Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6022745 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28305 Dátum: 2016.09.05 11:25:34 »
Sziasztok !
Első kérdésem, hogy hol és hogy tudok kérdezni. Bocs, ha valakink a topikjába rondítok, de nem vagyok egy fúrom zseni. Vettem egy 2007-es 1,6 duál vvt-is corollát, amibe Castrol 10w-40-es olajat cserélt folxamatosan az előző gazdája. Mikor járok el jobban, ha folytatom az ugyanolyan olajat a cserénél, vagy ráállok a könyve szerint javasolt 5w-30-ra? 270.000 Km. van a motorba.
Előre is kösz, és bocs !
Jesszusom, nem hangzik túl jól az autó előélete... A 10W-40 olaj sokkal gyengébb minőség, mint, amit a gyártó előírt ehhez a motorhoz. A magas km futás nem indokolja a "vastagabb" olaj használatát, ez még egy nagyon régi és téves szerelői hozzáállás eredménye. Ha rendszeresen cseréltek benne olajat (az előírt intervallumokat betartva), akkor 270 000km-nél sem kellene ennie az olajat. Valószínűsítem, hogy csipegeti és emiatt 10W-40-nel próbálta megoldani (valójában épp ellenkezőleg járt el!) az olajfogyasztást.
Véleményem szerint semmiképpen ne 10W-s olajat használj a továbbiakban, hanem minimum 5W, vagy 0W-40-et és rendszeresen, kb 2 tankolásonként ellenőrizd az olajszintet.
Nagynevű olajgyártók termékeit érdemes használni, mint pl. Liqui Moly, Castrol, Mobil, Mobil1, Total, Eneos.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28306 Dátum: 2016.09.05 11:39:33 »
2007-esekbe már W40 megy? Mert itt mindig W30-asról olvasok.
10W40 meg az én 20 éves Lanciámba megy, 2007-ben már tuti finomabb motorokat gyártottak
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Bassreflex

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28307 Dátum: 2016.09.05 11:42:04 »
Köszönöm a gyors választ.  Kb. 1000 km.-t mentem már vele, de az olaj pont ott van középen a nívón, mint amikor vételnél ellenőriztem. Rá fogok állni az 5w-30-ra, ez már biztos. Hallottam, olyan zöngéket is, hogy a toyota motor nem szereti, ha változtatják a beletöltött olajat (márkát), de itt nem is a az olaj márkájáról, hanem viszkozitásáról érdeklődtem. Mégegyszer köszönöm a választ!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28308 Dátum: 2016.09.05 13:49:49 »
2007-esekbe már W40 megy? Mert itt mindig W30-asról olvasok.
10W40 meg az én 20 éves Lanciámba megy, 2007-ben már tuti finomabb motorokat gyártottak
az én motorom is aránylag gyerek...
2009dec.... és 10w40 megy bele...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28309 Dátum: 2016.09.05 14:59:07 »
Hallottam, olyan zöngéket is, hogy a toyota motor nem szereti, ha változtatják a beletöltött olajat (márkát), de itt nem is a az olaj márkájáról, hanem viszkozitásáról érdeklődtem. Mégegyszer köszönöm a választ!
Nincs különösebb lelke, ki kell tapasztalni, melyik olaj válik be (szigorúan 5w30) és azt használni. De szerintem a nagy márkák közül egyikből sem lehet mellélőni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28310 Dátum: 2016.09.06 05:20:28 »
az én motorom is aránylag gyerek...
2009dec.... és 10w40 megy bele...

Nekem is 2009-es, 0W-20 megyen bele...  :devil:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28311 Dátum: 2016.09.06 06:10:32 »
Nekem is 2009-es, 0W-20 megyen bele...  [emoji317]
[emoji12] [emoji12] [emoji12]
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

