a második tankolásom 4.6 lett...és mire hazaértünk, 350 km még belement kb. egyharmad tankkal :D ez se lesz 5 liter hehehe  :devil: mindenesetre annyit már leszűrtem, hogy 6 napi cucc (cipőkanállal) befér ebbe a kis görcsbe  :lol:

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Egyéb autók
« Válasz #11972 Dátum: 2012.08.24 19:21:34 »
Nagyon becsapós ám ez az érzet-dolog...

Hat igen. A regi es uj Hondank erzetre ugyanugy gyorsul pedig a gyari adatok 0-100-ra 14+ sec vs 8.4 sec. Csak az ujnak a visszapillantojaban jobban zsugorodnak a kocsik  :D


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

diegho

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #11973 Dátum: 2012.08.25 09:41:41 »
Lenne pár kérdésem hátha járt már így valaki, bár senkinek nem kívánom.

Faterom rákos beteg, pár hónapja van hátra, az autó az ő nevén van, ha netán meghal, akkor úgy tudom amíg nincs meg a hagyatéki tárgyalás, addig nem is használhatom, de nekem szükségem lesz autóra. Mivel nekem a corolla éppen befér a garázsba, valamint az én méreteimmel nem a legkényelmesebb az utazás benne, így gondoltam megbeszélem faterral az eladást, mert az átírás és a hagyaték is plusz kiadás lenne. Szerintetek mit kérhetek ezért a coriért? Amit tudni kell róla:
94-es 4 ajtós xli, 1.3as, full alap, csak 4 el. ablak, amiből a bal hátsó valamiért nem működik, szervó nincs, viszont csak 122e km van benne, előző tulajokat is személyesen ismertem, kivéve a legelsőt, de amíg nála volt addig 30e ment bele és csak márkaszervizt látott.  Természetesen a 18 évesek problémáját örökölte, a műanyagok már nyöszörögnek, rozsda csak olyan helyen van, ahol a 2. tulaj ráejtett valamit a csomagtérnél, látszik rajta, hogy sosem az utcán állt, hanem garázsban. Kopogásérzékelőt cserélni kell benne, gyertyák újak, olaj tavaly télen ment bele 5W 40 elf, azóta 1 mm-t sem mozdult a szint 4e km alatt, vezérlés 95 ezernél volt cserélve, generátor szíjat viszont cserélni kell. Sosem volt agyonhajtva, 4. tulajok vagyunk az előző kettő munkába járásra használta, tavasszal került rá egy vonóhorog, amit eddig csak arra használtam, hogy finoman nekigurítottam a falnak az autót, ugyanis csak így fér be a garázsba. Akinek netán olcsón fenntartható futkorászós autó kell, annak tökéletes választás lehet. Műszaki 2014 elejéig van rajta. Úgy gondolom vezérlés, generátor szíj, kopogásérzékelő cserén kívül semmit nem kell rákölteni még jó ideig, ez együtt nincs 50e pénz. Képeket most nem rakok, mert bevallom őszintén eléggé poros szegényem, fater összes birtokát el kell adnom és hiába járok csak 200m-t földes úton a birtokig, ilyen melegben a por megfogja, de remélhetőleg holnap megyek ki utoljára és akkor jöhet egy mosás, utána lesznek képek is.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #11974 Dátum: 2012.08.25 12:41:40 »
Szerintetek mit kérhetek ezért a coriért?
300 körül, szerintem. Mármint kérni kérhetsz valamivel többet, de ennyi kaphatsz érte, reálisan. Kiteszed ilyen max 350-ért, és aztán lehet valamennyit alkudni.

(Nagyon sajnálom  :no: !)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #11975 Dátum: 2012.08.25 13:49:20 »
Én is 300-ra gondoltam érte, jövő héten fényképezgetek és elkezdem hirdetni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #11976 Dátum: 2012.08.26 15:06:30 »
A képen a világ egyik legexkluzívabb, és (elméletileg) legdrágább autója: a Bugatti Royale...



... azért "elméletileg", mert az összesen legyártott 6 (hat) példányból (amelyek mindegyike fennmaradt) csak kettő van magánkézben. Ha ezek közül valamelyiket mégis eladnák, becslések szerint 20-25 millió euro körüli összeget hozhatna a gazdájának.