avman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28312 Dátum: 2016.09.07 19:42:42 »
Üdv Mindenkinek.
hálistennek rég nem jártam erre, kicsit több, mint 6 év és 69e km alatt a szokásosokon kívül egy légtömegmérőt kellett cseréltetnem a zöldsárkányon :D
viszont mostanában, alacsony fordulatszámon, kb. 2200-2800 között, 3.-ban, 4.-ben és 5.-ben jelentkezik egy fura, rekedtes mormogó hang. főleg gázadásnál hangosodik, de alapzajnak is hallani, főleg 5-ben tartósan, 100 km alatt, 80-nál erős és 90 felett egyre jobban halkul
egyre hangosabb a jelenség... először azt hittem, csak valami lemezes, csöves rezonancia, de most az én jó édes apámnak is mutattam, aki szerint hidrotőke, bár annak úgy tudom, kopogósabb hangja van. nem igazán kopog, de hát egyáltalán, kinek mi a kopogás.
nemrégiben volt műszakin, pár apróságot cseréltek, szilentek, meg ilyesmi, már akkor is volt valami kis hangja, meg is kértem a szerelőt, hallgatózzon, de ő nem hallott semmi különöset. akkor még nem is volt ennyire feltűnő, meg ugye én minden nap ülök benne és azért az ilyesmi jobban feltűnik annak, aki ismeri az autóját, hogy mi a változás.
van valakinek tippje, találkozott már ilyesmivel valaki?
olajat nem különösebben eszi, inkább csak magas fordulaton, ha sokat pályázom és valósan 140 km/h környékén döngetek.
nem jártam kevés olajjal, 1000 km-enként ellenőrzöm. egyébként ebbe való eneos-t használok.
fogyasztás is rendben.
szóval nem az a kifejezetten csattogós, kopogós hang, én legalábbis nem annak hallom.
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.07 19:50:08 írta avman »
E11 2001 1,4 vvti corolla

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28313 Dátum: 2016.09.07 20:15:22 »
Üdv Mindenkinek.
hálistennek rég nem jártam erre, kicsit több, mint 6 év és 69e km alatt a szokásosokon kívül egy légtömegmérőt kellett cseréltetnem a zöldsárkányon :D
viszont mostanában, alacsony fordulatszámon, kb. 2200-2800 között, 3.-ban, 4.-ben és 5.-ben jelentkezik egy fura, rekedtes mormogó hang. főleg gázadásnál hangosodik, de alapzajnak is hallani, főleg 5-ben tartósan, 100 km alatt, 80-nál erős és 90 felett egyre jobban halkul
egyre hangosabb a jelenség... először azt hittem, csak valami lemezes, csöves rezonancia, de most az én jó édes apámnak is mutattam, aki szerint hidrotőke, bár annak úgy tudom, kopogósabb hangja van. nem igazán kopog, de hát egyáltalán, kinek mi a kopogás.
nemrégiben volt műszakin, pár apróságot cseréltek, szilentek, meg ilyesmi, már akkor is volt valami kis hangja, meg is kértem a szerelőt, hallgatózzon, de ő nem hallott semmi különöset. akkor még nem is volt ennyire feltűnő, meg ugye én minden nap ülök benne és azért az ilyesmi jobban feltűnik annak, aki ismeri az autóját, hogy mi a változás.
van valakinek tippje, találkozott már ilyesmivel valaki?
olajat nem különösebben eszi, inkább csak magas fordulaton, ha sokat pályázom és valósan 140 km/h környékén döngetek.
nem jártam kevés olajjal, 1000 km-enként ellenőrzöm. egyébként ebbe való eneos-t használok.
fogyasztás is rendben.
szóval nem az a kifejezetten csattogós, kopogós hang, én legalábbis nem annak hallom.

ENEOS??? Amennyiben büdös volt akkor az a hibás, de kérdezz meg egy szagmérnököt,mán csak tunnya?!?!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

avman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #28314 Dátum: 2016.09.07 21:05:00 »
egy ilyet találtam régebbről
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.9195
csak ez nekem nem becsörgésnek hangzik, hanem jobban hasonlít inkább valami rezonanciára.
(azt elfelejtettem írni, hogy enyhe értelmi fogyatékkal élők azért kíméljenek, öreg vagyok már flame és troll diétázom)
értelemszerűen szerelő lesz majd a dologból, de ugye akinek mutatta, nem hallotta, a helyi toyota szervizben meg egy sima légtömegmérős problémára sem jöttek rá, annyiból, ami kapcsán kapásból vágta itt a fórumon valaki, mi van.
hogy most legomboljanak rólam egy jó összeget, vagy mert hülyék, azt nem tudom.

Idézetet írta: "Palaczk"


    Tehát amikor gázt adsz alacsony fordulaton , akkor elkezd egy ilyen viszonylag halk , csörgõ hang jönni a motorból ? Ha igen , akkor ez nagyon úgy hangzik , hogy a gyújtásod csörög , magyarul ilyenkor ideiglenesen az a jelenség lép fel , amit jellemzõen a túl nagy elõgyújtás okoz . Na mármost , ennek lehet néhány oka ...