Az autó motorja soros nyolchengeres, a blokk 1.4 méter hosszú  :D ... 15 ezer köbcenti, felül elhelyezett vezérműtengely (!), a hengerfej egyben van a blokkal, hengerenként három szelep (!), kilenc (!) helyen csapágyazott főtengely - a csapágyak vízhűtésesek (!); teljesítmény kb. 300 lóerő. Össztömeg kb. 3 tonna. Fogyasztás 35-50 liter, de ez nem akkora probléma, mert a tank 190 literes....... Végsebesség: 200 km/h. Mindez 1926-ban!!!  :sorcerer:

A motor...

« Utoljára szerkesztve: 2012.08.26 15:15:28 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Egyéb autók
« Válasz #11977 Dátum: 2012.08.26 23:27:54 »
Az én 82 pacis 1.4-esem 10 másodperc alatt volt állóról indulva 100 km/h-án, és negyedik fokozatban leszabályzáson érte el a végsebességét (a túl hosszú ötödik fokozatban visszalassult 175-180-ra) ami óra szerint 200 volt, a valóságban 190.
Az volt az egyetlen igazán jó motorjuk.
music     

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Egyéb autók
« Válasz #11978 Dátum: 2012.08.27 12:44:51 »
Nagyon becsapós ám ez az érzet-dolog...

Nálam van most, ugye, ez az eladó Carisma. Érzésre valami elképesztően megy, mintha nem is 1.6-os, hanem 2.0 lenne. Na, nagyon kíváncsi lettem, hogy ez az érzés mennyire felel meg a valóságnak... Lemértem a 0-100 gyorsulást. 12 mp  :sorcerer: ... Ez megfelel a gyári adatnak (megjegyzem, nem kis eredmény egy 420 ezer km-t futott motor részéről!) - és megfelel annak, hogy 1.6-os. Az, hogy közben 9 mp-nek érződik, csak szép illúzió  :)

Ejnye, nem szep dolog egy ennyit futott autobol kitaposni 0-rol 100-ra a sz@rt is, meg az erzes kedveert se... nem jatekszer   ::)
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #11979 Dátum: 2012.08.27 12:56:49 »
Volt alkalmam az utóbbi 4 napban (csütörtöktől vasárnapig) 900km-en keresztül tesztelni a céghez kerül új VW Transportert. Ez 9 személyes ún. kényszer-személyszállító változat, ami bár rendelkezik 9 üléssel és hellyel is bőven, de nem olyan komfortos, mint a Caravelle, vagy a Multivan változat.
A motor az (Transporterben) új 2,0 CRTDI 140LE-s változatban, 6-os manuál váltóval, 5104km-es futással, tehát, éppen bejáratva.
Felszereltsége csak a minimálisan szükséges dolgokból áll, úgy, mint 2 légzsák, elől-hátul manuál klíma tetőbefúvókkal, tempomat egy tolatóradar hátul és tulajdonképpen ennyi, de nem is nagyon igényeltünk mást. (nekem talán a fogyasztásmérő hiányzott, de céges autónál, mivel magánhasználatban volt nálunk, úgyis norma szerinti üzemanyagköltséget kell fizetnünk, nem volt különösebb jelentősége a hiánynak)

Állítható volt a kormánya mindenfelé csakúgy, mint az ülés is, úgyhogy a helyes és kényelmes pozíció 2-3 klattyanást követően megvolt.

Az útvonal: Békéscsaba - Orosháza - Kiskunfélegyháza - Kecskemét - Dunaföldvár - Enying - Keszthely, Kiskunfélegyháza és Kecskemét, valamint Enying (pontosabban Siófok) és Keszthely között autópályán haladtunk.

9 felnőtt + 4 napi sporttáska, italok (  :ser: ) társaságában mind az országúton, mind az autópályán nem adtam lehetőséget a rendőröknek, hogy 30.000-es csekkel idegesítsenek, óra szerinti 110km/h (GPS: 100km/h), illetve 145km/h (GPS 134km/h) tempóval és természetesen tempomattal mentünk, végig klímával! A hőmérséklet kint stabil 36,5 fok volt...

Tapasztalatok:

1. Pozitív:

- jó úthiba elnyelő képessége van a futóműnek tele pakolt autó mellett is
- jól működö klíma
- jó értelemben tipikus VW működés, logikus kezelőszerv elhelyezés és működési kultúra
- országúti tempó mellett halk motor
- terhelés nélkül dinamikus motor
- a fokozatok második fele hosszú, ez kedvez a fogyasztásnak
- sok pakoló rekesz
- jól kapcsolható és viszonylag pontos váltó

2. Negatívumok:
- Teljes terhelés mellett jelentősen billeg a kasztni
- A motor autópályán és kigyorsításkor számomra zajos, morgós, búgós, az előző Transporterünkben a 2,5 TDI 140LE-s 5 hengeres motor volt, az sokkal kellemesebb karakterisztikájú, és hangú motor
- 9 személlyel erősen visszafogott dinamizmus. 6.-ban lehetetlen előzni, 5-ben kényelmesebb, 4.-ben elforgatva elfogadható a gyorsulása
- A fokozatok kiosztása lehetne kicsit ésszerűbb is, ugyanis, az első 3 fokozat áruszállítósan rövid, a 4-5-6. pedig extra hosszú. Csak egy példa: 3.-ban 50-nél 2200-at forog a motor, ekkor elváltva a 4.-et, 1400-ra esik vissza a fordulat, ami kb 75-80km/h-nál jelent 2000-et, 4.-ben innen lehet vele előzni, ez alatt sok neki a 4. is. Autópályán, persze, nagyon jó, hogy 140-nél 2300-at forog 6.-ban, de telepakolva már a kisebb emelkedőkön is padlógázt ad a tempomat, hogy tartani tudja az autó a 140-et... Ráadásul, itt már erősen morog a motor, az előző, öt hengeres 2,5-ös itt volt csendes, csak abban meg tempomat nem volt.
- A váltás segítő nyilakat pont emiatt el kell felejteni, ha a tele van az autó... Forgatni kell minden fokozatban.
- Ilyen körülmények között, bizony becsúszott a 9 liter átlagban, ami azért kicsit meglepett, hiszen, a tempó nem volt forszírozott, ráadásul tempomattal mentünk, ahogy írtam is, de a klíma és a 9 fő csomagokkal megtette a hatását.

Ezekkel együtt egyszer sem érte el a 3000-et a fordulatszámmérő, de annyira egyszer sem siettünk, hogy kelljen.

A fogyasztást pontosan nem tudom, mert ma reggel vitték tankolni az autót.
Megkérdeztem közben, 83 liter ment bele.

A végén azt kell, hogy mondjam, hogy a 2,5-ös 5 hengeres Transporter jobb autó volt, az a motor máshogy adta le ugyanazt a lóerőt és nyomatékot, nem volt benne érezhető turbólyuk, kevésbé volt zajos és ugyanennyit evett.  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #11980 Dátum: 2012.08.27 14:13:51 »
9 főre sokallod a kilenc literes fogyasztást???  :eek: egy óriási homlokfelületű guruló téglától ez kifejezetten jó érték szerintem...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #11981 Dátum: 2012.08.27 14:15:59 »
tegnap meghajtottam apósom új seat ibizáját, 1.2 tsi, dsg, copa kivitel. jó  :devil: bár párszor bevertem a fejem az ablak feletti kapaszkodóba, de biztos csak hülyén volt beállítva az ülés (én nem akartam állítgatni rajta).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #11982 Dátum: 2012.08.27 14:42:38 »
9 főre sokallod a kilenc literes fogyasztást???  :eek: egy óriási homlokfelületű guruló téglától ez kifejezetten jó érték szerintem...
Tesómé 1,9 PDTDI Sharan 150LE-vel, most, hogy a turbót kicserélték rajta és szarakszik is 7 literen belül van legózva teletömött autóval 120-140 tempó között... Ehhez képest, és ahhoz, hogy tudok dízelt takarékosan vezetni, valamint, hogy a tempónk sem volt forszírozott és sokat használtam a motorféket is, igen, sokallom a 9 litert. Még a 8-ra is azt mondanám, hogy átlagos... ez sok.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #11983 Dátum: 2012.08.27 14:46:08 »
A 9fővel 9liter az fejenként 1 liter... nálam ez fejenkét 5-6 :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #11984 Dátum: 2012.08.27 15:02:59 »
A 9fővel 9liter az fejenként 1 liter... nálam ez fejenkét 5-6 :D
Stimmel, Badacsonyban fejenként 1-1 kancsó bor fogyott...  :D
Visszafoglaltuk Erdélyt, a Felvidéket, rendet tettünk a Bankrendszerben, és rendre utasítottuk azokat a .......................... és nem utolsó sorban csúnyák...  :lol:

Tettük mindezt úgy, hogy 9 emberből egyikőnk sem "túlmagyar"...  ::) ;)

Csúszott a bor és a pirospaprikás, hagymás zsíros kenyér az Imre Borozóban...  :punk:

Moderáltam az etikai kódexbe ütköző félmondatot. Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.27 16:27:58 írta Trotter66 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i