    - gyenge a benzin minõsége ; próbáld ki , 98-assal is csörög-e ?
    - rossz a gyújtógyertya hõértéke és/vagy régi a gyertya
    - a kopogásérzékelõ szenzor (aminek pont az ilyen csörgés kivédése lenne a feladata azáltal , hogy finomhangolja a gyújtás idõpontját) nem dolgozik megfelelõen

    Féltengelyt kizárnám , az hangos , ütemes , a sebességgel arányos kattogó hangot ad ki , de kezdetben csak kanyarodás közbeni gyorsításkor , erõsen alászedett kerék esetén .

Szia Palaczk!
Köszönöm a véleményeket. A hang fõként gyorsításkor hallatszik, azaz ha gázolok. Amikor egyenes szakaszon folyamatos sebességgel haladok, akkor nem hallani (annyira) a csörgést.
- 98-as benzinnel hasonlóképpen csörög
- gyertyát cseréltem, eredmény nélkül
- az említett szenzort nem ismerem és szervizben sem voltam vele
viszont megnéztem a féltengelyeket is és az egyiknek van egy kis hosszirányú játéka, azon kívül stabilak. Tanácstalan vagyok. Egyik szerelõ ismerõsöm csak erre a féltengelyre gyanakszik.....

Hallotta is az autódat ez a szerelõ ismerõsöd ? Mert egy becsilingelõ gyújtásnak és egy kattogó féltengelynek tök más hangja van , és máskor is jelentkeznek ezek a jelenségek - egy szerelõnek ezeket meg kell tudnia különböztetni . És akkor lehet , hogy neki van igaza , és én ítélek tévesen , így a leírásod alapján . Mert ahogy leírod , az alapján ez bizony nem féltengely - ahogy már említettem , a féltengely kikanyarodáskor , alászedett kerékkel gyorsításkor ad ki hangot - de az nem csörgõ , hanem hangos kattogó-daráló hang . Ha az autó egyenes haladáskor , gázadásra csörög , akkor az bizony nem féltengely .

Azt mondanám , hogy mindenképpen menetben is próbáltasd ki , hallgattasd meg az autót szakemberrel . Mert tartósan így menni vele nem egészséges , szélsõséges esetben a motor (azon belül a dugattyú) mechanikai károsodását is okozhatja !
E11 2001 1,4 vvti corolla

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28315 Dátum: 2016.09.07 21:14:57 »
egy ilyet találtam régebbről
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.9195
csak ez nekem nem becsörgésnek hangzik, hanem jobban hasonlít inkább valami rezonanciára.
(azt elfelejtettem írni, hogy enyhe értelmi fogyatékkal élők azért kíméljenek, öreg vagyok már flame és troll diétázom)
értelemszerűen szerelő lesz majd a dologból, de ugye akinek mutatta, nem hallotta, a helyi toyota szervizben meg egy sima légtömegmérős problémára sem jöttek rá, annyiból, ami kapcsán kapásból vágta itt a fórumon valaki, mi van.
hogy most legomboljanak rólam egy jó összeget, vagy mert hülyék, azt nem tudom.


(Azért magadtól senki nem tud kímélni!) Elfelejtettem írni.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28316 Dátum: 2016.09.07 22:45:56 »
Nem a tipikus szívósor repedésnek a hangját hallod?  :)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28317 Dátum: 2016.09.08 08:20:34 »
ENEOS??? Amennyiben büdös volt akkor az a hibás, de kérdezz meg egy szagmérnököt,mán csak tunnya?!?!
ez ketcheg hsz volt szöghaj...[emoji12] [emoji12] [emoji104] [emoji104] [emoji14]
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28318 Dátum: 2016.09.08 09:22:09 »
kb. 2200-2800 között, 3.-ban, 4.-ben és 5.-ben jelentkezik egy fura, rekedtes mormogó hang. főleg gázadásnál hangosodik, de alapzajnak is hallani, főleg 5-ben tartósan, 100 km alatt, 80-nál erős és 90 felett egyre jobban halkul
Váltócsapágy is ilyesmi, kerepel, a tartomány stimmel, ha terhelésen (emelkedő, gyorsítás) hangosabb, akkor ez is lehet.
Ha 1.4 vvti-d van, abban a váltó azért nem betonbiztos technika, és mivel a tengelye középen és az egyik végén van alátámasztva csapággyal (a másik végén nincs), ezért benne van, hogy elkopnak a csapágyak.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28319 Dátum: 2016.09.08 09:51:04 »
ez ketcheg hsz volt szöghaj...[emoji12] [emoji12] [emoji104] [emoji104] [emoji14]

A Corollákról és az azokban alkalmazott kenőanyagokról szabad hülyeségeket írni, de annak hülyeségtartalmára rámutatni már nem.  :tt2: :tt2: :whistling: :whistling: :devil: :devil:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu